Zelfbouw Blata B1 Replica
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Contacteer:
Stefan1981 schreef:In totaal weegt het frame zo'n 34kg (berekend). Maar wat tegengewicht kan geen kwaad. Als hij eenmaal af is (minibike) dan is het toch wel fijn dat het frame blijft staan bij een "zuchtje" wind.
Ziet er allemaal wel goed uit hoor, maar de meeste minibikes(dan heb ik het over een zelfbouw met pia blok enz.) wegen dat in het totaal.
Weet niet of het erg kwaat kan maar toch...
Grt Rik
Hiermee bedoel ik dus het gewicht van het frame van de foto's. Niet het frame van de minibike (die moet ik immers nog maken). Als je een heel licht "bouwframe" maakt dan bestaat er de kans dat hij tijdens het maken van de minibike makkelijk kan omvallen.Maar wat tegengewicht kan geen kwaad. Als hij eenmaal af is (minibike) dan is het toch wel fijn dat het frame blijft staan bij een "zuchtje" wind.
Dankje voor het compliment! Binnenkort ga ik beginnen aan de voorvork. Maar eerst dit ff afmaken. Vanavond ben ik ook nog ff bezig geweest. De steun voor de achteras is nu ook klaar en de steun voor het motorblok is voor de helft klaar. Ik moet nu alleen nog de onderdelen draaien. Maargoed weer ff een paar foto's:
Overzicht zonder motorsteun:
Achterassteun:
Overzicht met motorsteun:
Detail motorsteun:
Detail borging steunen d.m.v. zeskant:
Overzicht zonder motorsteun:
Achterassteun:
Overzicht met motorsteun:
Detail motorsteun:
Detail borging steunen d.m.v. zeskant:
- Richard D
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dit vind ik nou een mooi topic om te volgen.
Streven naar perfectie lijkt het motto........ complimenten.....
Richard
Streven naar perfectie lijkt het motto........ complimenten.....
Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Vandaag heb ik de spanschroef nog even aangepast zodat hij tussen de voor- en achtersteun past. Ik heb hem verlengt met zo'n 230mm en in het midden 8 gaten geboord om hem te kunnen draaien. Waarom zoveel? Je hebt altijd wel eens een moment dat je net niet bij het stelgat komt om hem te draaien. Vandaar een gaatje om de 45º. Net zo makkelijk. Hieronder nog ff het resultaat:
Overzicht:
Verlengde spanschroef:
Steun voor het voorwiel met spanschroef:
Gaten patroon:
Steun voor het achterwiel met spanschroef:
Overzicht:
Verlengde spanschroef:
Steun voor het voorwiel met spanschroef:
Gaten patroon:
Steun voor het achterwiel met spanschroef:
Yo,
Ziet er zeker netjes uit. Mooie goeie plannen, alleen hoop wel dat je zo enthousiast blijft:).. wil graag eindresultaat zien.
Daarnaast, een hele constructie maken, om de wielbasis te kunnen verstellen, tsja, Denk dat het toch veel en veel nauwkeuriger is, om gewoon een simpele mal te maken, niks geen bewegende delen, maar gewoon alles eenvoudig maar strak..
ga zo door!
Remy
Ziet er zeker netjes uit. Mooie goeie plannen, alleen hoop wel dat je zo enthousiast blijft:).. wil graag eindresultaat zien.
Daarnaast, een hele constructie maken, om de wielbasis te kunnen verstellen, tsja, Denk dat het toch veel en veel nauwkeuriger is, om gewoon een simpele mal te maken, niks geen bewegende delen, maar gewoon alles eenvoudig maar strak..
ga zo door!
Remy
Enthousiast blijf ik zeker! Het einde is bijna inzicht. De steun voor de motor is zo goed als klaar. Daarna wordt alles elektrolitisch verzinkt tegen het roesten. Ben op het moment ook bezig met het maken van een simpel framepje (beugel) om de tankzit combi te positioneren.
Ik vond dit weer eens wat anders als een "simpele mal", en het werkt wel. Nu heb ik ook een mal die makkelijk aan te passen is als je bepaalde wijzigingen wilt doorvoeren bij een eventuele 2de bike.
Ik vond dit weer eens wat anders als een "simpele mal", en het werkt wel. Nu heb ik ook een mal die makkelijk aan te passen is als je bepaalde wijzigingen wilt doorvoeren bij een eventuele 2de bike.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer: