4-takt
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hmmm ik vind het maar raar om met optimale toeren over je beste vermogen te praten..
kzou eerder denken over hoge toeren waar je je snelheid uithaalt...
maar waarom zeg je niet gewoon je max vermogen ipv optimale toeren:S?
kzou eerder denken over hoge toeren waar je je snelheid uithaalt...
maar waarom zeg je niet gewoon je max vermogen ipv optimale toeren:S?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Omdat het hetzelfde isrossi-nr.1 schreef:hmmm ik vind het maar raar om met optimale toeren over je beste vermogen te praten..
kzou eerder denken over hoge toeren waar je je snelheid uithaalt...
maar waarom zeg je niet gewoon je max vermogen ipv optimale toeren:S?

Jah zo is het.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
of bekijk het zo...
1000 toeren..1.4pk
5000 toeren...5pk..
10.000 toeren...6pk
15.000 toeren...3pk..
knoem maar iets...heb je op 15.000 je meeste snelheid..kan je ook als optimale toerental zien..
of bekijk het zo..
optimaal is...het beste...
minibike is een snelheidsport..je moet zo hard mogelijk gaan...dus is optimaal je snelheid...dus je ''hoogste toeren''..
het is geen vermogenswedstrijd...want met minder vermogen kan je wel harder...
1000 toeren..1.4pk
5000 toeren...5pk..
10.000 toeren...6pk
15.000 toeren...3pk..
knoem maar iets...heb je op 15.000 je meeste snelheid..kan je ook als optimale toerental zien..
of bekijk het zo..
optimaal is...het beste...
minibike is een snelheidsport..je moet zo hard mogelijk gaan...dus is optimaal je snelheid...dus je ''hoogste toeren''..
het is geen vermogenswedstrijd...want met minder vermogen kan je wel harder...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
We hebben het over pk's niet over snelheidrossi-nr.1 schreef:of bekijk het zo...
1000 toeren..1.4pk
5000 toeren...5pk..
10.000 toeren...6pk
15.000 toeren...3pk..
knoem maar iets...heb je op 15.000 je meeste snelheid..kan je ook als optimale toerental zien..
of bekijk het zo..
optimaal is...het beste...
minibike is een snelheidsport..je moet zo hard mogelijk gaan...dus is optimaal je snelheid...dus je ''hoogste toeren''..
het is geen vermogenswedstrijd...want met minder vermogen kan je wel harder...
Jah zo is het.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Rainman51
- forum gebruiker
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
- Locatie: Brakel, België
- Contacteer:
is niet helemaal juist....rossi-nr.1 schreef:of bekijk het zo...
optimaal is...het beste...
minibike is een snelheidsport..je moet zo hard mogelijk gaan...dus is optimaal je snelheid...dus je ''hoogste toeren''..
het is geen vermogenswedstrijd...want met minder vermogen kan je wel harder...

meeste circuits zijn zeer bochtig (vooral italië) in nederland bvb Zwolle.

Dan heb je niets aan hoge toeren/snelheden!
Het verschil wordt steeds gemaakt in de eerste 3 meter na de bocht!

Dus wat je nodig hebt is trekkracht of koppel!! Daarom dat de 4takt zo sterk is... niet zijn PK's maar zijn koppel (uitgedrukt in Nm)
Nu weet je waarom Mike Brouwers zo snel is! het zit hem allemaal in vroeg genoeg gas geven!
En dat heeft Mike geleerd in zijn trainingweek in Spanje (maart) en op trainingen met gerry bijna iedere 14 dagen!!!!
Dus nogmaals veel trainen werpt vruchten af!!
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
optimaal
tijdens het racen moet je zorgen dat je een breed vermogens gebied hebt, zodat je niet iedere bocht die je doorgaat weer onder je powerband komt, en je optimaal toerental is simpelgezegd het toerental waar hij het meeste pk's levert, dus waarin hij het beste presteerd.
Die anderen hebben het over het max toerental en dat is in bijna geen enkel geval je optimale toerental! als dat wel zo was zou je hem tog ook nog op het achterwiel ( bij wijze van spreken) krijgen @ max toerental??
zelfs de meest hoogtoerige apparaten verliezen hun pk's en koppel op hun hoogste toerental het is echter wel nodig om een bepaalde snelheid te behalen. Als je op je voorheen topsnelheid nog steeds veel pk's zou hebben zou hij dus nog harder willen ( in principe want je zit op een gegeven moment natuurlijk aan een max toerental i.v.m je ontsteking e.d)
Die anderen hebben het over het max toerental en dat is in bijna geen enkel geval je optimale toerental! als dat wel zo was zou je hem tog ook nog op het achterwiel ( bij wijze van spreken) krijgen @ max toerental??
zelfs de meest hoogtoerige apparaten verliezen hun pk's en koppel op hun hoogste toerental het is echter wel nodig om een bepaalde snelheid te behalen. Als je op je voorheen topsnelheid nog steeds veel pk's zou hebben zou hij dus nog harder willen ( in principe want je zit op een gegeven moment natuurlijk aan een max toerental i.v.m je ontsteking e.d)
