km teller doet het !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

erikjede1ste schreef:haha
ik heb ook een sigma sport alleen 2000 ofzo
maar ik heb dus de magneet eruit gehaalt die je dus normaal op je spaak zet
en die op de rand van me velg geplakt
zit als een huis en staat mooi
want dit een beetje prutsen vind ik sorry :oops:

ps zal er anders morgen een foto van maken is wat makkelijker
Hoe heb je dat geplakt dan???? Wat voor lijm heb je hiervoor gebruikt?
Gast

Bericht door Gast »

Hey,
Ik heb ook een magneet op mijn velg gelijmd.
Dit heb ik gedaan met 2 compunenten metaallijm van bison dacht ik.
Naar mijn mening zit deze muurvast, het is wel een ander soort magneetje wat de Hema meeleverd dacht ik.

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

dmcruley schreef:
erikjede1ste schreef:haha
ik heb ook een sigma sport alleen 2000 ofzo
maar ik heb dus de magneet eruit gehaalt die je dus normaal op je spaak zet
en die op de rand van me velg geplakt
zit als een huis en staat mooi
want dit een beetje prutsen vind ik sorry :oops:

ps zal er anders morgen een foto van maken is wat makkelijker
Hoe heb je dat geplakt dan???? Wat voor lijm heb je hiervoor gebruikt?
ik heb eerst gewoon met bison tix geplakt laten drogen en daana gewoon een standaart druppel seconde lijm
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ik heb ook maar besloten een fietscomputer erop te gaan bouwen.
Daarvoor heb ik de goedkoopste gekozen (een sigma 500).
Eerst wilde ik hem op de achterbrug monteren, maar daarvoor leende het magneetje zich niet geheel.
Dus heb ik voor de optie op het ventiel gekozen:

Afbeelding

Ik heb het magneetje iets rond uitgeveild zodat het ventiel dopje er mooi inpaste. Toen met 2 componenten lijm van Bison (kombi) de delen op elkaar gelijmd in de goede hoek.
Droog oefenend werkt het. In praktijk heb ik het nog niet getest aangezien mijn bike nog uit elkaar ligt...
Laatst gewijzigd door PIR3lly op ma 28 nov 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
edgo

Bericht door edgo »

PIR3lly schreef:Ik heb ook maar besloten een fietscomputer erop te gaan bouwen.
Eerst wilde ik hem op de achterbrug monteren, maar daarvoor leende het magneetje zich niet geheel.

Afbeelding

Ik heb het magneetje iets rond uitgeveild zodat het ventiel dopje er mooi inpaste. Toen met 2 componenten lijm van Bison (kombi) de delen op elkaar gelijmd in de goed hoek.
Droog oefenend werkt het. In praktijk heb ik het nog niet getest aangezien mijn bike nog uit elkaar ligt...
Dat ziet er tenminste netjes uit,ik ben benieuwd of het in de buurt komt van de werkelijke kmp/u :!: :?:
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

edgo schreef: Dat ziet er tenminste netjes uit,ik ben benieuwd of het in de buurt komt van de werkelijke kmp/u :!: :?:
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Het zou moeten kloppen als de omtrek van het wiel maar klopt.
Het principe van zo'n computertje is eigenlijk simpel: Elke keer als het magneetje voorbij komt heeft ie weer de omtrek afgelegd. Het aantal keren dat het magneetje per seconde voorbij komt berekent zo de snelheid.

Wat hebben jullie trouwens als omtrek allemaal ingesteld? Bij mij staat ie op 910 (mm)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hem op 890mm staan. Heb dit opgemeten. Heb een streepje met een krijtje op de band en op de grond gezet (op gelijke hoogte) dan het wiel naar voren gerold (de bike) totdat het streepje weer recht naar de grond staat, en daar ook weer met krijt een streepje op de grond gezet. Toen de afstand tussen de 2 streepjes opgemeten en dit was bij mij 890mm :D
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

dmcruley schreef:Ik heb hem op 890mm staan. Heb dit opgemeten. Heb een streepje met een krijtje op de band en op de grond gezet (op gelijke hoogte) dan het wiel naar voren gerold (de bike) totdat het streepje weer recht naar de grond staat, en daar ook weer met krijt een streepje op de grond gezet. Toen de afstand tussen de 2 streepjes opgemeten en dit was bij mij 890mm :D
Heb je dit wel gedaan terwijl je op je bike zat.. ?
Want door je eige gewicht zakt de band een beetje in :P
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

dmcruley schreef:Ik heb hem op 890mm staan.
Na jouw meting heb ik het volgende uitgedacht:

Men neme wat dubbelzijdig tape. Je knipt hier drie gelijke stukjes af, laat de bescherm folie erop zitten:
Afbeelding

Plak de drie stukjes precies op elkaar en verwijder het enige zichtbare stukje bescherm folie:
Afbeelding

Plak de kant waar je het laatst de folie hebt verwijderd op de band:
Afbeelding

Ga nu op je bike zitten en rol de bike langzaam naar voren of naar achter. Doe dit op een schone en vlakke vloer (bij voorkeur laminaat).
Als het goed is blijven er 2 stripjes achter (zo niet, probeer het opnieuw). Meet de afstand van midden tot midden van deze stripjes (of meest rechter/linker naar meest rechter/linker kant van de stripjes)

Ik kwam nu op 885 mm...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het inderdaad gedaan toen ik op de bike zat.... enneh met 890mm zat ik dus aardig in de buurt van jouw 885mm (wat dus ook het verschil van de bandenspanning kan zijn, of misschien zat jij niet op je bike :)) Hoe dan ook, ik heb net ook 2 componenten lijm aangeschaft kijken of dat magneetje bij mij ook een beetje wil blijven zitten op het ventieltdopje
Sharkbite
forum gebruiker

Bericht door Sharkbite »

edgo schreef:
PIR3lly schreef:Ik heb ook maar besloten een fietscomputer erop te gaan bouwen.

Afbeelding

Ik heb het magneetje iets rond uitgeveild zodat het ventiel dopje er mooi inpaste. Toen met 2 componenten lijm van Bison (kombi) de delen op elkaar gelijmd in de goed hoek.
Dat ziet er tenminste netjes uit,ik ben benieuwd of het in de buurt komt van de werkelijke kmp/u :!: :?:
Dit werkt perfect heb het ook op een soort gelijke manier gedaan maar dan met metaal en gesoldeerd. Persoonlijk vind ik dit de meest praktische en veilige manier en bovendien moet je niet je bike gaan verknoeien.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Baan

Bericht door Baan »

jordy 15 schreef:
Heb je dit wel gedaan terwijl je op je bike zat.. ?
Want door je eige gewicht zakt de band een beetje in :P
Zit je er ook niet op als je rijd???

Volgens mijn berekeningen maakt het niet zo heel erg veel uit!!!
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Naja je kunt beter met alles rekening houden toch. Bij mij zakt ie toch wel een centimeter in hoor, op z'n minst. En dat scheelt wel een kilometertje of 2/3 per uur.
doede46
forum gebruiker

Bericht door doede46 »

en ik heb 4" wieltjes kan ik daar nu ook een kilometer teller op bouwen?

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

zker weten!!! geen probleem!!! De kilometer teller die ik heb is instelbaar tot een band omtrek van 1mm dus dat moet geen probleem zijn :D
Gesloten