Benzinefilter noodzakelijk?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Benzinefilter noodzakelijk?
Hoi,
Ik heb met m'n lucky 7 steeds problemen met m'n benzine filter, steeds knappen die plastic buisjes aan beide kanten eraf. Nou is mijn vraag of een benzinefilter echt noodzakelijk is?
Ik snap dat zonder filter rommel die in de benzine zit in de carburateur komt, maar ik vroeg me af of ik dat niet op kon lossen door de benzine en olie van te voren door een koffiefilter kon gooien en dan in de tank? Dan heb ik ook een soort filter toch, alleen dan buiten de tank?
Ik heb nog wel gezocht, maar niks gevonden over iemand met dezelfde plannen of iets vergelijkbaars.
Alvast bedankt
Ik heb met m'n lucky 7 steeds problemen met m'n benzine filter, steeds knappen die plastic buisjes aan beide kanten eraf. Nou is mijn vraag of een benzinefilter echt noodzakelijk is?
Ik snap dat zonder filter rommel die in de benzine zit in de carburateur komt, maar ik vroeg me af of ik dat niet op kon lossen door de benzine en olie van te voren door een koffiefilter kon gooien en dan in de tank? Dan heb ik ook een soort filter toch, alleen dan buiten de tank?
Ik heb nog wel gezocht, maar niks gevonden over iemand met dezelfde plannen of iets vergelijkbaars.
Alvast bedankt
Koffiefilter zakje kan ik gewoon in mijn trechter laten staan, dat is niet het probleemedgo schreef:Koop gewoon een benzinefilter bij de bromfiets-handel,dat heb ik ook gedaan, deze zijn meestal van een betere kwaliteit. Tja en om nou iedere keer met je benzine, te gaan staan knoeien met een koffie-filterzakje lijkt mij geen goed plan![]()
SUCCES

- mini-biker15
- forum gebruiker
hey
mijn kameraad heeft ook een minibike,en toen ik bij hem was
zag ik dat er geen benzinefilter opzat,
maar de minibike doet het wel goed
maar ik wou tog even vragen of een benzinefilter egt nodig is
of maakt het niet uit,
en als het wel erg is dat er geen filter op zit wat zijn daar de gevolgen dan van???
alvast bedankt[/i]
of maakt het niet uit,
en als het wel erg is dat er geen filter op zit wat zijn daar de gevolgen dan van???
alvast bedankt[/i]
het gevolg is dat er grotere kans is dat er troep in je carb. komtPioLanti** schreef:hey
of maakt het niet uit,
alvast bedankt[/i]
wat er dan gebeurt weet ik niet precies maar adners moet je telkens je carb controleren op troep..
het beste is gewoon ff een filtertje kopen