(UPDATE Blok Dave, 2e pagina membraan @ carter!)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Jah..het was mijn vaders idee..Deze uitlaat, heb zelf een zelfbouw erop. Maar we hebben deze uitlaat op mijn bike getest en dat ging echt zeer goed.. op die van me pa gaat ie nog niet helemaal lekker maar dat komt nog wel. Het proberen is leuk en zo kom je meer te weten.. Hij wou erg goed op de mijne en aangezien wij de zelfde setup ong hebben, op de ontsteking na..dus dat komt nog wel met het nodige afstelwerk, Heb de mijne al goed afgesteld.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gister even wezen proefrijden@ industrie terein. Merkte dat elke keer waneer ik met de achterrem bij remde, deze blokkeerde, omdat (zo noem ik het even) de retourveer er elke keer uitschoot. Je wilt mijn achterband niet zien.. overal zitten er happen uit en is hij helemaal losgescheurt, van de bodemlaag-voering het is een pasini 6,1 inch bandje (voor de gene die nog wat hebben liggen?). Helaas kan ik geen foto's maken, foto toestel heeft me zus weekje mee
handig is dat. qwa tandwiel verhouding mag ik wel wat kleiner, rij nu met 14-24 en voor indoor tracks is dat aardig aan de grote kant. Gr Dave.

125cc 4 takt zelfbouw Proton style
- Rossifumi
- forum gebruiker
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
- Locatie: Ijsselstein (UT)
6,1 bandjes zijn nieuw in Nederland volgens mij niet te koopdave schreef:Gister even wezen proefrijden@ industrie terein. Merkte dat elke keer waneer ik met de achterrem bij remde, deze blokkeerde, omdat (zo noem ik het even) de retourveer er elke keer uitschoot. Je wilt mijn achterband niet zien.. overal zitten er happen uit en is hij helemaal losgescheurt, van de bodemlaag-voering het is een pasini 6,1 inch bandje (voor de gene die nog wat hebben liggen?). Helaas kan ik geen foto's maken, foto toestel heeft me zus weekje meehandig is dat. qwa tandwiel verhouding mag ik wel wat kleiner, rij nu met 14-24 en voor indoor tracks is dat aardig aan de grote kant. Gr Dave.

Ik heb ook 6,1 en 6,6 polini velgen. Weet ook nog niet hoe ik dit probleem op ga lossen.
Suc6...
Grt.
- felix
- forum gebruiker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
- Locatie: laren(nh)
- Contacteer:
Hey Dave Mooie Bikes, Die Uitlaat GENIAAAL! kvind hem echt stoer, alleen vind ik dat voetensteuntje echt Niet praktisch,
Zeg maar als je valt, en je stepje slaat naar binnen wat dan?? kan je grote schade aan richten,
Maar voor de Rest echt TOP!
MvG Wilco
Zeg maar als je valt, en je stepje slaat naar binnen wat dan?? kan je grote schade aan richten,
Maar voor de Rest echt TOP!
MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
heb je ook met die doos uitlaat gereden?
hoe zit het met de powerband, is die groot/klein?
bij een uitlaat waarbij de gassen maar op een plek terugkeren, zoals bij de doos, heb je namelijk een punt waar de uitlaat echt werkt, op andere punten werkt hij dan niet volledig, om met een vierkante uitlaat een resultaat te bereiken zul je echt een achthoek minimaal moeten maken, en die laten af en toe lopen in de vorm van van een conus, of een parabool, das eigenlijk het best..
ik zou graag resultaten op een testbank willen zien, bijvoorbeeld naast een proma cc, of een opmaat expasiepijp met dezelfde setup...
ben vooral beniewd naar je powerband...
hoe zit het met de powerband, is die groot/klein?
bij een uitlaat waarbij de gassen maar op een plek terugkeren, zoals bij de doos, heb je namelijk een punt waar de uitlaat echt werkt, op andere punten werkt hij dan niet volledig, om met een vierkante uitlaat een resultaat te bereiken zul je echt een achthoek minimaal moeten maken, en die laten af en toe lopen in de vorm van van een conus, of een parabool, das eigenlijk het best..
ik zou graag resultaten op een testbank willen zien, bijvoorbeeld naast een proma cc, of een opmaat expasiepijp met dezelfde setup...
ben vooral beniewd naar je powerband...
bikes dave en frans
uitlaat geeft nog wat problemen onderin maar daar is de carburateur schuld aan is tweedehandsje en er is van alles mee mis haarscheur in de flens en nog meer ! probeer wel een ander te kopen maar boven in gaat hij prima dus ben benieuwd hoe het met goeie carb gaat , heb zundap ontsteking van Wim van t forum gekocht en daar loopt hij prima mee als je toevallig nog een 20 mm carb hebt liggen doe dan maar een mailtje groeten frans. 

- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
hoe zit het met dat voetsteuntje?
want aan de kant van het vliegwiel komt dat mooi uit natuurlijk,,
maar hoe heb je dat aan de andere kant gedaan dan?
want aan de kant van het vliegwiel komt dat mooi uit natuurlijk,,

maar hoe heb je dat aan de andere kant gedaan dan?

-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
bikes dave en frans
hebben aan de rechterkant een beugel aan de achterbrug bevestigd waar de voetsteun plaat op bevestigt is stuur eind van de week wel foto,s op waar je het op kunt zien
groeten frans

(Update Blok Dave)
Hallo, ben afgelopen weken, flink druk geweest met mijn bike, heb een membraan inlaat op het carter gemaakt (tig-gelast) met een RQ inlaat kit, de cilinder is aan gort gereden (power one) cilinder kookte bijna! was bij harderwijk indoor, en plotseling sloeg het cilindertje vast. Ben nu bezig met een compleet nieuwe opbouw de rest zal spoedig volgen (foto's).
Let trouwens niet op de 24mm carb is gewoon even als model, omdat deze er mooi oppast, met de power one hebben we hem getest op een zuigergestuurde inlaat, maar er was haast geen verschil te merken tussen de 21mm en deze, alleen wat meer power onderin, de 21 komt er gewoon weer op. Maargoed hier de foto's, inlaat is nog niet compleet afgewerkt.



uitlaat te koop @ te koop sectie.
de onafgewerkte inlaat, moet nog het een en ander aan gebeuren,
Hier zie je de 2 onderste membraan kleppen, welke zo dicht mogelijk op de krukas staat, voor zo min mogelijk verlies en voor de stroming. Mvg Dave.
Hallo, ben afgelopen weken, flink druk geweest met mijn bike, heb een membraan inlaat op het carter gemaakt (tig-gelast) met een RQ inlaat kit, de cilinder is aan gort gereden (power one) cilinder kookte bijna! was bij harderwijk indoor, en plotseling sloeg het cilindertje vast. Ben nu bezig met een compleet nieuwe opbouw de rest zal spoedig volgen (foto's).
Let trouwens niet op de 24mm carb is gewoon even als model, omdat deze er mooi oppast, met de power one hebben we hem getest op een zuigergestuurde inlaat, maar er was haast geen verschil te merken tussen de 21mm en deze, alleen wat meer power onderin, de 21 komt er gewoon weer op. Maargoed hier de foto's, inlaat is nog niet compleet afgewerkt.





Hier zie je de 2 onderste membraan kleppen, welke zo dicht mogelijk op de krukas staat, voor zo min mogelijk verlies en voor de stroming. Mvg Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:

Hoe heb je dat gedaan , mag je mij ook wel een keer mee helpen .
Kan ik ook mooi bij het team

Ik krijg morgen HZ frame e.d. en daar ga ik gelijk aan zitten lassen dus dan mag hij ook in wedstrijden mee doen .
Ik moet nu nog een uitlaat en een cilinder
Ik heb al 6.5'' enzo

In de volgende vakantie gaan wij in harders plaza biken , ik weet niet of je ook gaat maar lijkt me wel weer leuk
O ja

Voor de volgende vakantie moet mijn bike afzijn en ik heb KEINE AUSPUFF !
Later
~bXt~
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]