paar probleempjes benzine lekt...valt uit... rijdt zachter..
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
wel 't is opgelost.
reden?
wel ik heb nu de gasnaald 1 pinnetje meer omlaag staan dan standaard.
nu blijkt dat als ik de luchttoevoer op half zet tot bijna dicht, dat DAN de choke afstaat en niet andersom.
waarom is er bij koude start dan meer lucht nodig?
'k heb dus altijd gereden met choke op(max luchttoevoer)
ook m'n mengeling was slecht.
voor in te rijden had ik een mengeling van 1/27-28(ff omgerekend
),
ik heb er 2-3 tankjes ingereden. en erna af en toe vol gas bij de lange whieelie's(aangezien dat 't enige is wat'k ermee doe)
ik had er ineens een 10 liter bus mee gevult, dus dacht ik tjah, dan rijd ik maar wat langer met de "inrij-naft", niet goed dus.
blijkbaar mag ik gerust 1/50 ermee rijden(volsyntetische castrol olie), ik heb m'n tankje leeggelaten en de 10 liter bus weer gevuld en er nu een mengverhouding van 1/45 ingedaan.
dit in combinatie met de choke werkt goed, hij bolt weer redelijk lekker, alleen de topsnelheid is !CENSUUR!(40km/h), ma tjah wat doe je eraan
mss dat ik eens ga proberen om de gasnaald hoger te zetten (1 boven standaart ipv nu 1 eronder), en dat in combinatie met meer lucht toelaten, lukt het niet dan doe'k het weer zoals het nu is.
er is nog 1 probleempje: en dat is dat als ie te warm word, dat die toch weer slecht begint te lopen(maar nu houd die't veel beter uit als ervoor).
maar dat zal wel normaal zijn zeker?
als je de hele tijd tegen zo'n lage snelheid whieelie's zit te doen, heeft die weinig rijwind.
voor dit een heel klei nbeetje te verbeteren ga'k het voorste spatbord bewerken, aangezien die alle wind die tegen het blok kan komen opvangt.
zijn er nog dingen die'k ervoor kan doen? ventilatortje ofsow?
ahja, nog 1 PROBLEEM:
waar kan ik 12,5 inch bandjes vinden?????
'k wil er binnenkort eens mee op de kartbaan, en met noppenbandjes is dat niet aangeraden, héhé
of denken jullie dat'k er beter ineens ander velgen inprop?
reden?
wel ik heb nu de gasnaald 1 pinnetje meer omlaag staan dan standaard.
nu blijkt dat als ik de luchttoevoer op half zet tot bijna dicht, dat DAN de choke afstaat en niet andersom.
waarom is er bij koude start dan meer lucht nodig?
'k heb dus altijd gereden met choke op(max luchttoevoer)
ook m'n mengeling was slecht.
voor in te rijden had ik een mengeling van 1/27-28(ff omgerekend

ik heb er 2-3 tankjes ingereden. en erna af en toe vol gas bij de lange whieelie's(aangezien dat 't enige is wat'k ermee doe)
ik had er ineens een 10 liter bus mee gevult, dus dacht ik tjah, dan rijd ik maar wat langer met de "inrij-naft", niet goed dus.
blijkbaar mag ik gerust 1/50 ermee rijden(volsyntetische castrol olie), ik heb m'n tankje leeggelaten en de 10 liter bus weer gevuld en er nu een mengverhouding van 1/45 ingedaan.
dit in combinatie met de choke werkt goed, hij bolt weer redelijk lekker, alleen de topsnelheid is !CENSUUR!(40km/h), ma tjah wat doe je eraan

mss dat ik eens ga proberen om de gasnaald hoger te zetten (1 boven standaart ipv nu 1 eronder), en dat in combinatie met meer lucht toelaten, lukt het niet dan doe'k het weer zoals het nu is.
er is nog 1 probleempje: en dat is dat als ie te warm word, dat die toch weer slecht begint te lopen(maar nu houd die't veel beter uit als ervoor).
maar dat zal wel normaal zijn zeker?
als je de hele tijd tegen zo'n lage snelheid whieelie's zit te doen, heeft die weinig rijwind.
voor dit een heel klei nbeetje te verbeteren ga'k het voorste spatbord bewerken, aangezien die alle wind die tegen het blok kan komen opvangt.
zijn er nog dingen die'k ervoor kan doen? ventilatortje ofsow?
ahja, nog 1 PROBLEEM:
waar kan ik 12,5 inch bandjes vinden?????
'k wil er binnenkort eens mee op de kartbaan, en met noppenbandjes is dat niet aangeraden, héhé

of denken jullie dat'k er beter ineens ander velgen inprop?
'k heb een vraagje, ik heb net ontdekt dat er een dikwandig busje in m'n uitlaat zit.

zoals je op de foto ziet, zit het bol gedeelte rechtstreeks op de cilinder, heeft het busje hier dan nut bij of eigenlijk niet?
ik heb het busje nu veel groter open gemaakt, dus een grotere uitlaat(ervoor kreeg je je pink er nog niet in), en 'k merk wel een verschil in vermogen , veel beter.
maar ik weet niet wat resultaat het geeft als ik het gehele busje eruit haal, volgens mij kan dit geen kwaad, en is het enkel verbeterend.
want hinderd dit ook niet de tegendruk?

zoals je op de foto ziet, zit het bol gedeelte rechtstreeks op de cilinder, heeft het busje hier dan nut bij of eigenlijk niet?
ik heb het busje nu veel groter open gemaakt, dus een grotere uitlaat(ervoor kreeg je je pink er nog niet in), en 'k merk wel een verschil in vermogen , veel beter.
maar ik weet niet wat resultaat het geeft als ik het gehele busje eruit haal, volgens mij kan dit geen kwaad, en is het enkel verbeterend.
want hinderd dit ook niet de tegendruk?
ik kan blijkbaar maar de helft van de lente van het busje weghalen, aangezien dit vast zit aan een deel van de las, dus 'k ga het binnenkort nog wat verder uithalen.
ik wou in m'n spatbord, en aan m'n koppeling enzo wat luchtopeningen halen voor een betere koeling, maar ik krijg m'n koppelingshuis er niet uit, dit is toch gewone schroefdraad dacht ik, niet?
ik wou in m'n spatbord, en aan m'n koppeling enzo wat luchtopeningen halen voor een betere koeling, maar ik krijg m'n koppelingshuis er niet uit, dit is toch gewone schroefdraad dacht ik, niet?