[NMC] JaGuTo Puch zelfbouwbikes (update pag. 5)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Marvin15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Het klopt wel. Heb weleens een vierkant met water gezien, dat ze kleurden. Dan een gasbrander onder 1 hoek, en dan kon je echt zien dat het warme water omhoog ging.
Maarja, als je met een scooter je waterpomp uit laat (elec) word hij ook heeeel sneel veel te warm.
T water gaat dus wel rondlopen, maar lang niet snel genoeg.
Maarja, als je met een scooter je waterpomp uit laat (elec) word hij ook heeeel sneel veel te warm.
T water gaat dus wel rondlopen, maar lang niet snel genoeg.
koeling en roterende inlaat
Mooi werk mannuh! Kheb vroeger aan suzuki's met roterende inlaat gewerkt. Welk mebraan dan ook kan niet tippen aan de pulsdrukvulling die ontstaat door een roterende inlaat.
Het volgende is voor de liefhebber:
Moet ie wel kloppen: Net als het ontstekingsmoment moet de openingstijd van de roterende inlaat aangepast worden op het toerental van de motor. Bij een vaste overbrenging (snaar/tandwiel) functioneert ie alleen maar lekker binnen een deel van het toerenbereik (daarom hadden de racers in the eighties ook kort gestoken versnellingen) Minibikes hebben doorgaans geen versnellingen waardoor een roterende inlaat nooit helemaal maximaal uit de verf zal komen (maar wel vermogen oplevert). Door net als bij de ontsteking vervroeging toe te passen (wat bij chinezen met de speedkey gebeurt) zal het vermogen hoger in de toeren beschikbaar zijn, zonder vervroeging laag. Een variabele toerentalgekoppelde vervroeging is de natte droom voor de roterende inlaat liefhebber.........
Als daarnaast de afstand tussen uitgang carburateur en carter (zo kort mogelijk is, wordt het echt een gekkenhuis onder je kont!
N.B. Koeling zonder pomp: Kan, want alle antieke auto's tot ca. 1910 hadden geen waterpomp. Ze hadden wel hoge radiatoren om de wartestroom op gang te laten komen (vandaar die hoge motorkappen). Die ruimte heb je op een minibike niet en dus moet je pompen, zeker met de hoge warmteproductie die door het hoge toerental wordt opgewekt (veel vrijving tussen zuiger en cilinders etc.).
tot zover,
Pocketmech
Het volgende is voor de liefhebber:
Moet ie wel kloppen: Net als het ontstekingsmoment moet de openingstijd van de roterende inlaat aangepast worden op het toerental van de motor. Bij een vaste overbrenging (snaar/tandwiel) functioneert ie alleen maar lekker binnen een deel van het toerenbereik (daarom hadden de racers in the eighties ook kort gestoken versnellingen) Minibikes hebben doorgaans geen versnellingen waardoor een roterende inlaat nooit helemaal maximaal uit de verf zal komen (maar wel vermogen oplevert). Door net als bij de ontsteking vervroeging toe te passen (wat bij chinezen met de speedkey gebeurt) zal het vermogen hoger in de toeren beschikbaar zijn, zonder vervroeging laag. Een variabele toerentalgekoppelde vervroeging is de natte droom voor de roterende inlaat liefhebber.........
Als daarnaast de afstand tussen uitgang carburateur en carter (zo kort mogelijk is, wordt het echt een gekkenhuis onder je kont!
N.B. Koeling zonder pomp: Kan, want alle antieke auto's tot ca. 1910 hadden geen waterpomp. Ze hadden wel hoge radiatoren om de wartestroom op gang te laten komen (vandaar die hoge motorkappen). Die ruimte heb je op een minibike niet en dus moet je pompen, zeker met de hoge warmteproductie die door het hoge toerental wordt opgewekt (veel vrijving tussen zuiger en cilinders etc.).
tot zover,
Pocketmech
Dat gezeur altijd!hondaxtreme schreef:zou je volgende keer op de datum kunne letten dit topic is 10 maanden oud
Laat hem het lekker plaatsen als hij daar belang bij heeft!
Zolang het topic nog open is, heeft hij het recht gewoon om te plaatsen
wat hij wilt.
En dan moet jij niet over Rodericky gaan praten, want zelf doe je precies
hetzelfde .
Met vriendelijke groet,
Xtreme.
Moet dat nou elke keer?
Komt er eens een beetje hoogstaand technisch antwoord dat echt interessant is om even te lezen en dan heb je weer van die postkrikkers die de klepel maar niet kunnen ontdekken.
Reageer nou alsjeblieft niet hierop, en laten we ons richten op een (mechanische) variabele roterende inlaat...
