zelfbouw bike

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

Een cilinder is maar een onderdeel van het tunen :D . Om een bike goed te laten lopen is er echt meer nodig als alleen een cilinder. Zou dus nog even wachten met de Dremel erin te zetten, zeker als je nog onervaren bent.
Lees eens af en toe wat nuttige 'Vakliteratuur', kun je namelijk veel van leren. Tenslotte stijgt de ervaring met het aantal miskleunen die je maakt (spreek helaas uit eigen ervaring :D ). Probeer gewoon niet alles in één keer aan te passen en werk naar het eindresultaat. Mischien denk je dat op deze manier de bike nooit af komt, maar dat is altijd zo. Er valt altijd wat aan de bike te verbeteren en dat is tenslotte de hobby.

Kunnen anderen je helpen met tunen ? Ja en Nee. Heb veel reacties mogen ontvangen van mensen hier op het forum. Deze mensen hebben allerlei ervaringen en raden je soms dingen af die achteraf wel goed blijken te werken. Blijkbaar heeft iedereen andere ervaring, de één met hoogtoerige scooters, de andere met kartblokken met een vaste overbrenging. Beiden zijn een totaal andere tak van sport en vragen hun eigen tuningsaanpak. De laatste lijkt echter het meest op de Puch Maxi en daar kun je het meeste van leren.

Ga gewoon is een keer met eigen ogen kijken op een kartbaan en beoordeel de prestaties van diverse minibikes. Mensen zijn daar best bereid om wat meer over hun setup te vertellen. Zoals Wim als aangaf zijn er best leuke combi's van onderdelen te vinden die snel zijn zonder de Dremel aan te hoeven slingeren.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

misschien is dit een heel erg cliche antwoord maar voor een beginner als ik moet er natuurlijk veel power in zitten zonder te veel aanpassingen.

maar ik doel vooral op dat er ietsie meer accelratie is vergeleken met sneheid

onze voorkeur gaat uit naar puch maxi blokken
oerdegelijk en een zeer goede basis voor een beginner lijkt mij.

maar in ieder geval het frame wordt gemaakt met vierkante buizen vanwege het makkelijkere lassen. we willen de buizen op zijn kan maken. ik weet niet hoe je het anders moet zeggen.

maar nu eerst even alle materialen in kaart brengen en inkopen waar we mee willen beginnen--->frame voorvork.

p.s project zal binnen geringe tijd het project posten

edit: we hebben nu ook een kant en klaar stale frame met voorvork lagers alles, dus ik denk dat dat het wordt
Plaats reactie