Welke olie?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Welke olie?

Bericht door Gast »

Hallo,

Volgende week krijg ik mijn minibike (chinees) binnen. En ik hoor van verschillende mensen dat je het beste castrol tts kan gebruiken... wie weet of dat het beste is? en is het ook verstandig om direct de olie van de koppeling te vervangen? en zo ja welke olie er dan weer in moet

groeten Niels
Ice-Biker

Re: Welke olie?

Bericht door Ice-Biker »

welke olie speelt geen rol man castrol tts of niet speelt geen rol maar van die koppeling weet ik het niet zeker kzou da laten aan de andere :p
Gast

Bericht door Gast »

@ ice-biker , olie pseeld wel degelijk een rol
bij een betere type olie loopt ie vele minder schraal
castrol tts rij ik ook mee voldoet me egt prima

maar bij een chinees zit er volgens mij geen olie bij de koppeling:Obij mij altans niet
Gast

Bericht door Gast »

bedankt,

Castrol tts lijkt mij ook wel goed dan, is ook vol syntetisch he?
Marvin15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Elke mini, behalve de puchblokjes hebben volgens mij een droge koppeling :)
Dar kun je dus beter geen olie ingooien :roll: :wink:
Baan

Bericht door Baan »

Marvin15 schreef:Elke mini, behalve de puchblokjes hebben volgens mij een droge koppeling :)
Dar kun je dus beter geen olie ingooien :roll: :wink:
Mee eens, of is er iemand die al eerder de olie van zijn koppeling heeft vervangen??? :wink:
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

vind je? ikzelf rij met castrol tts .
mijn nonkel had ook een pocket die draaide op een olie dei bijna niemand kende en ik dacht dat het 5 € was voor 5 liters :s dus denk zelf dat het geen al te goeie olie was en dus :s
nuja dan speelt het dan maar toch een rol hé
Gast

Bericht door Gast »

zit er verder afgezien van de mengsmering nog olie in een minibike voor vertanding e.d? :?: :lol:
SPARKY

Bericht door SPARKY »

Nope in normale minibike blokken (puch blokken uitgezonderd) zit geen olie in een puchblok zit wel olie om de krukas en de koppeling te smeren. bij een echt minibike blok wordt dit gedaan door je mengsmering.
PS ik rij zelf met castrol 747 is dure olie maar wel super

Mark.
Gast

Bericht door Gast »

ik ben ook gelijk begonnen met Castrol TTS

bevalt me echt super en heb er ook geen klachten over gehoord van anderen. :wink:
Gesloten