Olie aan de uitlaat
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Olie aan de uitlaat
Telkens als ik ga rijden met mijn minibike zit er olie aan de uitlaat.
Is dat omdat de mixing mis is? Van mijn broer likt het op zijn spatbord.
Is dat omdat de mixing mis is? Van mijn broer likt het op zijn spatbord.
Re: Olie aan de uitlaat
ik heb hetzelfde bij mij zit het aan de uit laat ( achter de demper) en aan mijn spatbordThomas schreef:Telkens als ik ga rijden met mijn minibike zit er olie aan de uitlaat.
Is dat omdat de mixing mis is? Van mijn broer likt het op zijn spatbord.
Dat is een soort pasta welke uitzet als het heet wordt. Ik gebruik het voor hele kleine gaatjes in mijn auto uitlaat. Of om aansluitende uitlaatdelen beter af te laten sluiten.mastahhh schreef:uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitteYzord schreef:Bij mij zit schijnbaar een klein gaatje bij zijn ophangpunt. Ik heb er net uitlaatpasta op gesmeerdmastahhh schreef:waar zit de olie aan je uitlaat? begin midden eind?
De uitlaat van chinezen zijn niet luchtdicht. Ze hebben een koker om de uitlaat heen geschoven en die vastgezet met een borgpin. Als je bike stationair loopt moet je maar eens voelen daar, dan voel je lucht ontsnappen. Uiteraard is een volledig luchtdichte uitlaat veel beter voor je trekkracht
dus dat betekent als je alle gaatjes waar lucht ontsnapt met die pasta dicht maakt je iets meer trekkracht krijgt ?Yzord schreef:Dat is een soort pasta welke uitzet als het heet wordt. Ik gebruik het voor hele kleine gaatjes in mijn auto uitlaat. Of om aansluitende uitlaatdelen beter af te laten sluiten.mastahhh schreef:uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitteYzord schreef: Bij mij zit schijnbaar een klein gaatje bij zijn ophangpunt. Ik heb er net uitlaatpasta op gesmeerd
De uitlaat van chinezen zijn niet luchtdicht. Ze hebben een koker om de uitlaat heen geschoven en die vastgezet met een borgpin. Als je bike stationair loopt moet je maar eens voelen daar, dan voel je lucht ontsnappen. Uiteraard is een volledig luchtdichte uitlaat veel beter voor je trekkracht
Een volledig afgesloten circuit zal inderdaad wat meer koppel geven, maar of je het merkt....nee denk het niet.Bubba Sparxx schreef:dus dat betekent als je alle gaatjes waar lucht ontsnapt met die pasta dicht maakt je iets meer trekkracht krijgt ?Yzord schreef:Dat is een soort pasta welke uitzet als het heet wordt. Ik gebruik het voor hele kleine gaatjes in mijn auto uitlaat. Of om aansluitende uitlaatdelen beter af te laten sluiten.mastahhh schreef: uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitte
De uitlaat van chinezen zijn niet luchtdicht. Ze hebben een koker om de uitlaat heen geschoven en die vastgezet met een borgpin. Als je bike stationair loopt moet je maar eens voelen daar, dan voel je lucht ontsnappen. Uiteraard is een volledig luchtdichte uitlaat veel beter voor je trekkracht
We waren niet echt aan het afdwalen, ging om hetzelfde probleemThomas schreef:ja interesant onderwerp maar we zijn van mijn probleem aan het afdwalen hé
Kan mij nu iemand zeggen wat ik er kan aan doen of niet en wat mijn
probleem is?
Maar als ik logisch nadenk, dan is de olie in je uitlaat niet gestookte olie. Oftewel, hij verbrand niet alles, wat er op kan duiden dat je mengsel te rijk aan olie is.
Maar dat is als ik logisch nadenk Probeer je mengsel eens op 1:35
ok thx en nu ik mijn antwoord heb mag je doorpraten over wat je bezig wasYzord schreef:We waren niet echt aan het afdwalen, ging om hetzelfde probleemThomas schreef:ja interesant onderwerp maar we zijn van mijn probleem aan het afdwalen hé
Kan mij nu iemand zeggen wat ik er kan aan doen of niet en wat mijn
probleem is?
Maar als ik logisch nadenk, dan is de olie in je uitlaat niet gestookte olie. Oftewel, hij verbrand niet alles, wat er op kan duiden dat je mengsel te rijk aan olie is.
Maar dat is als ik logisch nadenk Probeer je mengsel eens op 1:35
Zal eens proberen op 1:35 als ik nog eens benzine moet maken