Samenvatting over chinese minibikes

Meest gestelde vragen, chinese minibikes.

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xigh

...

Bericht door Xigh »

Sorry ik kijk vaak over dit topic heen omdat het vaak berichten zijn over bikes enzo. Sorry, maar zoals al gezegd staan er meerdere manieren om je verhoudingen te berekenen. Als er vraag naar is wil ik zelfs wel een programma voor je rekenmachine schrijven waarmee je het berekent. Er is al een computer versie voor die te krijgen is op mengsmering.tk.

Maar in de basis is het je kijkt hoeveel benzine je hebt en dan bereken je de olie daarbij. Dan krijg je een bedrag in liters, wat je dus terug moet rekenen naar mililiters. 1 mililiter is 0.001 liter. Dus je met je getal wat je krijgt na berekening van je mengsmering (een getal in de 0.0xxx) vermenigvuldigen met duizend. Dan krijg je hoeveel mililiter je toe moet voegen.
Ik weet niet hoeveel jou mengbeker aangeeft, of hij dat in mililiters of in liters doet. Ik doe het zelf met zo'n kook maatbeker omdat het daar in mililiters opstaat.

Doe altijd een beetje extra omdat er vaak wat olie achterblijft in de beker. Of spoel de beker netjes schoon met benzine uit je jerrycan.

Nogmaals enorm sorry dat ik zo laat reargeer, als er volgende keer weer een probleem is of dat ik niet reargeer stuur dan een PB en ik zal je meteen zo goed mogelijk proberen te helpen.
Yamaha

Bericht door Yamaha »

Whahahahahahahaha verot .... 2 kopelings huizen kapot in 1dag .......
ik heb 2 chineesjes ..... 1go uitvoering en 1 gauloises ....dus ik ging mij go inrijden en na paar rondjes hoor ik hem toerendraaien (net als een auto in z'n vrij staat en gas geeft ) dus ik zat te denken ... zal dat bij de gauloises ook gebeuren dus ik d8 zal wel niet dus ik ga naar een dealer en ik koop zo'n kopelings huis van sendai (wat overigens past ) ,
en alsnog in de winkel zat ik te denken kan ik nou beter 2 kopen .... en na enkele minuten te hebben getwijfelt zij ik ''nee'' hij zal wel heel blijven dus ik kocht eeentje en monteerde die op de ''go'' en die go reed na 15-20 min weer en ik ging verder met afstellen van de gauloises en na het afstellen natuurlijk stukje rijden ..... en na enige tijd weer het zelder verhaal ...... weer die ding gebroken (bij de las) ik d8 GVD als ik nou meteen 2 had gekocht ... maar nu moet ik weer w8ten tot dinsdag want die gast is gesloten Ivm kerst :x

Afbeelding
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ja alle chinese onderdelen passen gewoon,dus ook het koppelingshuis
Yamaha

Bericht door Yamaha »

Nicolaas-racing schreef:Ja alle chinese onderdelen passen gewoon,dus ook het koppelingshuis
Jah zoiets d8te ik al maar was er niet 100% zeker van , maar nu blijkt dat hij mooi past ... maar nooit ver8 dat ze aler2 op 1 dag zijn verneukt
Valeray
forum gebruiker

Bericht door Valeray »

Het zijn dood normale chineesjes,lees de topic's over chineesjes maar is door.Er gaan bij chineesjes heel vaak of snel dingen stuk :wink:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
ganta

Bericht door ganta »

ik had het zelfde probleem als jij.
draaide bij jou het tandwiel er ook uit als je reed?
dat had ik namelijk. maarja leuke bikes hoor :)
Yamaha

