Samenvatting over chinese minibikes
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- minicross125
- forum gebruiker
-
- nieuwe gebruiker
- minibikefreek
- forum gebruiker
- Contacteer:
aikido is 47/49 ccLittle blue racer schreef:Ik heb een sendai aikido (volgens mij). Hoe zie ik wat voor cc het is? (1. Ben het vergeten, 2. Ben boekje van mijn minibike kwijt)
Greetz, Minibikefreek
Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
bij mij ook de eerste 4 werken niet die foto'salexke007 schreef:bij mij aleen de eerste 4 niet die ik juist het belangrijkste vindernie schreef:werken by my wel?alexke007 schreef:niet als er geen fotos zijn die werken
van welke bike je der zijn
gr nikk
[img]http://img6.imageshack.us/img6/3164/take21.jpg[/img]
-
- nieuwe gebruiker
Re: Samenvatting over chinese minibikes
euro 98?? is dat net zoiets als euro 95?? hoe staat het op de pomp??
hoor het wel
greets, jeroen
hoor het wel
greets, jeroen
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Contacteer:
Uuhm nou gewoon euro98.jeroenmarees schreef:euro 98?? is dat net zoiets als euro 95?? hoe staat het op de pomp??
hoor het wel
greets, jeroen

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.

Ducati Corse.

in euro ongelood 98 zit meer octaan dan in 95 ,
ooit is mij verteld dat door het hogere octaan gehalte het beter koelt.
Ergens anders lees ik weer dat het makkelijker ontbrand , maar dan vraag ik me weer af waarom ze in Shell V-power een octaan gehalte van 97 hebben.
Ergens anders lees ik weer dat het makkelijker ontbrand , maar dan vraag ik me weer af waarom ze in Shell V-power een octaan gehalte van 97 hebben.
- Lg tweewielers
- Moderator
- Contacteer:
Beetje een verhaal van niks...TT schreef:in euro ongelood 98 zit meer octaan dan in 95 ,
Octaan zorgt ervoor dat door de compressie verhouding de bandstof makkelijker of moeilijker ontbrand. Onder druk ( als het maar hoog genoeg is ) ontbrand de brandstof zichzelf.
Neem een cilinderkop (voorbeeldje) 11:1 compressie verhouding en één met 15:1 de druk is hier vele malen hoger en de brandstof zal eerder willen ontbranden. Is de compressie verhouding of de tempt te hoog dan is de kans er dat deze zichzelf gaat ontbranden met euro 95. Hier heb je nu detonatie of pingelen/dieselen. Euro 98 zal onder een grotere druk niet zelf ontbranden en de brandstof zal dan dus niet zichzelf gaan ontbranden waardoor de Temp lager blijft en de motor goed loopt. Door detonatie loopt een motor btw goed kapot. Detonatie kan dus ook met een tekort aan brandstof 95/98. de brandstof/motor wordt te warm en gaat detoneren wat resulteert in een kapotte motor.
Maar alllll deze verhalen zijn heel gemakkelijk te vinden op een site genaamt google. Bespaart de wereld een hoop vage verhalen!

'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
aha ..
Da's duidelijk..
Da's duidelijk..

- Lg tweewielers
- Moderator
- Contacteer:
Als eerste even complimenten over deze sticky, maar toch heb ik nog wat vraagjes.. Mijn zoontje rijd nu een tijdje op een chineesje rond.. Hij begind het eigenlijk steeds leuker en leuker te vinden, en wil er ook wat serieuzer in worden.. We hebben nu dus in de planning om een stapje verder te gaan en toch een bike te kopen waarmee hij in de toekomst ook echt wedstrijden kan gaan rijden, mocht dat allemaal goed gaan. Nu ben ik natuurlijk de fabrieksbike`s al tegen gekomen, maar zag dat jullie het bijvoorbeeld ook over de tai chi hebben maar dan met aanpassingen.. Wat zijn de aanpassingen die moeten gebeuren voordat deze wedstrijd geldig is, en geld dat ook voor de watergekoelde versie (nunchaku geloof ik dat het was)? Verder misschien nog tips voor een bike die eventueel leuk zijn voor een beginner, maar uiteindelijk toch voor serieus gebruik door kunnen.. Bedankt alvast..
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ten eerste welkom op het forum.K-TeztroV schreef:Als eerste even complimenten over deze sticky, maar toch heb ik nog wat vraagjes.. Mijn zoontje rijd nu een tijdje op een chineesje rond.. Hij begind het eigenlijk steeds leuker en leuker te vinden, en wil er ook wat serieuzer in worden.. We hebben nu dus in de planning om een stapje verder te gaan en toch een bike te kopen waarmee hij in de toekomst ook echt wedstrijden kan gaan rijden, mocht dat allemaal goed gaan. Nu ben ik natuurlijk de fabrieksbike`s al tegen gekomen, maar zag dat jullie het bijvoorbeeld ook over de tai chi hebben maar dan met aanpassingen.. Wat zijn de aanpassingen die moeten gebeuren voordat deze wedstrijd geldig is, en geld dat ook voor de watergekoelde versie (nunchaku geloof ik dat het was)? Verder misschien nog tips voor een bike die eventueel leuk zijn voor een beginner, maar uiteindelijk toch voor serieus gebruik door kunnen.. Bedankt alvast..
Ik zou niet beginnen aan het aanpassen van een tai chi kost alleen maar bakken met geld.. Voor dat geld heb je al een leuke blata (elite)!
Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.

Ducati Corse.

Dank je wel, ik zwerf hier al een tijdje rond om alles na te lezen en wijzer te worden. Ik denk idd dat het wel een echte fabrieksbike gaat worden voor hem. Hij word dadelijk 13 jaar en heb wel het gevoel dat het serieus is, en ja elke hobby of sport kost geld, dus dan maar een goede fabrieksbike. Ik ga me eigen in ieder geval nog even verdiepen in die bike`s en kijken wat het word, nogmaals bedankt..pasini-ernie schreef: Ten eerste welkom op het forum.
Ik zou niet beginnen aan het aanpassen van een tai chi kost alleen maar bakken met geld.. Voor dat geld heb je al een leuke blata (elite)!
Gr,
Dat had ik dus idd al gedaan, maar zoals ook vermeld word in dit topic, mag je met een blata replica geen races rijden..jell3456 schreef:of een blata replica maar de aanpassingen kan je zo vinden (zoek funtie) gr,