Welke olie gebruiken jullie?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Hmmmz ik heb de Texaco Motex 2T X (aanbevolen voor motorfietsen met tweetaktmotoren, zelfs voor gebruik tijdens races. Ook geschikt voor kettingzagen.)
erin gegooid, loop ik nu het risico dat het misgaat? (nog maar 1x op gereden en er daar nog geen last bij gehad) Of kan ik hier gerust op blijven rijden...
Is niet 100% synthetisch
erin gegooid, loop ik nu het risico dat het misgaat? (nog maar 1x op gereden en er daar nog geen last bij gehad) Of kan ik hier gerust op blijven rijden...
Is niet 100% synthetisch
welke olie ?
Het beste zijn de volsynthetische 2takt oliën maar als deze te duur zijn kun je ook semi-synthetische olie gebruiken of de gewonere 2takt olie,als je in ieder geval maar zorgt voor een smering,gewoon 1:50 zou ik niet doen!Dan is zelf mengen nog altijd beter al pak je de goedkoopste 2 takt olie 

Re: welke olie ?
nuja het is meschien uur maar wel goed.
ik gebruik castrol tts
full synthetische.
die ruikt nog goed als ik paseer plus hij geeft een mooie smeering aan mijn celinder.
het kost meschien ook wel meer maar ik denk en ben bijna zkr de meeste dit dan wel kopen.
ik geloof voor deze dat ik 24 € betaal voor 1 liter .
nuja ieder zijn idee hé
ik gebruik castrol tts
full synthetische.
die ruikt nog goed als ik paseer plus hij geeft een mooie smeering aan mijn celinder.
het kost meschien ook wel meer maar ik denk en ben bijna zkr de meeste dit dan wel kopen.
nuja ieder zijn idee hé
Re: welke olie ?
Ja je hebt gelijk ik gebruik zelf ook de castroll tts alleen betaal ik iets minder 18€.Maar de vraag was als je daar niet genoeg geld voor hebt wat dan te doen met de smering!Ice-Biker schreef:nuja het is meschien uur maar wel goed.
ik gebruik castrol tts
full synthetische.
nuja ieder zijn idee hé
Nahjah had niet zozeer met geld te maken...maar die klootviool zei van de texaco zei dat dit prima kon (toen ik hier op het forum iedereen over 100% synth hoorde reppen)
Ik smeer nu nog 1:25...Maar ik begrijp dat deze texaco 'troep' de bike niet kan vernielen? Want ja dan is de keuze snel gemaakt om alsnog een fles castrol tt te halen
Ik smeer nu nog 1:25...Maar ik begrijp dat deze texaco 'troep' de bike niet kan vernielen? Want ja dan is de keuze snel gemaakt om alsnog een fles castrol tt te halen
Die van texaco hoeft niet slecht te zijn zo'n kettingzaag wil ook nogal wat toeren maken maar een synth hecht zich als het ware met een filmpje aan de onderdelen en worden dus beter beschermt.Dus als deze van de texaco op is gewoon het beste overstappen naar 100%synthRolluf schreef:Nahjah had niet zozeer met geld te maken...maar die klootviool zei van de texaco zei dat dit prima kon (toen ik hier op het forum iedereen over 100% synth hoorde reppen)

nog goedkoper

Re: nog goedkoper
Nou het wordt dadelijk nog de moeite dat ik naar Heerlen rijdt voor een voorraadje olie, toch maar niet ik kom van Tilburg en dat is voor Nederlandse maatstaven een behoorlijk eindje van elkaar. Maar het scheelt wel veel, ik zal hier eens beter gaan shoppen.Crxje schreef:Ik heb bij de plaatslijke scootershop maar 7euro,70 betaald voor de Castrol TTS (ltr) en als je 2 flessen kocht dan koste ze nog maar 14euro samen
Ik smeer nu 1/35 en geen blauwe pluim achter bikeje aan