Wie heeft er allemaal een Polini 911 Replica?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Een maat van me had zelf een spruitstukje op het werk laten maken (met mallen enzo) en ik hoop dat ik er ook 1 kan bemachtigen :).

Andere koppeling denk ik nog wel even over na (kost me wel ongeveer 90 euros wat ik op dit moment niet heb). En ik heb ook het voortandwiel vervongen voor een 6-tands.
kits

Bericht door kits »

Ypuh schreef:Ik heb er ook 1, bevalt best maar die 8 tands tandwiel trok dus voor geen ene meter. heb nu een nieuwe 6 tands en nou is het goed. Ik wil alleen nog andere koppelings veren erop (zit nu 9 rings op heb 10 rings liggen) maar daar moet ik ff ander tangetje voor halen.

Maar wat is nou echt iets waar je veel power van krijgt? Mischien koop ik wel een ander spruitstukje en zet ik er een 17.5 do op van mn maat zn scooter.


Mocht je dit met de org.koppeling willen doen bespaar je die moeite!
De 39cc koppeling van o.a. v-racer en *geen sponsor*.nl is uitstekend geschikt voor deze bike(kleine 40 euro).Als deze goed afgesteld is loopt hij super,maar vervang eerst wel het voortandwiel voordat je gaat rijden,anders rook je deze koppelling meteen op!
Gast

Bericht door Gast »

Trouwens er staat dat je in Leeuwarden woont. Rijd je zondags dan ook wel trainingen @ Berlikum? Anders kunnen we soon wel even meeten :P.

Gr Ypuh

En waarom weer een std koppeling erin proppen eigenlijk? Heeft weinig nut toch?
kits

Bericht door kits »

[quote="Ypuh"]Trouwens er staat dat je in Leeuwarden woont. Rijd je zondags dan ook wel trainingen @ Berlikum? Anders kunnen we soon wel even meeten :P.

Gr Ypuh

En waarom weer een std koppeling erin proppen eigenlijk? Heeft weinig nut toch?[/quote]

Dat klopt,deze zondag rijden we weer en ik ben daar ook wel.

Chris
Gast

Bericht door Gast »

Als ik vanavond een tandwiel op kan halen zie ik je daar wel. Ik rijd ook met een groene replica...
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Voor een passend spruitstuk,Kan je een malossi spruitstuk voor een Rs50 kopen
kits

Bericht door kits »

bedankt voor de tip,ook enig idee hoe groot de sproeier moet zijn als ik een 17,5 dell monteer?
Gast

Bericht door Gast »

Nou dan, gisteren voor't eerst op de kartbaan gereden met m'n 911, heb'm nu een week en nog steeds is die 1e tank er niet doorheen.. Zuinig joh!

Mijn bevindingen:

Ik heb't 'nieuwe model', dus met spaghetti-uitlaat. Waarschijnlijk komt er een Zocchi uitlaat onder, kost ca. 200 euro. De koppeling is niet instelbaar en van een luchtgekoelde 47cc, grijpt bij ongeveer 5000rpm aan terwijl dit +8000rpm moet zijn. Ik vervang dus het koppelingshuis voor een 80mm autocooling van Zocchi, met 2-schoens carbon koppeling. Hierbij zit meteen een 6T sprocket ipv de belachelijke 8T. Daarnaast zet ik er nog een Dellorto 16/16SHA op met een malossi powerfilter en polini stage 2 membraantjes. Remhendels vervang ik door Deore LX exemplaren.

Het powerfilter zal zorgen voor een betere vulling van de cylinder, de grotere carb + membranen zorgen voor een snellere gasreactie, en de koppeling zal zorg dragen voor een daveringwekkende acceleratie in combinatie met het lichtere verzet. Om al dit geweld in toom te houden pas ik dus de remmerij aan, en wil ik er nog een setje PMT's onder gooien. De race-uitlaat tenslotte zal zorgen voor een hoger toerental, want met de hudige uitlaat levert de 911 replica maar ongeveer de helft van't vermogen. :(

Het rijden viel niet mee, de rest v/d baan was gevuld met kids die de helft wogen en 1/3e van m'n leeftijd waren. En zij hadden allemaal WEL een 6T sprocket ;) Banden bleven ijskoud, en wekken niet al teveel vertrouwen.

Kortom: De 911 replica heeft voldoende potentieel, maar er moeten enige aanpassingen gemaakt worden om dit eruit te halen. Het belangrijkste: andere uitlaat, koppeling en vertanding.
Gast

Bericht door Gast »

prozaq schreef:Nou dan, gisteren voor't eerst op de kartbaan gereden met m'n 911, heb'm nu een week en nog steeds is die 1e tank er niet doorheen.. Zuinig joh!

