Mini hapert.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Haii Ik heb ook een minibike die alleen maar stotterd als ze warm gelopen is... Smering loopt nu op 1:35 maar dat helpt niet, andere bougie helpt ook niet hed de carb er al 3x afgehad om schoon te blazen te vergeefs.
Ik heb al een power filter liggen maar het lijkt mij niet dat het probleem is.
Iemand nog suggesties of moet ik een butterfly kopen en niet verder zijken ?
Ik heb al een power filter liggen maar het lijkt mij niet dat het probleem is.
Iemand nog suggesties of moet ik een butterfly kopen en niet verder zijken ?

...
Hij stottert als in hoe? Hij valt soms even weg waardoor je je ballen van je tank moet schrapen (of is dat alleen bij mij het geval). Dan krijg je te weinig benzine, er komt met vlagen benzine in je cilinder waardoor hij hapert. Moet je je gasnaald even verzetten, kwestie van beetje rotzooien met die naald.
De bike stottert na 5 min in het begin is er geen vuiltje
aan de lucht, maar daarna houd ze in met volgas je kan soms wel vol gas vertrekken maar kom je op half vermogen dan dan houd ze heel erg in en krijgt ze soms stuip trekkingen. Met half gas trekt ze wel gewoon op maar kom je weer op de grens van half vermogen of het aantal toeren dan is het net of die verzuipt...
Gas naald verstellen helpt allemaal niet heb alles al 3x in/uit elkaar gehad.
....De hele fu!#*! bike
Gewoon een Dellorto bestellen dus..
en sproeiertjes halen bij de brommert winkel

Gas naald verstellen helpt allemaal niet heb alles al 3x in/uit elkaar gehad.

Gewoon een Dellorto bestellen dus..

ik heb het zelfde fu*ing probleem ik den k da mijn kraantje ook naar de klooten is hij draait ook vet zwaar ik moet hem zelf met een tang aandraaienPsyco B. schreef:De bike stottert na 5 min in het begin is er geen vuiltjeaan de lucht, maar daarna houd ze in met volgas je kan soms wel vol gas vertrekken maar kom je op half vermogen dan dan houd ze heel erg in en krijgt ze soms stuip trekkingen. Met half gas trekt ze wel gewoon op maar kom je weer op de grens van half vermogen of het aantal toeren dan is het net of die verzuipt...
![]()
Gas naald verstellen helpt allemaal niet heb alles al 3x in/uit elkaar gehad.....De hele fu!#*! bike
Gewoon een Dellorto bestellen dus..![]()
en sproeiertjes halen bij de brommert winkel
@ Psyco B.
Dat inhouden van je bike op topsnelheid is makkelijk te verhelpen denk ik. Waarschijnlijk laat je je luchttoevoer (choke) helemaal open staan. Draai deze na een stukje rijden voor de helft dicht. Ik had dit ook. Met een sportluchtfilter krijgt je motor veel meer lucht dan met dat standaard k*tding. Gewoon ff met je choke klooien.
@ Reptile
Wat xigh al zei het kan je benzinekraan zijn. Die van mij was ook heel stroef. Heb het rubbertje omgedraaid en nu draait het kraantje heel soepel, erg simpel verholpen dus.
Dat inhouden van je bike op topsnelheid is makkelijk te verhelpen denk ik. Waarschijnlijk laat je je luchttoevoer (choke) helemaal open staan. Draai deze na een stukje rijden voor de helft dicht. Ik had dit ook. Met een sportluchtfilter krijgt je motor veel meer lucht dan met dat standaard k*tding. Gewoon ff met je choke klooien.
@ Reptile
Wat xigh al zei het kan je benzinekraan zijn. Die van mij was ook heel stroef. Heb het rubbertje omgedraaid en nu draait het kraantje heel soepel, erg simpel verholpen dus.
Re: ...
ik bestel dan ok maar zo'n dellorto denk ik zijn er owkm nog aandere dingen die helpen?Xigh schreef:Binnenin je kraan zit een rubbertje, die draai je vrij snel naar de kloten en dan krijg je het probleem wat jij beschrijft. Ik heb zo'n Dellorto gekocht (imitatie inderdaad Niek) van V-racer en het probleem is weg.