Komt er eens een beetje hoogstaand technisch antwoord dat echt interessant is om even te lezen en dan heb je weer van die postkrikkers die de klepel maar niet kunnen ontdekken.
Reageer nou alsjeblieft niet hierop, en laten we ons richten op een (mechanische) variabele roterende inlaat...
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Re: koeling en roterende inlaat
Hallo ,pocketmech schreef:Mooi werk mannuh! Kheb vroeger aan suzuki's met roterende inlaat gewerkt. Welk mebraan dan ook kan niet tippen aan de pulsdrukvulling die ontstaat door een roterende inlaat.
Het volgende is voor de liefhebber:
Moet ie wel kloppen: Net als het ontstekingsmoment moet de openingstijd van de roterende inlaat aangepast worden op het toerental van de motor. Bij een vaste overbrenging (snaar/tandwiel) functioneert ie alleen maar lekker binnen een deel van het toerenbereik (daarom hadden de racers in the eighties ook kort gestoken versnellingen) Minibikes hebben doorgaans geen versnellingen waardoor een roterende inlaat nooit helemaal maximaal uit de verf zal komen (maar wel vermogen oplevert). Door net als bij de ontsteking vervroeging toe te passen (wat bij chinezen met de speedkey gebeurt) zal het vermogen hoger in de toeren beschikbaar zijn, zonder vervroeging laag. Een variabele toerentalgekoppelde vervroeging is de natte droom voor de roterende inlaat liefhebber.........
Als daarnaast de afstand tussen uitgang carburateur en carter (zo kort mogelijk is, wordt het echt een gekkenhuis onder je kont!
N.B. Koeling zonder pomp: Kan, want alle antieke auto's tot ca. 1910 hadden geen waterpomp. Ze hadden wel hoge radiatoren om de wartestroom op gang te laten komen (vandaar die hoge motorkappen). Die ruimte heb je op een minibike niet en dus moet je pompen, zeker met de hoge warmteproductie die door het hoge toerental wordt opgewekt (veel vrijving tussen zuiger en cilinders etc.).
tot zover,
Pocketmech
Heb je zelf zoiets al een keer gemaakt ? foto's ?
Zeker op een kreidler
En die koeling zonder pomp heet termosivon koeling ( ik weet niet of ik het goed schrijf )
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
zelf gemaakt?
Neuh, alleen onderhoud en reparaties. Ik zal 'ns zoeken of ik nog foto's heb. Die moet ik wel inscannen, want digitaal bestond nog niet in 't kreidler tijdperk .
Ik zal kijken hoe je thermosifon schrijft (waarschijnlijk ook niet zoals ik 't schrijf)
groenten!
Pocketmech
Ik zal kijken hoe je thermosifon schrijft (waarschijnlijk ook niet zoals ik 't schrijf)
groenten!
Pocketmech
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Re: zelf gemaakt?
Als je wat hebt zou je dan bij zelfbouw een topic willen openen en niet hier reageeren dat is tegen de regelspocketmech schreef:Neuh, alleen onderhoud en reparaties. Ik zal 'ns zoeken of ik nog foto's heb. Die moet ik wel inscannen, want digitaal bestond nog niet in 't kreidler tijdperk .
Ik zal kijken hoe je thermosifon schrijft (waarschijnlijk ook niet zoals ik 't schrijf)
groenten!
Pocketmech
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Re: koeling en roterende inlaat
kwam dit topic ook weer tegen, en ja het is een tijdje geleden...pocketmech schreef:Mooi werk mannuh! Kheb vroeger aan suzuki's met roterende inlaat gewerkt. Welk mebraan dan ook kan niet tippen aan de pulsdrukvulling die ontstaat door een roterende inlaat.
Het volgende is voor de liefhebber:
Moet ie wel kloppen: Net als het ontstekingsmoment moet de openingstijd van de roterende inlaat aangepast worden op het toerental van de motor. Bij een vaste overbrenging (snaar/tandwiel) functioneert ie alleen maar lekker binnen een deel van het toerenbereik (daarom hadden de racers in the eighties ook kort gestoken versnellingen) Minibikes hebben doorgaans geen versnellingen waardoor een roterende inlaat nooit helemaal maximaal uit de verf zal komen (maar wel vermogen oplevert). Door net als bij de ontsteking vervroeging toe te passen (wat bij chinezen met de speedkey gebeurt) zal het vermogen hoger in de toeren beschikbaar zijn, zonder vervroeging laag. Een variabele toerentalgekoppelde vervroeging is de natte droom voor de roterende inlaat liefhebber.........
