hpi 2004 vonkt niet...aansluitingfout?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
De spanning uit een HPI bobine is hoger dan van een contactpunt onsteking.Remember.. bij je HPI zul je sowieso geen mega vonk zien !!
Ik kan op de foto's geen fout ontdekken..
Een lak laagje op de buis kan het ook niet zijn. Die is bij het lassen wel weggebrand. Ik heb twee type 2004 onstekingen, het is dat je niet in buurt woont, anders had je een onsteking kunnen lenen om te testen en uit te wisselen..
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Dat weetik wel, alleen bij mij was de vonk van contactpunt ontsteking beter zichtbaar als bij de HPIKoen schreef:De spanning uit een HPI bobine is hoger dan van een contactpunt onsteking.Remember.. bij je HPI zul je sowieso geen mega vonk zien !!
De spanning is sowieso wel meer
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Ik weet wel hoe dat komt.. Bij een contactpunt onsteking staat de vonk een beetje rond te springen over de elektrodes. Dit zou je inderdaad beter kunnen zien.
We hebben een bouchie tester, daarbij kun je onder druk (tot 200 bar), normaal onstaan door compressie, de bouchie testen op een juiste doorslag.
We hebben een bouchie tester, daarbij kun je onder druk (tot 200 bar), normaal onstaan door compressie, de bouchie testen op een juiste doorslag.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
En dat dit niet zo is bij een HPI, komt omdat de spanning stukken hoger is ?Koen schreef:Ik weet wel hoe dat komt.. Bij een contactpunt onsteking staat de vonk een beetje rond te springen over de elektrodes. Dit zou je inderdaad beter kunnen zien.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
daar zou ik in 1e instantie ook vanuit gaan...stefano schreef:Bij een selletra heb je een mooi rechte constante vonk,die je ook duidelijk kunt horen tikken,ik neem aan dat dit bij Hpi en andere merken binnenrotors ook zo is.
Stefan
ik ga ff andere bougie proberen...
iemand die ook nrg 9hittegraad.....IRIDIUM bougie heeft?? en wat is het verschil in vergelijking tot de normale bougies??
misschien hoort de kleine vonk bij de bougie...maar hij starte toch echt niet met ie kleine vonk...
rotor draait genoeg....3,75mm vooronsteking...gewoon gegokt:0..
voor de rest alles erop
denk toch echt dat vonk te laag is:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Ik had een poos geleden op het werk een iridium bougie gevonden,die had 2 elektrodes,maar daar startte hij altijd erg goed mee.Beter als met een gewoon exemplaar,qua prestaties maakt het niets uit voor de rest.
En de vonk was net zo groot,alleen als hij vet was bleef hij ook op de elektroden vonken,en (toen met standaard ontsteking)met de normale bougie ging hij op de schacht vonken als hij vettig was(binnen in dan)
Stefan
En de vonk was net zo groot,alleen als hij vet was bleef hij ook op de elektroden vonken,en (toen met standaard ontsteking)met de normale bougie ging hij op de schacht vonken als hij vettig was(binnen in dan)
Stefan
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
heb er sinds vanmiddag niets aan gedaan..maar heb een kleine vonk..heel licht geel..stefano schreef:Ik gebruik hem ook niet in de mini maar in me pech maxi kneuzen racer apparaat ding geval
ontopic:
Maar goed,heb je nu in middels al een vonk,of iets van een vonk?
Stefan
ik denk toch echt dat dat een fel blauwe vonk moet zijn...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Hallo
Ik zag dat je de voor ontsteking op 3,75 hebt staan, dat is te veel zet hem maar op 2,8 dat werkt beter.
(heeft niets met je zwakke vonk te maken hoor).
Ik zag dat je de voor ontsteking op 3,75 hebt staan, dat is te veel zet hem maar op 2,8 dat werkt beter.
(heeft niets met je zwakke vonk te maken hoor).
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer: