Als jullie niet snappen dat je een 4-takt niet zomaar open kunt maken.
Omdat anders de olie op de grond loopt.
Dan is het handig om het blok in de bankschroef te zetten en kun je de kop en de cilinder verwijderen zonder dat de olie op de grond loopt.
Ben het gezeik meer dan zat dat mijn kinderen bevoordeeld worden,
Als je niet na kunt denken houd dan je mond.
dre
Hoi andre,
Ik wist niet dat dat zo zou gaan met een viertakt.
Maar vele mensen op het forum willen zeggen dat het in een kleine ruimte gebeurt vandaar.Ze bedoelen meer te zeggen dat er volgende keer maar een grotere bus moet zijn
Ik begrijp best dat jullie het zo doen invb met de olie.
Als jullie niet snappen dat je een 4-takt niet zomaar open kunt maken.
Omdat anders de olie op de grond loopt.
Dan is het handig om het blok in de bankschroef te zetten en kun je de kop en de cilinder verwijderen zonder dat de olie op de grond loopt.
Ben het gezeik meer dan zat dat mijn kinderen bevoordeeld worden,
Als je niet na kunt denken houd dan je mond.
dre
Bevoordeeld.. valt mee toch? Als ik Mike met Scott zie (st)rijden, vind ik dat die dingen best gelijk op gaan..!
Een beetje verschil moet er wezen; krijg een 4- en een 2-takt maar eens precies gelijk de bocht uit en het rechtestuk over. Koppel etc. blijft toch verschillend.
Niet dat ik me hier in wil mengen, en veel verstand heb ik er ook niet van.. maar ik vond het dit seizoen geweldig om die twee (Mike en Scott) te zien knokken, dus ik vind dat er geen reden om te zeuren op 4takten!
Weet je wat het is.............we worden het hele seizoen al op de huid gezeten door bepaalde mensen.
Tot nog toe ging het over de motoren kon ik nog mee leven.(nou ja)
Nu word ik ook nog beschuldigd van tijden manipuleren om Mike te bevoordelen.
De foto van de bus met de mensen erin laat inderdaad een kleine ruimte zien.
Jammer dat er geen foto is van al die gieren die voor de bus stennis stonden te maken.
Rap schreef:
Tot nog toe ging het over de motoren kon ik nog mee leven.(nou ja)
Nu word ik ook nog beschuldigd van tijden manipuleren om Mike te bevoordelen.
aha andre,
Ik kan me idd voorstellen dat het frustrerend is voor zowel u als mike en andere pasini viertakt rijders.Maar ik heb ook diverse verhalen rond me hoofd horen slingeren over de viertakten bla bla bla...Maar ik oordeel daar veder niet over want ik heb staan vlaggen tijdens de junioren.En ik vondt de strijd tussen scott en mike werkelijk zeer mooi om te zien en ik heb er echt van gesmult
onze doelstelling voor dit jaar hebben we gehaald, bij de eerste drie.
Dan nog de tweede plaats tijdens het EK in stadskanaal(prachtig)
maar vergeet niet dat we al een protest aan onze kont hadden voordat er ook maar 1 ronde gereden was.
Want we waren te snel gebaseerd op wat????
We mochten gewoon geen kampioen worden dit jaar...maakt me nu ook niet meer uit.
Voor volgend jaar hebben we een paar geweldige sponsors gekregen die ons dit jaar gevolgd hebben en gezien hebben wat Mike kan.
Laten we dit jaar maar gauw vergeten en vooruit kijken.
grt dre
Laatst gewijzigd door Gast op wo 05 okt 2005, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
hoi andre gefeliciteerd met mike z,n 2e plaats jammer dat er elke keer
zoveel over de 4takt te doen is
nog een klijn vraagje de tijden bij my laps staan er nog niet op
ben erg nieuwschierig naar de standen
alvast bedankt
grt john ulrich
Ten eerste wil ik de Fam Brouwers heel hartelijk bedanken voor wat ze dit jaar voor de vereniging hebben gedaan, want geloof mijn ze hebben er echt heel veel tijd en energie ingestoken om alles op rolletjes te laten verlopen.
Mede doordat Andre zich in het bestuur bevind en de tijdwaarneming doet en daarnaast zijn zoon en dochter voorin meerijden, is het heel makkelijk om te schoppen naar deze persoon, ''want hij zal het voor zijn kinderen wel even regelen'' wordt er dan gezegt, nou ik ken Andre goed genoeg om te weten dat hij deze zaken uitelkaar weet te houden!!!!!!!.
