yo
leuk project.....
alleen heb ik wel dikke twijfels bij de effectiviteit.....
je olie blijft mischien wat koeler,
je moet alleen wel je carter, omdat ie op de kop hangt, behoorlijk
vullen met olie om je koppeling, en tandwielen goed gesmeerd te houden..
lijkt me weer een nadeel....de weerstand va je secundaire
tandwiel gaat dan behoorlijk omhoog......
je praat over koeler houden van je olie geeft een betere/koudere vulling,
dus meer zuurstof tijdens je verbranding??
omdat een paar kneuzen zeggen dat een koud blokje beter loopt?
als een blokje koud beter loopt, issie gewoon beroerd afgesteld!!
'k heb wel 's gemeten na een heat....olie wordt niet heter als 60/65 graden
een paar lullige koelribben zou al genoeg zijn...
volgens mij kun je beter je energie steken in het effectiever koelen van je carburateur, cilinder/cilinderkop en je luchtstroom
heeft veel meer effect als je oliekoeling.....
maar....wel een leuk project......
en alle beetjes helpen....je weet 't nooit zeker voordat je 't geprobeerd hebt!!
succes
Wim
nog een vraagje...
een oliekoeler voor je carter...
en je LC kopje dan??
2 koelers????
waar ga je je blokje onder bouwen...een MEGAminibike
