nieuwe dirtbike 70 cc
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
nieuwe dirtbike 70 cc
hallo,
ik heb pas een dirtbike gekregen, alleen nu merk ik bij het optrekken dat als ik vol gas geef dat hij als het ware niet trekt, een soort verzopen geluid maakt hij, en hij slaat meteen af als ik de choke uit doe.
hoort dat en hoe verander ik dat hij beter optrekt.
ik heb pas een dirtbike gekregen, alleen nu merk ik bij het optrekken dat als ik vol gas geef dat hij als het ware niet trekt, een soort verzopen geluid maakt hij, en hij slaat meteen af als ik de choke uit doe.
hoort dat en hoe verander ik dat hij beter optrekt.
Van V-racer.nl:
Gasnaald:
Het verzetten is niet moeilijk maar wel een pietepeuterig werkje, bovenop je carburateur (waar je gaskabel naar binnen gaat) zit een dekseltje (steekie 14), die draai je los (ja, tegen de klok in..). Het dekseltje springt los omdat er tussen je gasschuif en het dekseltje een sterke veer zit (dit laat je gas zo mooi terug springen! Nu moet je kabel van de gasschuif halen, je houd het deskseltje vast en met je duim druk je de veer strak tegen het dekseltje, nu steek je de gasschuif terug in de richting van deksel en zal het tonnetje onderaan de kabel uit de gasschuif komen. Met je andere hand haal je de schuif terug en schuift via het spleetje van de kabel, hou hem niet op zijn kop anders valt alles eruit! Als je de kabel van de schuif heb gehaald keer je schuif om op je andere hand, er zit een zit een los ringetje in met een plat kantje een koperen naald met een klemveertje erop, dat is je gasnaald. Hij zit standaard meestal in de middelste stand. Door het klemveertje hoger op de naald te plaatsen geef je minder brandstof en door het veertje lager te zetten geef je hem meer brandstof. Het effect is voornamelijk van toepassing in gebied onderin, dus bij het optrekken en het uit de bochten komen. Een te arm mengsel doet je motor smoren en een te rijk mengsel verzuipt je motor, vooral bij stationair toerental. Als je je gassnaald verzet moet je bijna altijd je stationair schroef verstellen.
Misschien is dit ook interessant voor je:
Probleem: De motor smoort en trekt slecht op.
Oplossing: De motor krijgt te weinig brandstof of te veel lucht. Kijk na of er geen gat of lek in je filter zit. Zet je gasnaald een tandje hoger (dus je veertje lager).
Gasnaald:
Het verzetten is niet moeilijk maar wel een pietepeuterig werkje, bovenop je carburateur (waar je gaskabel naar binnen gaat) zit een dekseltje (steekie 14), die draai je los (ja, tegen de klok in..). Het dekseltje springt los omdat er tussen je gasschuif en het dekseltje een sterke veer zit (dit laat je gas zo mooi terug springen! Nu moet je kabel van de gasschuif halen, je houd het deskseltje vast en met je duim druk je de veer strak tegen het dekseltje, nu steek je de gasschuif terug in de richting van deksel en zal het tonnetje onderaan de kabel uit de gasschuif komen. Met je andere hand haal je de schuif terug en schuift via het spleetje van de kabel, hou hem niet op zijn kop anders valt alles eruit! Als je de kabel van de schuif heb gehaald keer je schuif om op je andere hand, er zit een zit een los ringetje in met een plat kantje een koperen naald met een klemveertje erop, dat is je gasnaald. Hij zit standaard meestal in de middelste stand. Door het klemveertje hoger op de naald te plaatsen geef je minder brandstof en door het veertje lager te zetten geef je hem meer brandstof. Het effect is voornamelijk van toepassing in gebied onderin, dus bij het optrekken en het uit de bochten komen. Een te arm mengsel doet je motor smoren en een te rijk mengsel verzuipt je motor, vooral bij stationair toerental. Als je je gassnaald verzet moet je bijna altijd je stationair schroef verstellen.
Misschien is dit ook interessant voor je:
Probleem: De motor smoort en trekt slecht op.
