trekstarter stuk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gast

trekstarter stuk

Bericht door Gast »

hallo lui

heb weer een nieuw probleem met me bike :?

me trekkoort was gebroken en toen had ik het uitelkaar en toen ik het inelkaar wou zetten schoot er een hele veer uit

nu is mijn vraag is dit makkelijk in elkaar te zetten of is er een betere oplossing voor dit probleem

ik hoor het wel mzzls
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Je kan proberen die veer er weer in te krijgen, ik zou het een hele kunst vinden als het je lukt. Naar mijn mening is het onmogelijk. Ik zou een nieuwe trekstarter kopen via v-racer

Groet

AE
Gast

Bericht door Gast »

heb al iets van 20 X de veer er weer ingezet,omdat ik steeds problemen heb met die domme trekstarter, maar het is best wel te doen, alleen dat touwtje kon er ook in , zonder het hele huis er uit te halen, maargoed dat is te laat, hoe zet je nu de veer veer er weer in. Pak een plank, sla daar 2 spijkers in (zo'n 4 cm uit elkaar)
beetje aan de zijkant van de plank, zodat je later er nog een stukje tape omheen kan doen, (zie tekening) draai de veer nu op om de twee wpijkers (haak het binnenste omgebogen stukje veer om 1 van de spijkers en dan draaien maar :P, als je hem eenmaal strak om de spijkers hebt gedraaid, moet je er dus voor zorgen dat die niet weer los schiet, het beste kan je er iemand even bij roepen die even een tapeje om de veer heen doet (strak!), maar het kan ook in je eentje. Sla of trek de spijkers er dan weer uit, en haal de veer er dus om weg, nu heb je een rolletje veer, die stop je in het huis (dat ding waar ook het touwtje omheen zit ;) ), daar zit een inham, waar je het buitenste omgebogen stukje veer in haakt, en je ziet dat in de trekstarter ook een inham zit, daar moet het binnenste omgebogen stukje invallen, zorg ervoor dat die er recht voor zit als je de veer in het huis stopt, als de veer inmaal in het huis zit, snij je het stukje tape los, en haal je het weg (met een tang), dan moet de veer redelijk vast in eht huis zitten en kan je het huis op zijn kop houden, leg hem nu voorzichtig terug in eht omhulsel van de trekstarter, en kijk of de veer goed zit, hij moet dus weer VEREN ;), en dan kan je je touwetje weer opwikkelen :D, beetje moeilijke en slechte uitleg, maar je moet er zo wel uit kunne komen denk ik, good luck ;)
P.S, denk er wel om dat je het nieuwe touwtje er wel vast omheen doet, ander kan je weer beginnen ;)

(heb je vragen dam zeg je het maar)
Afbeelding

Wander
daans
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door daans »

Kheb een makkelijker manier.

Eerst deed ik ook de plank manier, maar er is een veel simpeler hoef je ook niet met tape te klooien.

Ik probeer het uit te leggen:

Zet in een bankschroef een pijpsleutel (die niet te groot is zodat de schijf waar de veer in zit er door heen past). Ze nu de witte schijf over de pijpsleutel heen zodat de onderkan boven is. Je ziet nu een verdieping waar de veer rol in moet.

Druk het uiteinde van de veer in de verdieping aan de linkerkant (je ziet te uitsparingen. Je kunt nu de veer er in rollen door het witte ding te draaien en de veer er in te drukken. Het kost wat kracht, maar werkt wel. Als je nu de hele veer er in hebt zitten blijft deze ook zitten, omdat deze in zijn 'ruststand' zit.

Je kunt nu de witte schijf pakken en in het huis van de trekstarter drukken. Zorg er wel voor dat de binnenste haak van de veer zover mogelijk naar binnen zit want hij moet pakken in het huis. Dan draai je het witte ding wat op zodat ie strak komt. Dan rol je het touw op en laat je die naar buiten, handgreep er op en klaar.

Ik kan het beter laten zien :P

Mijn methode werkt beter en veiliger dan de spijker manier. Ik weet het uit ervaring want die manier deed ik eerst ook ..

Daniel
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

hmmm, slim jongens... bravo
Gast

trekstarter

Bericht door Gast »

jongens

bedankt voor de tips ik ga dit weekend het weer proberen
als het niet lukt dat vraag ik om julie hulp

groeten :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Dit werkt echt wel goed thanks voor de uitleg. =D>
daans schreef:Kheb een makkelijker manier.

Eerst deed ik ook de plank manier, maar er is een veel simpeler hoef je ook niet met tape te klooien.

Ik probeer het uit te leggen:

Zet in een bankschroef een pijpsleutel (die niet te groot is zodat de schijf waar de veer in zit er door heen past). Ze nu de witte schijf over de pijpsleutel heen zodat de onderkan boven is. Je ziet nu een verdieping waar de veer rol in moet.

Druk het uiteinde van de veer in de verdieping aan de linkerkant (je ziet te uitsparingen. Je kunt nu de veer er in rollen door het witte ding te draaien en de veer er in te drukken. Het kost wat kracht, maar werkt wel. Als je nu de hele veer er in hebt zitten blijft deze ook zitten, omdat deze in zijn 'ruststand' zit.

Je kunt nu de witte schijf pakken en in het huis van de trekstarter drukken. Zorg er wel voor dat de binnenste haak van de veer zover mogelijk naar binnen zit want hij moet pakken in het huis. Dan draai je het witte ding wat op zodat ie strak komt. Dan rol je het touw op en laat je die naar buiten, handgreep er op en klaar.

Ik kan het beter laten zien :P

Mijn methode werkt beter en veiliger dan de spijker manier. Ik weet het uit ervaring want die manier deed ik eerst ook ..

Daniel
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Mijn trekstarter is net (na 1 dag) ook stuk gegaan. Het werkt zeker wel goed die manier, na een paar keer zul je er wel behendigheid in krijgen:D
Toch maar vast een nieuwe trekstarter bestellen, heb geen bankschroef bij als ik op de baan sta :wink: Weet ook niet hoe vaak je het ding weer in orde kunt maken....
Koen
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Koen »

De "daans" manier werkt toch echt beter dan de eerste.. Ik heb inmiddels ook ervaring met deze veren..
Gast

Bericht door Gast »

hey
dit is allemaal mooie informatie want met men domme hoofd is de veer er ook uit gesprongen bij mij ...
helaas wetik niet meer hoe ik de trekstarter weer gebruiksklaar moet maken:( kan er iemand me uitleggen wat je waar moet steken inclusief de veer?

alvast bedankt:)
kheb men minibike net dus sry als het wat stuntelig over komt
grtz robby
Gast

trekstarter

Bericht door Gast »

ik doe het gewoon met mijn duimen,en dat gaat ook perfect beetjee lager vet op de veer gesmeerd.En nu kan ik trekken wat ik wel maar de veer blijft zitten,heb er zonder overdrijven al meer dan 200x aangetrokken eerst lag die veer er om het hondsgezeik af
Gesloten