Nieuw blok (laatste foto-update 24-05)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Yomastahhh schreef:op de 1ste foto van je update lijkt het wel of je uitlaat tegen je band aanzit, krijg je geen last van een warme uitlaat bij je bandjes? zodat ze snel zacht worden en slijten.
uitlaat zit uiteraard niet tegen de band aan...
de uitlaat ligt vrij ver rechts in 't frame, daarom lijkt dat misschien zo..
als 't wiel in de voorste stand staat zit er nog zeker een centimeter tussen de band en de uitlaat!
'k zal vanavond een foto plaatsen van de uitlaat (als de demper erop zit), gekeken vanaf de achterkant
Ggrrttzz
wim
-
- forum gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
- Locatie: 't Harde / zwolle
103
ik zie dat je met een malossi race carter gaat rijden, dit mag toch niet in de zelfbouwklasse?
je moet toch een carter gebruiken van een in nederland !CENCUUR! bromfiets of scooter, waarbij de orginele lagerpunten met elkaar verbonden zijn.
Dit is gewoon een malossi racecarter die in de verste verte niets meer lijkt op het orgineel,,,,,,, toch?
is daar een nieuwe regel voor, bij het NK minibike zelfbouwklasse?
Toch ben ik heel beniewd naar de presaties van dit blok.
Ik heb er zelf ook 1 in aanbouw met een 103 blok, mocht dit toch mogen dan ga ik ook over naar een echt racecarter.
je moet toch een carter gebruiken van een in nederland !CENCUUR! bromfiets of scooter, waarbij de orginele lagerpunten met elkaar verbonden zijn.
Dit is gewoon een malossi racecarter die in de verste verte niets meer lijkt op het orgineel,,,,,,, toch?
is daar een nieuwe regel voor, bij het NK minibike zelfbouwklasse?
Toch ben ik heel beniewd naar de presaties van dit blok.
Ik heb er zelf ook 1 in aanbouw met een 103 blok, mocht dit toch mogen dan ga ik ook over naar een echt racecarter.
Het regelement van 2005 is uit. Hieronder een stukje kopie m.b.t. de zelfbouw minibikes.
3.2.4 Zelfbouwklasse (Bromfiets/scooter blok 2-Takt)
Een door RAP Holland !CENCUUR! pocketbike met een zelfbouw
frame en een motorblok op basis van een in Nederland !CENCUUR!
bromfiets met:
- 2-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 70 cc
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 16 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 15 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement
Of:
- 2-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 50 cc
10
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 15 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement.
Of:
- 4-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 90 cc
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 12 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement.
Dit 103 blok heeft als basis een standaard 103 blok. De lagers zitten op dezelfde plek, de slag is het zelfde.. Noem maar op..
3.2.4 Zelfbouwklasse (Bromfiets/scooter blok 2-Takt)
Een door RAP Holland !CENCUUR! pocketbike met een zelfbouw
frame en een motorblok op basis van een in Nederland !CENCUUR!
bromfiets met:
- 2-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 70 cc
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 16 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 15 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement
Of:
- 2-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 50 cc
10
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 15 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement.
Of:
- 4-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 90 cc
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 12 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement.
Dit 103 blok heeft als basis een standaard 103 blok. De lagers zitten op dezelfde plek, de slag is het zelfde.. Noem maar op..
Ik -en met mij enkele anderen- verbaasde mij nogal over de maximale pk's Lijkt me vette onzin eigenlijk, want die worden duidelijk overschreden door de top.. Wie weet hier meer over?Koen schreef:Het regelement van 2005 is uit. Hieronder een stukje kopie m.b.t. de zelfbouw minibikes.
3.2.4 Zelfbouwklasse (Bromfiets/scooter blok 2-Takt)
Een door RAP Holland !CENCUUR! pocketbike met een zelfbouw
frame en een motorblok op basis van een in Nederland !CENCUUR!
bromfiets met:
- 2-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 70 cc
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 16 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 15 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement
Of:
- 2-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 50 cc
10
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 15 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement.
Of:
- 4-takt motor met een cilinderinhoud van maximaal 90 cc
- carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm of
gelijkwaardig oppervlak bij een ovale carburateur.
- Maximaal vermogen 12 pk
- Machine in overeenstemming met het technisch reglement.
Dit 103 blok heeft als basis een standaard 103 blok. De lagers zitten op dezelfde plek, de slag is het zelfde.. Noem maar op..
15 Pk
Hallo
Ja hier een overschrijder van de 15 Pk regel.
Ik heb navraag gedaan hier over, en dit klopt niet hiertoe is niet besloten op de jaarvergadering, het is alleen ter sprake geweest, maar niet ingevoerd.
Op een of andere reden is het tocht in de regelementen komen te staan maar dit moet beschowd worden als niet geschreven, en of de regel er ooit komt is nog maar zeer de vraag want dan komt het allergrootste probleem hoe gaan we dat constand kontroleren, ik denk dat het vragen is om probleemen.
Ja hier een overschrijder van de 15 Pk regel.
Ik heb navraag gedaan hier over, en dit klopt niet hiertoe is niet besloten op de jaarvergadering, het is alleen ter sprake geweest, maar niet ingevoerd.
