stand gasnaald ... vraagje ...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

stand gasnaald ... vraagje ...

Bericht door Gast »

Ik heb een tweetal tankjes zachtjes met m'n pocket bike gereden ... de eerste kilometers zachtjes, dan af en toe eens wat vlugger ... dus heel wisselend en variabel gereden. De chinees doet het voortreffelijk en gaat lekker. Op het kilometer tellertje gaat hij vlot naar z'n 50 km /uur. En ik zit bijlange nog niet op topsnelheid ... Ik ga eerst nog een drietal tankjes rustig verder inrijden. Wat ik nu wil vragen: de gasnaald staat nog in standaard afstelling. Ik heb al in andere topics gelezen dat de prestaties verbeteren als je de gasnaald een standje hoger zet ... dus dat hij meer benzine krijgt. Wat zou ik nu doen? De bike rijdt goed, maar zou ik de gasnaald aanpassen of gewoon alles laten zoals het is?

En by the way: ik heb me in Blokker een kilometertellertje gekocht voor de prijs van 9.95 Euro. Het ding past perfect en het magneetje is met wat secondenlijm op de velg gekleefd. De teller geeft de topsnelheid weer, de gemiddelde snelheid, de huidige snelheid, klokje, de totale afgelegde afstand enz. enz. Kortom: de ideale snelheidsmeter voor weining geld. Binnen kort zal ik enkele pics plaatsen.

Maar nu terug naar de gasnaald vraag ... iemand suggesties? De gasnaald verhogen of laten zoals het is? :?:

En nog een klein vraagje: de carb verliest wat benzine. Voor zover ik zie komt het van tussen de carb en het blokje - spruitstuk. Gewoon de vier bouten een tikje strakker aanspannen of een nieuwe dichting bestellen? :?:

Voor andere Pocket Bike rijders van een Chineesje: mijn bike start enkel met de choke volledig open ... zelfs als hij mooi warm staat dien ik voor de volgende rit de choke opnieuw volledig open te zetten. Wanneer ie aanslaat, de choke onmiddellijk naar beneden (anders verzuipt ie) en dan gaat hij perfect. :roll:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Over het lekken:
Je pakking is denk ik beetje verkeerd erin gezet of gescheurd, anders zou hij niet lekken.
Die pakkingen zijn trouwens verder universeel, dus die kun je ook wel kopen.

Over het starten met choke enzo, je moet je stationair schroef wat aandraaien, want hij krijgt nu teveel maar met die schroef wat dichter krijgt hij iets minder.

Nu over je gasnaald: zolang je minibike goed loopt hoef je eigenlijk niets te veranderen. Zoals het spreekwoord: If it ain't broke, don't try and fix it.
Verder is het gewoon een kwestie van proberen en je merkt vanzelf wat het beste wil.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Toch zou ik de gasnaald een tandje hoger zetten. Kijk of hij goed loopt en probeer nog een tandje hoger, loopt hij dan weer slechter, zoals bij mij het geval was, zet hem dan weer een tandje terug. Daarna ff je stationair aanpassen en knalle maar... Zorg er ook voor dat je gashendel nauwelijks speling heeft, dus de gaskabel strak zetten zodat je gelijk gas pakt als je ook maar iets je gashendel draait. En zorg er dan natuurlijk voor dat je gashendel goed vast staat, zodat je hem flink kan opentrekken.

Succes...

AE
Baan

Bericht door Baan »

Het is gewoon ff uitproberen. Ik rijd ook nog maar net en heb inmiddels mijn gasnaald helemaal om hoog. Hij trekt nu veel beter en rijd rustiger heb ik het gevoel.
Het kan natuurlijk per bike verschillen.
Gesloten