kappen spuiten
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
kappen spuiten
Ik zou graag mijn kappen spuiten van mijn minibike! Weet er iemand of ik deze eerst moet behandelen met plastic-primer of kan ik deze direkt overspuiten?
Re: kappen spuiten
jelle2 schreef:Ik zou graag mijn kappen spuiten van mijn minibike! Weet er iemand of ik deze eerst moet behandelen met plastic-primer of kan ik deze direkt overspuiten?
ik zou eeen beetje water pakken en dan watervast schuurpapier korrel 300/400 ofzo goed schuren en dan indd een primer gebruiken is beter voor de hechting tussen je verf en je kap
laters
Jameson
je moet altijd datgene schuren wat je wilt spuiten (dit staat trouwens ook op bijna elke spuitbus : éerst de toplaag eraf schuren en daarna eventuele hechtprimer aanbrengen )
als je alleen het oranje wilt spuiten zou ik eerst afplakken , zodat je weet wat je moet schuren ( of naar de spuiterij gaan die hebben van die hele speciale , soort van statisch tape €20 per rolletje d8 ik )
als je alles wat je wilt gaan spuiten hebt geschuurt haal je alle tape enz eraf zodat je goed kan ontvetten en dan plak je opnieuw het tape erop ( als je het tape laat zitten tijdens het onvetten heb je kans dat er stof tussen zit... )
( zal wel lastig zijn om de vormen die jij wilt te tapen met gewone afplaktape... )
als je alleen het oranje wilt spuiten zou ik eerst afplakken , zodat je weet wat je moet schuren ( of naar de spuiterij gaan die hebben van die hele speciale , soort van statisch tape €20 per rolletje d8 ik )
als je alles wat je wilt gaan spuiten hebt geschuurt haal je alle tape enz eraf zodat je goed kan ontvetten en dan plak je opnieuw het tape erop ( als je het tape laat zitten tijdens het onvetten heb je kans dat er stof tussen zit... )
( zal wel lastig zijn om de vormen die jij wilt te tapen met gewone afplaktape... )
- Marvin15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Eerst het lichte spuiten, als je het dan ergens onder de tape door komt kun je met de donkereste kleur over dat uitlopertje heen spuiten..
Verder, schuren eerst met 400nat, dan met 600nat en als je tijd over hebt:roll: met 1200 waterproof. Maar dat is eigenlijk helemaal neit nodig..
Het belangrijkste is dat je al het glimmende eruit schuurt, kleine krasjes worden toch opgevuld door de primer.
Dan een of 2 laagjes primes, even opschuren met 600 nat, en dan de kleur en blanke lak.
Verder, schuren eerst met 400nat, dan met 600nat en als je tijd over hebt:roll: met 1200 waterproof. Maar dat is eigenlijk helemaal neit nodig..
Het belangrijkste is dat je al het glimmende eruit schuurt, kleine krasjes worden toch opgevuld door de primer.
Dan een of 2 laagjes primes, even opschuren met 600 nat, en dan de kleur en blanke lak.
Dat kan je beter niet doen, dan blijft er altijd wel vies lijm achter, of nog papier wat niet goed is meegekomen, gebruik altijd sticker-remover of mijn voorstel van net, daar heb ik het zelf ook mee gedaan en het resultaat is goed:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9288
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9288
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]