Mina vert @ puchblok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Als een nagedacht over hoe je dat gaten netjes in de wangen gaat maken? Boren? Lijkt me niet.. ik denk dat je het moet draadvonken ofzo..
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 707
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

denk dat dit bouwproject toch iets meer wordt dan alleen een vulplaatje en wat van je cilinder afdraaien wordt.
is het onmogelijk,nee,is het moeilijk,ja
krijg je het wel goed en betrouwbaar voor elkaar,dan hulde aan de bouwer.


je kunt voor het vermogen beter een polini 65cc membraam cilinder aanschaffen,kwestie van er op zetten en rijden maar.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
el_ronno
forum gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 17:24
Locatie: Schermerhorn

Bericht door el_ronno »

ja of een gilardoni 74 maar dan mag je niet meedoen met nederland kampioenschap en je moet je blok uitkotteren. maar loopt wel hard

succes nog
Wat is dat?
paul

Bericht door paul »

je zou topracing moeten mailen op een andere fabrikant die puchkrukassen maakt zodat ze een setje krukwangen maken voor puch alleen dat de gat van het bigend dan meer naar het midden zit

en anders een krukas zoeken met de zelfde slag als de cilinder die je gaat gebruiken en die assen van de krukwangen dan af laten draaien bij een bedrijf die aan fijnmetaaltechniek doen dan geef je die krukas en een puchkrukas en dan laat je de assen hetzelfde maken als de puchkrukas en de wangen natuurlijk ook dan ben je eigenlijk gewoon klaar alleen je carter is nog anders maar zit is zelf wel te doen als je handig bent!
cittalover

Bericht door cittalover »

denk dat het minder werk is om van een puch-carter af te stappen en een snellere carter met betere slag er weer op te zetten.

enige probleem is je ophaning aanpassen minder werk als van de krukas de slag te veranderen toch :?:
paul

Bericht door paul »

cittalover schreef:denk dat het minder werk is om van een puch-carter af te stappen en een snellere carter met betere slag er weer op te zetten.

enige probleem is je ophaning aanpassen minder werk als van de krukas de slag te veranderen toch :?:
een carter heeft geen slag laat dat duidelijk zijn!

en je krukas aanpassen is meer werk maar wel beter om het enigzins goed te laten lopen op een puchblok

maak je nu een plaat tussen cilinder en carter daar pas je de slag niet mee aan je past het carter aan zodat je zuiger op zijn bdp komt maar hiermee schop je wel de timingen in de war van de cilinder en daardoor loopt het niet meer lekker
cittalover

Bericht door cittalover »

als je klein beetje verder denkt snapte je wat ik bedoel
bij een puch-carter hoort een puchkrukas met bepaalde slag

tis slimmer omdat zoals de snelste jongens over te stappen op andere carters..

maar de vraag is dus welke carters zijn nu snel?
welke voordelen en waarom is een korte slag beter? :?:
paul

Bericht door paul »

cittalover schreef:als je klein beetje verder denkt snapte je wat ik bedoel
bij een puch-carter hoort een puchkrukas met bepaalde slag

tis slimmer omdat zoals de snelste jongens over te stappen op andere carters..

maar de vraag is dus welke carters zijn nu snel?
welke voordelen en waarom is een korte slag beter? :?:
wat bedoel je nu precies dat je overstapt op bijv een scooterblok of dat je een stuk carter van een scooterblok dus alleen het deel waar de cilinder op komt en krukas in komt aan een puchblok te beunen zodat je een puchblok hebt met scootercilinder een scooterkrukas en dan klopt de slag wel maarja dan kan je eigenlijk net zo goed een scooterblok verbouwen dan zit het teminste goed inelkaar en geen 2 stukken carters aan elkaar gebakken etc
cittalover

Bericht door cittalover »

cittalover schreef:denk dat het minder werk is om van een puch-carter af te stappen en een snellere carter met betere slag er weer op te zetten.

enige probleem is je ophaning aanpassen minder werk als van de krukas de slag te veranderen toch :?:
'af te stappen'

puch carter is en blijft een slechte basis voor een echt echt snel blok

hank en nog paar anderen zijn al overgestapt naar een ander carter en hank zijn testbank uitslag zegt genoeg denk ik zo
Plaats reactie