70cc@16mm of 50cc@20 wat is beter?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

cittalover

Bericht door cittalover »

10pk :?

ik dacht dat hier minibike's met 70cc waren die iets van 14 pk hadden of nie?

kan ik voorzichtig conclusie nemen dat 70cc een betere basis is voor een
goed competetief blok
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

bekfire schreef:
Untiej Mini Racing schreef:
TnTnelis schreef:Ik weet zeker dat een goede tuner, net zo veel uit een 50cc met 20mm carb kan halen als uit een 70cc met 16mm carb. Ik ga daarom ook bezig met 50cc met een 20mm carb. Omdat de uitdaging nog groter is.

Niels
Klopt.. ! ikzelf vind ook dat een 50cc met 20mm nix onderzal doen tov een 70cc/16mm.. MITS je de 50cc goed tuned !..

Met een 50cc zul je wel iets koppel missen..maar er is een hoop goed te maken
m'n broer is bij de puchraces van de sobw nederlands kampioen geworden met 50cc. ( je mocht niet hoger hoor) had rond de 10pk en liep +/- 130.

dus echt snel maken kan wel hoor!! :lol:
die dingen hebben een koppeling en zijn heel hoogtoerig (je verzuipt zo'n ding onderin meestal) Bij minibikes kun je dit zeker niet gebruiken omdat je alleen op het rechte stuk echt aan de toeren komt.
Jah zo is het.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

cittalover schreef:10pk :?

ik dacht dat hier minibike's met 70cc waren die iets van 14 pk hadden of nie?

kan ik voorzichtig conclusie nemen dat 70cc een betere basis is voor een
goed competetief blok
nee, dat zijn scooterblokken, die zijn nou eenmaal sneller te maken, maar ook moeilijker te rijden, door powerband.

kreidler blokken kun je bloedsnel krijgen door roterende inlaat, en vreselijk veel snelle cilinders voor te krijgen.
zijn wel aan de zware kant, maar schakelhuis kan er af he :)
Gast

Bericht door Gast »

iedereen heeft het over een 20 op 50 ? warom, doe dan de 20 op de 70, of kan dat nie ? warom zou je een grote carb op klijne cil doen en klijne carb op grote cil ?

leg uit ?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

PoXXiN schreef:iedereen heeft het over een 20 op 50 ? warom, doe dan de 20 op de 70, of kan dat nie ? warom zou je een grote carb op klijne cil doen en klijne carb op grote cil ?

leg uit ?
regels. regels. regels... :(
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

meeste willen volges de regels bouwen...is toch leuker...

dan kan je tenminste vergelijken..ik vind het leuker als ik tegen iemand rijd die dezelfde setup heeft en wat probeert..dan iemand die met een dikke carb etc rijd...en mij zoekrijd...
waar is het einde dan??


ikzelf zou miss nog voor 50cc gaan als je geld hebt:P..met scooterblok..
ik ben tesnel geweest..maar een snelle 50 voor scooters..halen bij sobw ook heel veel pk...

gr.

rwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Plaats reactie