Mijn bevindingen:

Ik heb't 'nieuwe model', dus met spaghetti-uitlaat. Waarschijnlijk komt er een Zocchi uitlaat onder, kost ca. 200 euro. De koppeling is niet instelbaar en van een luchtgekoelde 47cc, grijpt bij ongeveer 5000rpm aan terwijl dit +8000rpm moet zijn. Ik vervang dus het koppelingshuis voor een 80mm autocooling van Zocchi, met 2-schoens carbon koppeling. Hierbij zit meteen een 6T sprocket ipv de belachelijke 8T. Daarnaast zet ik er nog een Dellorto 16/16SHA op met een malossi powerfilter en polini stage 2 membraantjes. Remhendels vervang ik door Deore LX exemplaren.

Het powerfilter zal zorgen voor een betere vulling van de cylinder, de grotere carb + membranen zorgen voor een snellere gasreactie, en de koppeling zal zorg dragen voor een daveringwekkende acceleratie in combinatie met het lichtere verzet. Om al dit geweld in toom te houden pas ik dus de remmerij aan, en wil ik er nog een setje PMT's onder gooien. De race-uitlaat tenslotte zal zorgen voor een hoger toerental, want met de hudige uitlaat levert de 911 replica maar ongeveer de helft van't vermogen. :(

Het rijden viel niet mee, de rest v/d baan was gevuld met kids die de helft wogen en 1/3e van m'n leeftijd waren. En zij hadden allemaal WEL een 6T sprocket ;) Banden bleven ijskoud, en wekken niet al teveel vertrouwen.

Kortom: De 911 replica heeft voldoende potentieel, maar er moeten enige aanpassingen gemaakt worden om dit eruit te halen. Het belangrijkste: andere uitlaat, koppeling en vertanding.
Slimme dingen om te doen alleen kosten wel veel geld. Ik rijd ook op een replica met een 6T voor. Ik gooi er nog een blata verstelbare koppeling onder en mischien ooit nog een fat pipe. Verder zie ik wel.

Ik reed trouwens aardig vooraan met een 6t en verder std setup.

Gr Ypuh

Trouwens Chris als je een 17.5 probeert moet je eerst gewoon je std sproeier monteren... Ik denk dat hij dan wel tekort komt maar dan neem je gewoon stapjes van 4 omhoog... Ik schat iets onder de 70...
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

70 sproeier is te klein, probeer een 80 om te beginnen (heb ikook in mn dell.)
maar wat bedoel je met spagetti uitlaat :roll: .
p.s. als je super rempower wilt.....neem dan hydro's :D echt stoppie power
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Ik weet niet of dit een geschikte vraag is om hier te stellen, zo niet mijn excuses hiervoor maar een apart topic openen vond ik nogal omslachtig omdat hier de mensen zijn die er een hebben en er ervaring mee hebben.

De vraag :roll: : Wat zijn nou alle zwakke punten en dingen die je moet afstellen/vervangen/bewerken aan zo'n Polini 911 replica?


Ik zit al een tijdje voor deze dingen te kijken en zit te overwegen om er een te kopen om gewoon af en toe een stukje te rijden op een parkeerplaats of afgesloten weg en als er mensen in de buurt wonen bijv naar een kartbaan. Gewoon om de tijd tot m'n 18e vol te krijgen (nog 8 maandjes :cry: ). Het is best een behoorlijk bedrag wat die dingen kosten, niet dat ik dat niet heb o.i.d. maar het er voor over hebben is al een ander verhaal :wink: . Voor dat geld verwacht ik dan wel een bike waar ik meteen mee kan rijden en waar ik ook veel lol van zal hebben. Ja ik zal natuurlijk controleren of de ketting goed staat, er geen bouten los zitten en bandjes bijv oppompen maar ik heb geen zin om bijvoorbeeld eerst een dure koppeling aan te schaffen, carburateurs uitgebreid of ontstekingen af te stellen enz.
Ik weeg 55/60KG en zal dus minder koppelingsproblemen ondervinden verwacht ik :wink: .
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Gast

Bericht door Gast »

Minpunten van de 911 replica:

- remhendels te kort, kunt niet het maximale uit de remmen halen
- koppeling van een 47cc luchtgekoelde pb, grijpt te vroeg aan
- uitlaat met flens laat de helft van't vermogen achterwege
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

uitlaat

Bericht door wimgrob »

Leg dat eens uit dat van die uitlaatflens.Prozaq.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Ik denk dat hij het nieuwe model uitlaat bedoeld die niet zo mooi recht loopt in het expansie gedeelte als die van het oude model.

Ik zit zowieso te denken om eerst een verbeterde lucky 7 aan te schaffen en die te verbouwen tot mini streetfighter:wink: tenzij ik zo'n 911 Replica ergens heel goedkoop vind en het transport ook geen probleem is.
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Vraagje aan de bezitters: waar hebben jullie je fiets vandaan? En voor hoeveel eu?
Gesloten