ahah, ik snap wat je bedoeld, die kalenderjufvrouw heeft inderdaad mooie knoppenmark#41 schreef:Op het bovenste fotootje zie ik 2 knoppen boven de kroonplaat,waar zijn die voor?
zelfbouw 911 met nieuw blok!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
Re: update foto's met carbon spatbord en ontstekingsdeksel
Past dus goed in combinatie met een selletra ontsteking.
mooie bike trouwens
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
-
- forum gebruiker
- Berichten: 167
- Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
- Locatie: Hoogeveen
starten
jammer dat die trekstarters altijd zo breed worden,je komt dan zo snel aan de grond als je de bocht doorgaat,maar boormachine is ook best waardeloos want hij moet wel sterk genoeg zijn anders gaat die kapot,wat ik al een paar keer heb gehad,wij gebruiken een startmotor van een auto met daarop een afgezaagd verlengstuk van een ratelsetje en die op de strtmotor gelast en nu kan je er ook verschillende doppen op zetten,maar het enige probleem met startmotoren is dat ze bijna allemaal linksom draaien,dus je zal een moeten zoeken die rechtom draait...of je zou de wikkelingen aan de binnenkant om moeten draaien wat nogal een klusje is....,er zijn wel startmotoren die rechtom draaien en dat zijn meestal de japanse of koreaanse automerken,ik heb ook wel eens gehoord dat ze van Hyundai H100 busjes enzo rechtsom draaien maar dat weet ik niet zeker,maar het werkt tenminste hardstikke goed...dus ga maar effe opzoek naar een goeie startmotor en maak een kistje waar je je accu enzo allemaal mooi bijelkaar houdt en dan ben je van dat geklooi af van zo'n boormachine... gr Ferdi
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
denk dat ik ook maar met een boormachine ga starten, 70 cc krijg je niet zo makkelijk door de compressie en blokkeerd het achterwiel steeds.
maar draaid de moer van de rotor niet los dan ??? of draai je die onbenullig vast aan
maar draaid de moer van de rotor niet los dan ??? of draai je die onbenullig vast aan
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
-
- forum gebruiker
- Berichten: 167
- Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
- Locatie: Hoogeveen
starten
Starten met de boormachine wil wel maar als je zonder stroom zit zou je het met een accuboormachine moeten doen,dat gaat eerst wel een tijdje goed maar verloop van tijd gaat die echt stuk,ik had zelf een dure accubooramchine van Hitachi en dat was een 18 volts boormachine en kostte toen der tijd 179 euro en zelfs die is kapot gegaan,als die bij jullie niet stuk gaat dan hebben jullie vast niet zoveel compressie als die NK minibike van mij...,met zo'n startmotor heb je nooit geen last van een verlengsnoer en dat soort dingen bij een kartbaan als je gaat trainen...,de moer van de binnenrotor draait inderdaad wel eens los,maar die moet je echt heel goed vastdraaien,en met het starten zo snel mogelijk de startmotor eraf halen dan heb je er geen last van...
heb ik nog nooit gehad dat de moer los draait, en heeft toch echt wel compressie! de moer van de rotor moet gewoon vast!Richard D schreef:denk dat ik ook maar met een boormachine ga starten, 70 cc krijg je niet zo makkelijk door de compressie en blokkeerd het achterwiel steeds.
maar draaid de moer van de rotor niet los dan ??? of draai je die onbenullig vast aan
rijd nu niet meer met castrol maar met ipone oil!
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
pinda oliesuzuki gsxr750 schreef:niet meer met castrol maar met ipone oil!