Als daarnaast de afstand tussen uitgang carburateur en carter (zo kort mogelijk is, wordt het echt een gekkenhuis onder je kont!
N.B. Koeling zonder pomp: Kan, want alle antieke auto's tot ca. 1910 hadden geen waterpomp. Ze hadden wel hoge radiatoren om de wartestroom op gang te laten komen (vandaar die hoge motorkappen). Die ruimte heb je op een minibike niet en dus moet je pompen, zeker met de hoge warmteproductie die door het hoge toerental wordt opgewekt (veel vrijving tussen zuiger en cilinders etc.).
tot zover,
Pocketmech
no offence hoor pocketmech, maar het is wel te merken dat het een tijdje geleden is dat je je met motoren bezighoud...
roterende inlaat is in verhouding tot membraaninlaat echt niks meer waard, met een fatsoenlijk membraan is veel meer vermogen te halen dan met een gecompliceerde roterende inlaat...
- JaGuTo Racing Team
- forum gebruiker
- Berichten: 176
- Lid geworden op: do 28 okt 2004, 15:30
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
FOTO UPDATE 3: MINIBIKES GESPOTEN
Hallo racers,
Wij hebben voor het seizoen 2007 de minibikes gespoten. Wij wilde dit al in 2006 doen, maar toen waren we te druk bezig met de opbouw van de minibikes. We hebben er voor gekozen voor de volgende kleurstelling: oranje, zwart, zilver en groen.
Na het (uren) schuren en plamuren waren de 5 tank/zit combinaties klaar voor het spuitwerk. Eerst hebben wij een vlakje zilver en een vlakje groen gespoten.
Daarna hebben wij een finishvlag sticker over het zilvere gedeelte geplakt en een ovale sticker over het groene gedeelte. Deze sticker is voor de achtergrond van het nummer. Na dat we de stickers er op hadden geplakt ging de oranje verf erover.
Vervolgens hebben we de stickers er weer afgehaald en het oranje gedeelte afgeplakt voor de laatste kleur: zwart. Ondertussen hadden we ook al de velgjes gespoten.
Daarna de zwarte verf erop gespoten en de blanke lak. Hierbij ook nog een bedankje aan WiHa voor het snelle spuitwerk!
De volgende dag hebben we stickers laten maken. Dit moest met spoed gebeuren, want de dag daarna begon het nieuwe seizoen! Na 2 uur werk waren onze stickers klaar en we geven hier een bedankje aan Wilkin Sports voor deze spoedklus! Zie hier het resultaat:
Nog een paar foto's van al de stickers:
Een mooi resultaat, he ?!
De minibikes van Hans en Jan zijn pas geleden ook op de testbank geweest. Hier krijgen jullie binnenkort ook nog een bericht met de resultaten !
Groeten JaGuTo Racing Team
Hallo racers,
Wij hebben voor het seizoen 2007 de minibikes gespoten. Wij wilde dit al in 2006 doen, maar toen waren we te druk bezig met de opbouw van de minibikes. We hebben er voor gekozen voor de volgende kleurstelling: oranje, zwart, zilver en groen.
Na het (uren) schuren en plamuren waren de 5 tank/zit combinaties klaar voor het spuitwerk. Eerst hebben wij een vlakje zilver en een vlakje groen gespoten.
Daarna hebben wij een finishvlag sticker over het zilvere gedeelte geplakt en een ovale sticker over het groene gedeelte. Deze sticker is voor de achtergrond van het nummer. Na dat we de stickers er op hadden geplakt ging de oranje verf erover.
Vervolgens hebben we de stickers er weer afgehaald en het oranje gedeelte afgeplakt voor de laatste kleur: zwart. Ondertussen hadden we ook al de velgjes gespoten.
Daarna de zwarte verf erop gespoten en de blanke lak. Hierbij ook nog een bedankje aan WiHa voor het snelle spuitwerk!
De volgende dag hebben we stickers laten maken. Dit moest met spoed gebeuren, want de dag daarna begon het nieuwe seizoen! Na 2 uur werk waren onze stickers klaar en we geven hier een bedankje aan Wilkin Sports voor deze spoedklus! Zie hier het resultaat:
Nog een paar foto's van al de stickers:
Een mooi resultaat, he ?!
De minibikes van Hans en Jan zijn pas geleden ook op de testbank geweest. Hier krijgen jullie binnenkort ook nog een bericht met de resultaten !
Groeten JaGuTo Racing Team
Laatst gewijzigd door JaGuTo Racing Team op zo 15 apr 2007, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.jagutoracing.nl/][img]http://members.home.nl/h.sterk/images/sticker.jpg[/img][/url]
- anthony-racertje
- forum gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 16:04
- Locatie: driebergen