Zelfbouw Blata B1 Replica
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Aangezien ik dit weekend toch niks aan m'n frame kon doen omdat het materiaal nog niet binnen is ben ik maar begonnen met m'n blokje. Eerst maar ff al het vet en straatvuil eraf gehaald.
Omdat er een HPI ontsteking op komt en je dat toch een beetje wilt laten zien komt de "ontstekingsdeksel" te vervallen. Hierdoor zit er dus een "rand" waar normaal de ontstekingsdeksel over heen schuift. Deze rand is nu dus overbodig.
Het resultaat:

Binnenkort gaan ik de spullen voor het blokje bestellen, dan kan ik de spoelpoorten aanpassen en ook het blokje pas maken voor de cilinder (Gilardoni). En als laatst natuurlijk straal ik het blok.
Omdat er een HPI ontsteking op komt en je dat toch een beetje wilt laten zien komt de "ontstekingsdeksel" te vervallen. Hierdoor zit er dus een "rand" waar normaal de ontstekingsdeksel over heen schuift. Deze rand is nu dus overbodig.
Het resultaat:

Binnenkort gaan ik de spullen voor het blokje bestellen, dan kan ik de spoelpoorten aanpassen en ook het blokje pas maken voor de cilinder (Gilardoni). En als laatst natuurlijk straal ik het blok.
-
- forum gebruiker
- Contacteer:
mark007 schreef:Het ziet er allemaal al mooi uit. Maar ga je de carters ook nog stralen of heb je dat nou juist niet tot je beschiking?
Stefan1981 schreef:En als laatst natuurlijk straal ik het blok.

Laatst gewijzigd door de winter op zo 19 feb 2006, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Twan
- forum gebruiker
- Contacteer:
Stefan1981 schreef:Omdat er een HPI ontsteking op komt en je dat toch een beetje wilt laten zien komt de "ontstekingsdeksel" te vervallen. Hierdoor zit er dus een "rand" waar normaal de ontstekingsdeksel over heen schuift. Deze rand is nu dus overbodig.

Zal lekker zijn als je eens valt. Zeker met zo'n draaiende rotor binnen in. Val dan aub niet op of tegen mij aan. Bij mij zijn mijn lichaams delen nog net wel iets waar ik geen rotor van een ander in wil hebben.

[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Ik bedoelde eigenlijk dat er geen Puch ontstekingdeksel opkomt. Ik moet nog wat verzinnen, maar er komt er eentje op die wat beter bij de HPI past. Met zo'n orgineel deksel zit er zoveel loze ruimte tussen de ontsteking en het deksel.![]()
![]()
Geen ontstekingsdeksel
![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk vlak ik hem nog een klein stukje zodat het carter helemaal vlak is, nu loopt hij nog wat af bij de 2 schroefdraadgaten (standaard).