Andere koppeling denk ik nog wel even over na (kost me wel ongeveer 90 euros wat ik op dit moment niet heb). En ik heb ook het voortandwiel vervongen voor een 6-tands.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Ypuh schreef:Ik heb er ook 1, bevalt best maar die 8 tands tandwiel trok dus voor geen ene meter. heb nu een nieuwe 6 tands en nou is het goed. Ik wil alleen nog andere koppelings veren erop (zit nu 9 rings op heb 10 rings liggen) maar daar moet ik ff ander tangetje voor halen.
Maar wat is nou echt iets waar je veel power van krijgt? Mischien koop ik wel een ander spruitstukje en zet ik er een 17.5 do op van mn maat zn scooter.
Slimme dingen om te doen alleen kosten wel veel geld. Ik rijd ook op een replica met een 6T voor. Ik gooi er nog een blata verstelbare koppeling onder en mischien ooit nog een fat pipe. Verder zie ik wel.prozaq schreef:Nou dan, gisteren voor't eerst op de kartbaan gereden met m'n 911, heb'm nu een week en nog steeds is die 1e tank er niet doorheen.. Zuinig joh!
Mijn bevindingen:
Ik heb't 'nieuwe model', dus met spaghetti-uitlaat. Waarschijnlijk komt er een Zocchi uitlaat onder, kost ca. 200 euro. De koppeling is niet instelbaar en van een luchtgekoelde 47cc, grijpt bij ongeveer 5000rpm aan terwijl dit +8000rpm moet zijn. Ik vervang dus het koppelingshuis voor een 80mm autocooling van Zocchi, met 2-schoens carbon koppeling. Hierbij zit meteen een 6T sprocket ipv de belachelijke 8T. Daarnaast zet ik er nog een Dellorto 16/16SHA op met een malossi powerfilter en polini stage 2 membraantjes. Remhendels vervang ik door Deore LX exemplaren.
Het powerfilter zal zorgen voor een betere vulling van de cylinder, de grotere carb + membranen zorgen voor een snellere gasreactie, en de koppeling zal zorg dragen voor een daveringwekkende acceleratie in combinatie met het lichtere verzet. Om al dit geweld in toom te houden pas ik dus de remmerij aan, en wil ik er nog een setje PMT's onder gooien. De race-uitlaat tenslotte zal zorgen voor een hoger toerental, want met de hudige uitlaat levert de 911 replica maar ongeveer de helft van't vermogen.
Het rijden viel niet mee, de rest v/d baan was gevuld met kids die de helft wogen en 1/3e van m'n leeftijd waren. En zij hadden allemaal WEL een 6T sprocketBanden bleven ijskoud, en wekken niet al teveel vertrouwen.
Kortom: De 911 replica heeft voldoende potentieel, maar er moeten enige aanpassingen gemaakt worden om dit eruit te halen. Het belangrijkste: andere uitlaat, koppeling en vertanding.