Winterslaap watergekoelde pocketbike's...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Winterslaap watergekoelde pocketbike's...
Hallo,
Omdat het vanavond waarschijnlijk al gaat vriezen, zit ik met de vraag: Wat is nou het beste om met de pocketbike te doen als het gaat vriezen?
Ik heb nu wel het water uit het blokje en radiator enzo geblazen maar toch wil ik graag een zeker antwoord hebben of het niet beter is om er een bepaald middel in te doen ofzo..
Wat doen jullie met de bike's?
Groeten,
Omdat het vanavond waarschijnlijk al gaat vriezen, zit ik met de vraag: Wat is nou het beste om met de pocketbike te doen als het gaat vriezen?
Ik heb nu wel het water uit het blokje en radiator enzo geblazen maar toch wil ik graag een zeker antwoord hebben of het niet beter is om er een bepaald middel in te doen ofzo..
Wat doen jullie met de bike's?
Groeten,
- Bram_Snoek
- forum gebruiker
dat zou ik zeker laten testen bij een autogarage want koelvloeistof wordt snel oud en dan kan het ook al bevriezen bij -3gradenerikjede1ste schreef:er zit koelvloeistof in zo'n watergekoelde
of niet ??
zo wel dan bevriest dat toch niet onder de 30c
greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Schijnbaar kun je 1 tot 2% boorolie toevoegen aan je water om het corroderen van je waterpomp tegen te gaan. Maar om deze olie weer op te laten lossen heb je een emulgator nodig zoals een drupje afwasmiddel, geen idee of dit schuim zal veroorzaken in je koelsysteem..
Voor de mensen die koelvloeistof gebruiken: zorg dat deze op ethyleenglycol-basis is (rood). Dus niet het blauwe/groene spul gebruiken, da's funest voor je alu-onderdelen.

Voor de mensen die koelvloeistof gebruiken: zorg dat deze op ethyleenglycol-basis is (rood). Dus niet het blauwe/groene spul gebruiken, da's funest voor je alu-onderdelen.
hmm ja ruud, hij staat nu in een soort van bij keuken en heb een heiniken honcho eromheenruud schreef:Lelyracing waarom haal je niet de bezine uit je motor en zet je hem gewoon op je kamer waar het gewoon warm is.

daarom vroeg ik mij af wat jullie er allemaal mee doen.
- Maik WOOFER
- forum gebruiker
Zat zo'n beetje rond te kijken, maar waar halen jullie die boorolie vandaan? en moet ik nog op een merk letten of op andere eigenschappen?
Grtz,
Grtz,
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.