Afstellen Zocchi 3 schoens koppeling

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
PIR3lly

Afstellen Zocchi 3 schoens koppeling

Bericht door PIR3lly »

Hallo jongens.

Ik heb een klein vraagje.
In mijn Tai Chi zit een Zocchi koppeling, die naar mijn gevoel iets te strak staat afgesteld. Ik wil hem daarom wat losser zetten.

De meeste uitleg, die ik op dit forum vind, gaat over afstelling met inbus. Echter heeft deze gewoon moertjes op de veren zitten (zie foto).

Afbeelding

Ik neem aan dat ik deze moertje moet verdraaien om de veren strakker of minder strak te zetten?! Maar hoe kom ik hier in gods naam bij????

En waar zijn de 3 kleine inbus schroefjes voor, die op de schoentjes zitten?

Nog een andere vraag:
Als de schoentjes op zijn, kan ik deze dan vervangen of moet ik de gehele koppeling vervangen?
En in het geval dat ie opnieuw geschoend kan worden, waar kan ik dat dan het beste doen?
Laatst gewijzigd door PIR3lly op di 29 nov 2005, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

je koppeling

Bericht door Gast »

hoi die inbus boutjes die kleinen zijn om je schoentjes te vervangen je kunt ze namelijk ook los kopen niet aan draaien
en om je koppeling strakker of losser te zeten moet je in die bout kijken die door de veertjes zit daar zit een heel klein inbus je in( het inbus gaatje) daar moet je hem losser en strakker mee zeten per veer.. ik weeg 45 kilo ik heb hem op 21,5 staan dus kweet neit hoeveel jij weegt.. m.v.g. mike
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

He! Bedankt. Dus die kleintjes om de schoentjes te vervangen... Perfect.

Maar in de bouten van mijn koppeling zit geen inbus gaatje. Dat gaat dus niet lukken.
Waarschijnlijk moet ik een heel klein ringsleuteltje zien te vinden die in die koppeling past, zodat ik de moertjes kan verdraaien...
113cu
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door 113cu »

klopt, je moet een klein ring of steeksleuteltje hebben om hem te stellen.
Met een punttangetje kan je het trouwens ook wel.
Let wel op dat je ze alle drie evenveel verdraait anders grijpen je blokken niet gelijk aan.
www.cliffracing.nl
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Hmm, punt tangetje... Goed idee!!
Dat ga ik even proberen!

EDIT:
Dat werkte super!!
Bedankt.
Ik dacht dat die moertjes wel aardig vast zaten, dus ik was bang om ze te beschadigen. Maar dat viel dus wel mee.

De veertjes stonden heel strak, heb ze nu een stuk losser staan. Als de bike straks weer in elkaar zit ga ik het even proberen.
Gesloten