Het wordt tijd dat een ieder zijn hand in eigen boezem steekt en wat minder wijst.
En als er problemen zijn dit op een normale manier met elkaar uitpraten.
Dus Andre ik sta achter je en met mijn nog hoop mensen meer denk ik
En je betekend heel veel voor de RAP, het is alleen jammer dat door een aantal mensen niet zo gezien en gewardeerd wordt.
Wat betreft de tijden deze zijn voorlopig door Andre, van My Laps afgehaald.
Dit om de reden dat er door mensen beschuldigingen naar Andre zijn gedaan over munupulatie van de tijden, dit is bij Andre in het verkeerde keelgat geschoten en is tot dit besluit gekomen.
Ik vind het ook heel jammer maar kan me de reactie van Andre ook voorstellen.
Daarnaast was het plaatsen van de tijden een service van Andre en niet van de RAP.
Het zijn allemaal wat minder positive dingen, maar ik ben van mening dat Andre de steun krijg die hij nodig heeft van de mensen die wel achter hem staan.
En er zijn overal wel eens problemen, en die kunnen ook weer opgelost worden toch.
Laatst gewijzigd door *HANK* op wo 05 okt 2005, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Ik zal hier ook even reageren,want ik stond tenslotte in die kleine bus te sleutelen,
Als iemand onder de heren enig verstand heeft hoe een 4 takt inmekaar zit zal mij beslist begrijpen,
ten eerst moet het blok al van onder de bike omdat je zo het blok niet uit mekaar krijgt ,
punt twee, moet je het rechtop kunnen vast zetten om de kop eraf te halen ,maar dit zij niet zo maar 4 boutjes als een 2 taktje,er is de kettinspanner,nokkenastandwiel,kettingglij wiel,zien dat je geen boutjes of tandwiel in het blok laat donderen en de olie niet op de grond zeikt,
Nu ik zie me dat niet doen in een donker schuurtje waar je niets bij de hand hebt,of wel??????????????????,
En het leuke was toch dat alles volgens regelement was,of trekken er bepaalde mensen de afgevaardiden van de KNMV in twijfel??
Maar ja je kan toch zowat alles verwachten van sommige personen die het rollenspel zonder schroom durven omdraaien,
Ik wist niet dat deze foto zoveel emotie en correspondentie zou opwekken/leveren..
Nu ik alles gelezen heb, heb ik eigenlijk nog wel een vraag..
Zo'n 4 takt blok wordt gebruikt in een fabrieks klasse, er mag dus niets verandert worden aan en in het blok. Hoe gaat het controleren van de nokkenas en timing in zijn werk? Meten van de lift bij bdp? Demonteren van deze as en in een mal plaatsen?
Alle onderdelen in het blok, krukas,drijstang,zuiger,kleppen,nokkenas,timing is allemaal op gemeten en gewogen door de heren TC van de KNMV alsook zijn zij in bezit van een standaard nokkenas dat dusdanig alles kan vergeleken worden met desbetreffende motor
Ik wil nog even reageren op het bericht van hank en andre.
Ik vindt dat sommige mensen van de club alleen maar cometaar kunnen leveren op zowel andre etc.Ik vindt echt al heb ik maar 2 wedstrijd dit seizoen mee gereden dat we met ze,n alle als wedstrijd rijders verdomd maar dan ook verdomd veel respect moeten hebben voor andre en heel de familie brouwers die hun met hart en nieren in zetten om ons lekker te kunnen laten rijden.Ik ben er volgend seizoen heel het seizoen bij en ik hoop dat dan de tijdwaarneming ook weer zo goed verloopt als dit seizoen.
tsja, ik vind het persoonlijk erg jammer dat het de 4-takt rijders zo moeilijk wordt gemaakt....
Ik heb een beetje het gevoel erbij dat zodra deze motortjes in de top komen te rijden(mede natuurlijk door de bestuurder(ster) ) er dan weer iets veranderd moet worden aan de machientjes, restrictie hier, restrictie daar...
Het mag toch niet zo zijn dat er alleen 2taktjes in de top blijven rijden..
Zowel 2 als 4 takt hebben allebij hun voor en nadelen toch, laten we de sport een beetje leuk een gezellig houden.