Oplossing: De motor krijgt te weinig brandstof of te veel lucht. Kijk na of er geen gat of lek in je filter zit. Zet je gasnaald een tandje hoger (dus je veertje lager).
ik heb ook een vraag welke blokolie erin de bike moet, waar haal ik het en welk soort/type moet erin, het is een 70 cc 4 takt dirtbike, namaak honda blokje..
verder viel er een soort dopje van de tank af toen ik de dop eraf schroefde, hij is nu in de tank gevallen, heb geen idee wat het voor dopje is, maar is het erg als er een dopje in je tank zit.?
verder hoor ik bij het stationair draaien een soort draaiend geluid in mijn blok, scherp geluid, is dat normaal, het is niet heel hard maar je hoort het wel goed.
verder viel er een soort dopje van de tank af toen ik de dop eraf schroefde, hij is nu in de tank gevallen, heb geen idee wat het voor dopje is, maar is het erg als er een dopje in je tank zit.?
verder hoor ik bij het stationair draaien een soort draaiend geluid in mijn blok, scherp geluid, is dat normaal, het is niet heel hard maar je hoort het wel goed.
...
Ik weet niets over die olie, ik heb zelf Castrol TTS vol synthetische olie, werkt goed. Dat dopje maakt niet zoveel uit, het zorgt er alleen voor dat de afsluiting van je dop en tank beter is. Je hebt nu kans dat het de doorstroom van je benzine in je slang blokkeert en dan slaat je motor gewoon af.
Ik denk dat de sproeier van de carburateur te groot is of de gasnaald moet anders gezet worden. lopt het wanneer als je volgos doet dat het geluid dan ook anders word net als of die verzuipt?
En over blokolie dat durf ik zo niet te zeggen.
En over blokolie dat durf ik zo niet te zeggen.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
...
Je stationairschroef met je naar binnen draaien of naar buiten, zo zou je hem moeten afstellen om stationair te draaien met choke dicht.
Maar als je motor warm is dan hoef je er niks meer mee te doen. Komt er een beetje op neer dat je wat moet proberen.
Dat als hij maar half start moet je de bougie eruit draaien en kijken of hij nat is.
Maar als je motor warm is dan hoef je er niks meer mee te doen. Komt er een beetje op neer dat je wat moet proberen.
Dat als hij maar half start moet je de bougie eruit draaien en kijken of hij nat is.
Re: ...
hehe in een 4takt....lekker dingXigh schreef:Ik weet niets over die olie, ik heb zelf Castrol TTS

als ie op de choke wel blijft lopen en zonder niet dan staat ie te arm.... (stationair dan) kan je bij sommige carbs wel wat aan doen met luchtschroef of stationair-sproeier...geen id wat je hebt , als ie wel blijft lopen als je met gas speelt dan staat de naald nog wel goed(geen volgas), en als ie volgas slecht loopt dan ist de hoofdsproeier
zo'n viertakt is niet makkelijk af te stellen, kijk ff in de handleiding ofzo.
normaal gezien zitten er meerdere sproeiers in en meerdere stelschroefjes aan de carb dan een 2-taktje.
vervang iig regelmatig je olie en kijk je klepspeling na als ie niet goed
start of de compressie laag word.
ik weet niet of het blok opgedeeld is in 2 stukken of
een gezamelijk smeerkanaal heeft.
ik denk dat DENICOL THUMPER LUBE goed is voor dat ding.
http://www.denicol.be/bigproductfotos/4-thumperlube.jpg
viscositeit van 10W40 (blokolie+versnellingsbak)
als het aparte smeekanalen zijn kun je best deze
http://www.denicol.be/bigproductfotos/transpower.jpg gebruiken. (voor versnellingsbak)
ik doe het iig in men crosser dus voor die pitbike moet het ook wel goed zijn.
grtz.
normaal gezien zitten er meerdere sproeiers in en meerdere stelschroefjes aan de carb dan een 2-taktje.
vervang iig regelmatig je olie en kijk je klepspeling na als ie niet goed
start of de compressie laag word.
ik weet niet of het blok opgedeeld is in 2 stukken of
een gezamelijk smeerkanaal heeft.
ik denk dat DENICOL THUMPER LUBE goed is voor dat ding.
http://www.denicol.be/bigproductfotos/4-thumperlube.jpg
viscositeit van 10W40 (blokolie+versnellingsbak)
als het aparte smeekanalen zijn kun je best deze
http://www.denicol.be/bigproductfotos/transpower.jpg gebruiken. (voor versnellingsbak)
ik doe het iig in men crosser dus voor die pitbike moet het ook wel goed zijn.
grtz.