@minibike #46, wat voor startmotor gebruik je dan (van wat voor auto)
ivm draairichting
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
-
- forum gebruiker
- Berichten: 167
- Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
- Locatie: Hoogeveen
startmotor
hey richard,ik weet zo niet van wat voor een auto de startmotor komt want ik heb hem zo gekocht van iemand van Rkp dude hier op het forum,das onze teammaat wij doen het al een paar jaar met zo'n startmotor,maar hij weet ook niet van wat voor auto die komt,hij maakt ze zelf ook wel linksdraaiend door de wikkelingen in de startmotor om te draaien maar dat schijnt nogal een hele klus te zijn..."Racertje"hier op het forum (Rolph) was bij zo'n kerel geweest die startmotoren reviceerd en had gevraagd om een rechtsdraaiende,en die had die kerel zo liggen ze zijn er dus wel...anders moet je hem even vragen waar je die kan halen want het is anders nog wel een gezoek welk type je moet hebben...gr. Ferdi
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: startmotor
minibike#46 schreef:hey richard,ik weet zo niet van wat voor een auto de startmotor komt want ik heb hem zo gekocht van iemand van Rkp dude hier op het forum,das onze teammaat wij doen het al een paar jaar met zo'n startmotor,maar hij weet ook niet van wat voor auto die komt,hij maakt ze zelf ook wel linksdraaiend door de wikkelingen in de startmotor om te draaien maar dat schijnt nogal een hele klus te zijn..."Racertje"hier op het forum (Rolph) was bij zo'n kerel geweest die startmotoren reviceerd en had gevraagd om een rechtsdraaiende,en die had die kerel zo liggen ze zijn er dus wel...anders moet je hem even vragen waar je die kan halen want het is anders nog wel een gezoek welk type je moet hebben...gr. Ferdi
Yo
ff inhaken.....
een startmotor van een Hyundai H200 draait rechtsom
bij deze startmotor heb je ook geen last van het voorste lager (met steun)
de as is behoorlijk ondersteund, zit 'r niet op!
'k heb zelf ook zo'n ding......
vierkante nok van een oude ratel afgezaagd, die er boven op gelast...
werkt perfect!!
alleen de prijs.....ik wilde geen gezeur met een startmotor van de sloop, heb dus een gereviseerde gehaald...149 euro
en een degelijke accu, of startbox komt 'r ook nog bij.........
voor de prijs kun je beter een polini trekstarter halen, het smalle type,
en die erop prutsen......ben ik nu ook aan het doen....
houd je een dikke 100 euro over.....
en, nee, die van mij is niet te koop......(is voor noodgevallen)
Soryy voor off-topic....moest ff
Groetjes
Wim
-
- forum gebruiker
- Berichten: 167
- Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
- Locatie: Hoogeveen
starter
hey wim heb je foto's?
want die lelijke sendai shit is altijd zo breed,lijkt mij ook wel wat zo'n trekstarter,maar net als richard zegt,heb je dan nog wel genoeg ruimte om de poten een beetje kwijt te kunnen???want volgens mij is die dan voor mij al te breed want bij het originele ontstekingskapje kan ik m'n voet net mooi langsleggen en op dat kapje heb ik ook nog een heel klein stripje gelast zodat ik daat net een deel van m'n schoen op kan laten rusten wat ik dan niet aan die trekstarter kan gaan lassen,of ik moet het aluminium lassen maar das zonde van het kapje,hoeveel breder is die dan de originele ontstekingkap dan???....en welke is het smalle type???...die op de 911 zat???....
want die lelijke sendai shit is altijd zo breed,lijkt mij ook wel wat zo'n trekstarter,maar net als richard zegt,heb je dan nog wel genoeg ruimte om de poten een beetje kwijt te kunnen???want volgens mij is die dan voor mij al te breed want bij het originele ontstekingskapje kan ik m'n voet net mooi langsleggen en op dat kapje heb ik ook nog een heel klein stripje gelast zodat ik daat net een deel van m'n schoen op kan laten rusten wat ik dan niet aan die trekstarter kan gaan lassen,of ik moet het aluminium lassen maar das zonde van het kapje,hoeveel breder is die dan de originele ontstekingkap dan???....en welke is het smalle type???...die op de 911 zat???....