Setup bij technigas GP1
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Setup bij technigas GP1
Ik heb gister een technigas uitlaat gemonteerd en ben vandaag wezen rijden.
Bij orginele setup reed hij best ok maar had toch het idee dat er meer inzat.
Ik een 0.7 sproeier erin gezet maar vanaf daar werd het alleen maar slechter. 0.65 en 0.6 sproeier geprobeerd en met gasnaald gespeelt maar eenmaal op standaard setup rijd het toch het best.
Ik heb nu maar 2 of 3 km winst en meer trekkrecht, maar toch het idee dat er meer inzit.
Heeft iemand een technigas uitlaat onder een standaard chinees en met welke setup dan???
Bij orginele setup reed hij best ok maar had toch het idee dat er meer inzat.
Ik een 0.7 sproeier erin gezet maar vanaf daar werd het alleen maar slechter. 0.65 en 0.6 sproeier geprobeerd en met gasnaald gespeelt maar eenmaal op standaard setup rijd het toch het best.
Ik heb nu maar 2 of 3 km winst en meer trekkrecht, maar toch het idee dat er meer inzit.
Heeft iemand een technigas uitlaat onder een standaard chinees en met welke setup dan???
Wil je echt profijt halen uit je pijp dan moet je zeker een andere carb nemen, butterfly is een hele goede. Bij deze carb kan je (apart van elkaar) de benzinetoevoer afstellen, sproeier voor optrekken en- voor topsnelheid. Daarnaast is een bogbore kit ook verstandig. Denk als je dit erop hebt zitten dat je een racemonstertje hebt!
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
ik ga ff kijken welke beter is die fatpipe of technigas denkd at technigas morgen binnen is
nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is
en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken
maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel , moet eerst mn mini eens goed afstellen
nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is
en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken
maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel , moet eerst mn mini eens goed afstellen
de winter schreef:ik ga ff kijken welke beter is die fatpipe of technigas denkd at technigas morgen binnen is
nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is
en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken
maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel , moet eerst mn mini eens goed afstellen
uitlaat vast zetten met rubbers er tussen en wat loctite probleem opgelost.
Die technigas uitlaat is niet berekend op de spoeling van een BBK-B kit!!!
loctite en goede boutjes, liefste met klemringetje erbij... werkt goed!schroefje schreef:de winter schreef:ik ga ff kijken welke beter is die fatpipe of technigas denkd at technigas morgen binnen is
nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is
en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken
maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel , moet eerst mn mini eens goed afstellen
uitlaat vast zetten met rubbers er tussen en wat loctite probleem opgelost.
Die technigas uitlaat is niet berekend op de spoeling van een BBK-B kit!!!
NOU LEKKER DAN!!!
....nog geen antwoord na 2 miljoen reacties over iets anders...
Ik kan je ook niet helpen helaas, door mijn reactie staat je topic weer
bovenaan voor nieuwe ronden... nieuwe kansen....
Maaare, als ik alles zo lees zal je voor echte power moeten gaan voor
de BBK, een 14mm carbu en liefst nog een race koppeling (ik zou voor
de Zocchi gaan)... dan is t blazen geblazen Baan....
....nog geen antwoord na 2 miljoen reacties over iets anders...
Ik kan je ook niet helpen helaas, door mijn reactie staat je topic weer
bovenaan voor nieuwe ronden... nieuwe kansen....
Maaare, als ik alles zo lees zal je voor echte power moeten gaan voor
de BBK, een 14mm carbu en liefst nog een race koppeling (ik zou voor
de Zocchi gaan)... dan is t blazen geblazen Baan....
Polini 911 replica
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
Technigas
Als je uitlaat dezelfde diameter en lengte heeft als de oude, dan zal het niet veel verschil maken. Je moet even kijken of er wel dempingsmateriaal in je uitlaat zit. De uitlaat moet nl. wel tegendruk geven. Ik heb zelf in mijn uitlaat. Staalwol gedaan. Dit kun je gewoon in de supermarkt kopen van Sorbo.
Pas op dat je geen brillo erin doet, anders krijg je er een schuimspoor achter !!
Pas op dat je geen brillo erin doet, anders krijg je er een schuimspoor achter !!
Ja, je kan lang en breed lullen, maar met de setup die je nu hebt zal je echt niet meer profijt uit je uitlaat halen. Je kan je cilinder tune, maar dan zou ik een bigbore aanschaffen. Het is een feit dat als je een andere uitlaat (dikkere expansie) neemt, dit alleen zin heeft als je met een grotere cilinder gaat werken. En het belangrijkste is een andere carb. Nu zal je echt niet veel meer eruit kunnen halen!