Bericht door Yamaha »

ganta schreef:ik had het zelfde probleem als jij.
draaide bij jou het tandwiel er ook uit als je reed?
dat had ik namelijk. maarja leuke bikes hoor :)
Nee dat niet ...
maar die schijf is los gegaan die rone ding ..... omdat hij is slecht vastgelast , beste is mig/mag .. maar die is gewoon met de autogeen (vlam) samen gevloeit dus daarom miner stevig .... over 2 weken ff op school met de mig/mag f hechten kijken of dat lukt .. als dat gaat is het beter ,want heb geen zin om elke weer nieuwe kopelingshuis te kopen

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Hopelijk is het niet bij alle 2006 series zo, ik heb dr namelijk net 1 besteld
Yamaha

Bericht door Yamaha »

Arjan S schreef:Hopelijk is het niet bij alle 2006 series zo, ik heb dr namelijk net 1 besteld
K hoop et ook nie voor je .... maar voor 100 euro is zoiets wel te verw8ten :wink: :roll:
Nicolaas-racing

Het is maar net welke bike je heb.Kan bij iedereen gebeuren.Ook in het 2007 model ofzo ( ik zeg maar wat )
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

Had ook met die lucky 7 dat tandwiel eruit gedraaid kwam(leek wel of ik vastloper had wand hij liep vast op het beschermkapje, schrok me kapot :shock: )
Heb hem toen gewoon vast gelast aan de kant van de koppeling, net toen ik tandwiel wou verwisselen werd het minder, maarja daar hebben ze dremel voor uitgevonden :twisted:
Patrickn

Bericht door Patrickn »

Races

Races, zoals ook eerder vermeld, met chinezen mag je geen races rijden. Ja je mag gezellig met een groepje vrienden op een terrein rijden waar dat is toegstaan en daar vriendschappelijke races houden, maar echte races mogen niet, er zijn teveel dingen om op te noemen die niet zijn toegestaan. De enige chinees die zonder al teveel aanpassingen mee mag doen is de Sendai Tai Chi, maar ook daar zul je tijd en geld in moeten steken, en veel mensen zeggen dat het makkelijker is om gewoon een fabrieksbike te kopen, dat is namelijk goedkoper en makkelijker en de kwaliteit is beter.
Minicrossers zijn helemaal nergens toegestaan, geld precies hetzelfde voor als hierboven, maar er zijn geen speciale parkoersen waar echte races op gehouden worden.

Ik ben van plan om zo'n torpedo bike te kopen dit is d8 ik een blata b1 replica mag ik hiermee wel races rijden

hier de specs ervan

Supersnelle Koelvloeistof gekoelde bike,en vollop vermogen (8.5 ~ 9Pk aan het achterwiel). Hou er wel rekening mee dat deze machines een andere koppeling nodig hebben als je zwaarder bent dan 75Kg en er veel mee op de indoor-kartbanen gaat rijden.

* Dubbele schijf remmen voor
* Snelle uitlaat
* Open luchtfilter
* Verstelbare voetsteunen
* Bokje
* Gereedschapset
* Mengbeker
* Stickerset

- Specificaties:

- Replica Blata B1 blok (Alle onderdelen van de Blata passen perfect)

- Topsnelheid 85-100 km/h!!!

- Cylinderinhoud 39,8cc
- Vloeistofgekoelde 2 takt
- Ontsteking elektronisch
- Aluminium Blok
- Dikke voorvork
- Extra verstevigd frame
- 2 takt motor (smering 1:25).
- Trekstarter Aluminium
- 1.7 liter tank, Goed voor 60KM.
- Grote 6.5 inch raceslicks met profiel (27,94cm).
- Grote schijf voor, en achter schijfrem.
- Verstelbare koppeling
- Ketting aandrijving.
- Verstelbare stepjes
- Verstelbaar stuur (ook smaller of breder)
- Snelle uitlaat met veersysteem (onder buddy).
- Afm. 990L x 350B x 560H mm.
- Gewicht 22KG.
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

nope!!
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

nein... de Tai chi is de enige B1 replica waar je NMC's mee mag rijden..!
Nicolaas-racing

Of je kan met de Polini 911 Replica races rijden.Zekers een leuke bike.
Gesloten