Secundair tandwiel tuning

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

cittalover

Bericht door cittalover »

en als je het uberhaupt dicht zou willen maken doe dat dan op een manier dat geen olie in het tandwiel kan komen.
Anders gaat het klotsen in het tandwiel zelf :lol:

en naar mijn mening kan je beter je tijd besteden aan andere dingen 'tunen'
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:kijk naar het verschil van een binnenrotor tov een std. ontsteking...

merkbaar zeg iedereen..door het gewichtverschil..

maar ik denk..dat het qua gewicht meevalt...als ik logisch denk..

testbank zal mss ander verhaal zijn..dti is mijn visie iig
Een onstekingingsvliegwiel is heel wat anders, die zit direct op de krukas. Het secundaire tandwiel verlichten heeft geen zin, want hij zit met een ketting vast op je achterwiel. HPI werkt alleen voor je gas reactie.
racertje

Bericht door racertje »

het hele dichtmaken van het secundaire wiel gaat ook eigelijk niet om het vferlichten van hget wiel, maar om de weerstand te verminderen die het wiel ondervindt bij het ronddraaien in de olie.
De opstaande randen aan bijde kanten slaan dus bij elke omwenteling 3 keer in de olie waardoor deze in theorie dus wordt afgeremt....
Door de opstaande randen eraf te halen en er platen op te maken is het wiel aan 2 kanten plat en is het "in de olie slaan" van de spaken dus weg.

nogmaals, de meningen zijn hierover verdeeld..
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Uhm, dicht maken wordt zwaarder ja, maar je hebt het over rond draaiende massa die gelijk matig is verdeelt dus dat maakt toch niet uit :lol: of je moet je mini zo licht mogelijk willen maken en op dit soort kleine dingetjes letten :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

ik heb ook mijn secundaire tandwiel aangepast. Ik heb er drie spaken tussen uit gezaagt en aan de zijkant van blik ringen gemaakt. Als je die spaken er tussen uit zaagt word ie lichter. Dus als je de spaken die je er uitgezaagd heb weegt kan je van dat gewicht je ringen maken. :wink: ik weet niet of het zin heeft maar ik vond het wel leuk. En ik mijn ringen er op gelast. :P 8)
stonnyt

Bericht door stonnyt »

als ik op blik las ga ik er gelijk door heen. heb je er al mee gereden. zo ja merkte je er wat van?
the miniman 3 schreef:ik heb ook mijn secundaire tandwiel aangepast. Ik heb er drie spaken tussen uit gezaagt en aan de zijkant van blik ringen gemaakt. Als je die spaken er tussen uit zaagt word ie lichter. Dus als je de spaken die je er uitgezaagd heb weegt kan je van dat gewicht je ringen maken. :wink: ik weet niet of het zin heeft maar ik vond het wel leuk. En ik mijn ringen er op gelast. :P 8)
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

neeh ik heb er nog niet mee gereden. Het is afwachten hoe hij het doet :roll:
cittalover

Bericht door cittalover »

is het geen idee om de spaken aerodynamischer te maken zodat ze makkelijker door de olie 'snijden'

tenminste als dat het idee is :roll:
Plaats reactie