Winterslaap watergekoelde pocketbike's...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Lelyracing

Winterslaap watergekoelde pocketbike's...

Bericht door Lelyracing »

Hallo,

Omdat het vanavond waarschijnlijk al gaat vriezen, zit ik met de vraag: Wat is nou het beste om met de pocketbike te doen als het gaat vriezen?

Ik heb nu wel het water uit het blokje en radiator enzo geblazen maar toch wil ik graag een zeker antwoord hebben of het niet beter is om er een bepaald middel in te doen ofzo..

Wat doen jullie met de bike's?

Groeten,
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb m'n 911 rep lekker in de berging staan, wordt daar nooit kouder dan 10c :) Aangezien ik binnen rijd gebruik ik gedestilleerd water zonder zooi, dus dan zou vrieskou niet zo mooi zijn..
Gast

Bericht door Gast »

er zit koelvloeistof in zo'n watergekoelde
of niet ??
zo wel dan bevriest dat toch niet onder de 30c
Bram_Snoek
forum gebruiker

Bericht door Bram_Snoek »

erikjede1ste schreef:er zit koelvloeistof in zo'n watergekoelde
of niet ??
zo wel dan bevriest dat toch niet onder de 30c
dat zou ik zeker laten testen bij een autogarage want koelvloeistof wordt snel oud en dan kan het ook al bevriezen bij -3graden

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Lelyracing

Nee het probleem is dat ik en ook anderen die op kartbanen rijden water of gedestirileerd water gebruiken omdat het verboden is koelvloeistof te gebruiken op kartbanen.
Gast

Bericht door Gast »

Schijnbaar kun je 1 tot 2% boorolie toevoegen aan je water om het corroderen van je waterpomp tegen te gaan. Maar om deze olie weer op te laten lossen heb je een emulgator nodig zoals een drupje afwasmiddel, geen idee of dit schuim zal veroorzaken in je koelsysteem.. :shock:

Voor de mensen die koelvloeistof gebruiken: zorg dat deze op ethyleenglycol-basis is (rood). Dus niet het blauwe/groene spul gebruiken, da's funest voor je alu-onderdelen.
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Lelyracing waarom haal je niet de bezine uit je motor en zet je hem gewoon op je kamer waar het gewoon warm is. :roll:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ook zon der benzine in de tank zal je hem nog ruiken. Maak van een oude deken een hoes ofzo.
Lelyracing

ruud schreef:Lelyracing waarom haal je niet de bezine uit je motor en zet je hem gewoon op je kamer waar het gewoon warm is. :roll:
hmm ja ruud, hij staat nu in een soort van bij keuken en heb een heiniken honcho eromheen :D tankje ligt in de schuur alleen weet ik niet of me ouders hier blij mee zullen blijven...
daarom vroeg ik mij af wat jullie er allemaal mee doen.
Maik WOOFER
forum gebruiker

Bericht door Maik WOOFER »

Zat zo'n beetje rond te kijken, maar waar halen jullie die boorolie vandaan? en moet ik nog op een merk letten of op andere eigenschappen?

Grtz,
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

In onze garage vriest het niet, omdat dat slecht voor de voegen enzo is. Is dat niet bij jullie ook? Leg een keertje zo'n min/max thermometer in de garage als het vriest, dan kun je dat controleren.
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Zet m in mijn kamertje neer, zal hier niet zo snel vriezen, ik zal er goed voor zorgen :twisted: en staan vaak genoeg bikes in m'n kamer (zowel klein als groot) en benzinedampen vind ik heerlijk (alleen andere zeuren er wel eens over maar daar heb ik schijt aan :wink: )
Baan

Bericht door Baan »

Is het wel goed dan om hem zonder iets in het koel systeem te laten staan?

Ik haal, als hij een tijdje niet bereden word en de kans bestaat dat het gaat vriezen, het water eruit en doe er dan toch maar koelvloeistof in.
MX_Melvin
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

Mijn Watergekoelde Stamas staat gewoon lkker binnen in de huiskamer.. :lol: Altijd lekker warm :lol: :lol:
KTM SX-F 250 4 Takt! :$:$
[img]http://img195.imageshack.us/img195/7831/forumding.jpg[/img]

http://melvinoracing.come2me.nl/ <-- me site
http://everyoneweb.com/melvinracing <--cross site
Gast

Bericht door Gast »

en lekker stinken :roll:
Gesloten