
Setup bij technigas GP1
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Tegendruk is wel degelijk belangrijk !
Tegendruk, lengte en diameter van de uitlaat is wel degelijk belangrijk bij een 2 takt. Bekijk de theorie van de 2-takt nog maar eens goed 

-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
ofwel hij blaast niet hard genoeg waardoor de expansie geen zin meer heeft. Zou hij er zelfs langzamer door gaan kunnen rijden omdat die expansie te groot is?
lijkt me wel wand als je expansie echt super groot maakt (2mtr ofzo
) dan blaast hij gewoon niet hard genoeg om tegen het einde van expansie te blazen
naja weer genoeg fantasie gehad
voor vanavond
lijkt me wel wand als je expansie echt super groot maakt (2mtr ofzo


naja weer genoeg fantasie gehad

Wel goed luisteren
Daarom is de uitlaat zo belangrijk, precies de goede lengte vinden, zodat je de optimale tegendruk hebt.
Zo kun je de powerband ook lager of hoger in de toeren leggen !
Zo kun je de powerband ook lager of hoger in de toeren leggen !
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
daar staad het toch?AngelEyes schreef:Wil je echt profijt halen uit je pijp dan moet je zeker een andere carb nemen, butterfly is een hele goede. Bij deze carb kan je (apart van elkaar) de benzinetoevoer afstellen, sproeier voor optrekken en- voor topsnelheid. Daarnaast is een bogbore kit ook verstandig. Denk als je dit erop hebt zitten dat je een racemonstertje hebt!

race monster????????? niet dus he met zo'n goedkoop chineesie,
zonde van je geld om zoveel tuningspul te kopen, neem een
watergekoelde....[/quote]
zonde van je geld om zoveel tuningspul te kopen, neem een
watergekoelde....[/quote]
Polini 911 replica
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
de winter.....
Ja klopt is ook zo, maar je hebt wel een degelijkere bike waar je meer
uit kunt halen, voor totaal minder geld dan wanneer je een standaard
bike voor een paar honderd euro sneller maakt.... Ik ben begonnen met
zo'n standaard luchtgekoelde voor 200EURI, en rij nu op een 911 repl.
watergekoeld en dit rijdt zo degelijk, niet normaal en sneller!
Ja klopt is ook zo, maar je hebt wel een degelijkere bike waar je meer
uit kunt halen, voor totaal minder geld dan wanneer je een standaard
bike voor een paar honderd euro sneller maakt.... Ik ben begonnen met
zo'n standaard luchtgekoelde voor 200EURI, en rij nu op een 911 repl.
watergekoeld en dit rijdt zo degelijk, niet normaal en sneller!
Polini 911 replica
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
[/quote]ertoes schreef:race monster????????? niet dus he met zo'n goedkoop chineesie,
zonde van je geld om zoveel tuningspul te kopen, neem een
watergekoelde....
Nou vraag maar aan de winter (die heeft mijn oude blok) wat voor power eruit een chinees kan komen

IMO is de uitlaat het belangrijkste onderdeel bij een 2-takt
eerst zien, ...... dan geloven hahaha...
ja kan best, ik ben gewoon niet
meer zo gecharmeerd van geld pompen in een goedkope minibike.
VB het is t zelfde als bijvoorbeeld een oude opel corsa uit 1990 kopen,
er voor 2000 euro wielen, ander uitlaatsysteem etc etc onder bouwen,
je rijdt dan nog steeds in dezelfde corsa...
Bij een minibike is dat t zelfde, je koopt m voor nog geen 200 euro, en
vervolgens verspijker je er 400 aan,
terwijl je ook een duurdere van 500 euro kan kopen die van zichzelf al
een stuk beter rijdt.... Maja das mijn persoonlijke mening.

meer zo gecharmeerd van geld pompen in een goedkope minibike.
VB het is t zelfde als bijvoorbeeld een oude opel corsa uit 1990 kopen,
er voor 2000 euro wielen, ander uitlaatsysteem etc etc onder bouwen,
je rijdt dan nog steeds in dezelfde corsa...
Bij een minibike is dat t zelfde, je koopt m voor nog geen 200 euro, en
vervolgens verspijker je er 400 aan,
terwijl je ook een duurdere van 500 euro kan kopen die van zichzelf al
een stuk beter rijdt.... Maja das mijn persoonlijke mening.
Polini 911 replica
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
zit veel power in
als hij rijd, vandaar dat ik opzoek ben(en waarschijnlijk al een gevonden) naar een bike die niet chinees is
maarja is idd zo ik moet iedere keer wel elke keer alle schroefjes opnieuw vastdraaien enz. anders gaat het echt niet goedkomen, wand dit moet je mischien met een origineele chinees die 2 pk heeft maar met dezelfde minibike maar dan met 8,6 pk moet je er behoorlijk veel onderhoud aan doen, dus vandaar ook dat ik een andere wil


maarja is idd zo ik moet iedere keer wel elke keer alle schroefjes opnieuw vastdraaien enz. anders gaat het echt niet goedkomen, wand dit moet je mischien met een origineele chinees die 2 pk heeft maar met dezelfde minibike maar dan met 8,6 pk moet je er behoorlijk veel onderhoud aan doen, dus vandaar ook dat ik een andere wil

Laatst gewijzigd door de winter op do 17 nov 2005, 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.