Op een of andere reden is het tocht in de regelementen komen te staan maar dit moet beschowd worden als niet geschreven, en of de regel er ooit komt is nog maar zeer de vraag want dan komt het allergrootste probleem hoe gaan we dat constand kontroleren, ik denk dat het vragen is om probleemen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: 103
Ronnie schreef: is daar een nieuwe regel voor, bij het NK minibike zelfbouwklasse?
Toch ben ik heel beniewd naar de presaties van dit blok.
Ik heb er zelf ook 1 in aanbouw met een 103 blok, mocht dit toch mogen dan ga ik ook over naar een echt racecarter.
Yo
"Een door RAP Holland !CENCUUR! pocketbike met een zelfbouw
frame en een motorblok op basis van een in Nederland !CENCUUR!
bromfiets met".......
dit wil toch niet zeggen dat 't 2e hands en oude carters hoeven te zijn?
'k heb gewoon een nieuw blokje gekocht voor een 103...
officieel zijn er geen bestaande "race" blokken van dit type
't word anders, lijkt mij, als je een blokje gaat gebruiken van een kart of een crossmotor e.d.
Groetjes
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Jammer Jammer
'k ga 't niet redden voor morgen
als alles net zo voorspoedig was gegaan als gister...dan had ik 't
wel gered....TOO BAD!
de hele middag/avond an 't prusten geweest met de uitlaat en de ontsteking
als 't ook begint tegen te lopen....dan gaat ook alles mis...en vooral langzaam!
't probleem was vooral de ontsteking!
zoals ik bedacht had..in 1e instantie..ging goed,
tot ik de rotor uitdraaide....de rotor viel verder over de as, als dat er ruimte was...
eerst van alles geprobeerd...maar dit lukte echt niet meer!
dus, de ontsteking zonder behuizing gemonteerd.....
de foto is een beetje donker...op de 2e foto is't iestke duidelijker
op zich geen probleem...maar draaiende delen moeten wel afgeschermd zijn....en een simpele oplossing daarvoor....zit nog niet in m'n hoofd!
toen de bike proberen te starten...
doet m'n startmotor 't niet....('k heb een auto-startmotor met dop)
dus die eerst gerepareerd (moesten een paar andere kabels aan,
zo gebeurt, maar kost je wel weer een uur)
toen proberen te starten.....liep in 1 keer!!!!!
en nog mooi ook.....alleen een veel's te kleine sproeier (82)
en dan begint de ellende pas echt...om een sproeier te wisselen....
wat een gepruts....carburateur zit in 't frame, dus die schroef je niet zomaar open...
intussen was 't 23.00uur, als ik nu nog was gaan testen...
had ik hopeloze trammelant gehad....in de eerste plaats met mijn vrouw,
maar dat is goed te maken.....alleen de buren...die zijn van een generatie
die dit soort acties niet begrijpen.......geef ze 's ongelijk!
affijn...bike zit in elkaar...loopt....alleen niet goed....en de auto-kettingspanner zit er ook nog niet onder.
dus de debuut word tijdens de openbeker in Hengelo (volgende week)
Groetjes
Wim (die nu wel een beetje teleurgesteld is)
'k ga 't niet redden voor morgen
als alles net zo voorspoedig was gegaan als gister...dan had ik 't
wel gered....TOO BAD!
de hele middag/avond an 't prusten geweest met de uitlaat en de ontsteking
als 't ook begint tegen te lopen....dan gaat ook alles mis...en vooral langzaam!
't probleem was vooral de ontsteking!
zoals ik bedacht had..in 1e instantie..ging goed,
tot ik de rotor uitdraaide....de rotor viel verder over de as, als dat er ruimte was...
eerst van alles geprobeerd...maar dit lukte echt niet meer!
dus, de ontsteking zonder behuizing gemonteerd.....
de foto is een beetje donker...op de 2e foto is't iestke duidelijker
op zich geen probleem...maar draaiende delen moeten wel afgeschermd zijn....en een simpele oplossing daarvoor....zit nog niet in m'n hoofd!
toen de bike proberen te starten...
doet m'n startmotor 't niet....('k heb een auto-startmotor met dop)
dus die eerst gerepareerd (moesten een paar andere kabels aan,
zo gebeurt, maar kost je wel weer een uur)
toen proberen te starten.....liep in 1 keer!!!!!
en nog mooi ook.....alleen een veel's te kleine sproeier (82)
en dan begint de ellende pas echt...om een sproeier te wisselen....
wat een gepruts....carburateur zit in 't frame, dus die schroef je niet zomaar open...
intussen was 't 23.00uur, als ik nu nog was gaan testen...
had ik hopeloze trammelant gehad....in de eerste plaats met mijn vrouw,
maar dat is goed te maken.....alleen de buren...die zijn van een generatie
die dit soort acties niet begrijpen.......geef ze 's ongelijk!
affijn...bike zit in elkaar...loopt....alleen niet goed....en de auto-kettingspanner zit er ook nog niet onder.
dus de debuut word tijdens de openbeker in Hengelo (volgende week)
Groetjes
Wim (die nu wel een beetje teleurgesteld is)