UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Cool man ... wordt een snel dinkje :twisted:

@ dutchblade....

Begin helemaal te trippen op die avatar van jou :idea:
Baan

Bericht door Baan »

Ziet er weer goed uit. Zeker die kop is een stuk beter.

Niet om alles af te kraken maar misschien moeten jullie iets meer aandacht schenken aan jullie kenmerkje in het blok. Zo op het eerst oog ziet het er niet al te strak uit. Als ik het mis heb moet je het zeggen.

8) Ik hoop dat jullie ook een beetje critiek kunnen hebben :oops:
dutchblade

Bericht door dutchblade »

BamiBiker schreef:

@ dutchblade....

Begin helemaal te trippen op die avatar van jou :idea:

Hahaha, zo beter??

Ik heb de koeler nu veranderd, de foto's staan in mijn eigen topic..
Gast

Bericht door Gast »

Haha beter ja kan weer lekker rustig scrollen :twisted:
*HANK*
forum gebruiker

Bericht door *HANK* »

Hallo

Zo daar zijn we weer, we hebben vandaag heel wat kunnen testen (+/- 40 runs gemaakt), div dingen uitgeprobeerd behalve de uitlaat namelijk deze is nog niet klaar.

Uit de tests blijkt dat alle dingen die we nu veranderd hebben kwa topvermogen wijnig voordeel hebben (wel wat) het lijkt er op dat toch de uitlaat de grootste verstoorder is van alles.

We hebben met het aanpassen van de cilinder zo'n 0,7 Pk winst geboekt, dit is het maximale ook bij andere wijzigingen, bv de 17,5 mm carburateur.

Met de orginale kop hebben we een aardige dip na het top vermogen, met de nieuwe kop wordt deze dip een stuk minder, dat scheelt ongeveer 1,5 Pk in de dip.

De nieuwe kop stond alleen nog niet op de goede squihs (iets te veel nog) dit gaan we dus nog in orde maken.

Daarnaast ook nog getest met de 17,5 mm carburateur, wat wij al dachten brengt het dus geen vermogens winst, het einige is dat het in het bovenste toeren gebied wat beter is.

Ook hebben we nog getest met andere voorontsteking en ook hier is de standaard afstelling het beste, wel is het zo als we hem wat meer vooronsteking geven, hij iets beter van onderuit trekt maar ook weer tovermogen inleveren.

We hebben ook getest met een carburateur 14 mm phbg (met naald) kwa topvermogen maakt het dus niets uit maar hij loopt er wel een stuk mooier mee, veel beter af te stellen dus.

Al met al hebben we wel wat gewonnen, zij het minimaal maar we zijn er wel een heel stuk wijzer van geworden, vanaf nu is al onze hoop op een beter resultaat dan ook de uitlaat.

Wat we wel weten nu, dat een hoop dingen die je doet buiten de uitlaat om eingelijk wijnig zin hebben, dus veel geld uitgeven voor betrekkelijk wijnig resultaat.
Ook is het mogelijk dat bij de goede uitlaat al deze wijzigingen wel meer resultaat hebben maar dat moet de praktijk dus nog uitwijzen.

Deze dag is voor ons zeker niet veloren geweest namelijk we hebben heel veel data kunnen verzamelen om het uiteindelijk wel goed te krijgen.

Heel snel zijn de uitdraaien te zien.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet zeker dat de uitlaat erg veel goed gaat maken.

De rest heeft dus weinig zin, je !CENSUUR! voor al dat geld dus beter een leuk uitlaatje maken blijkt wel weer.

Ik ben benieuwt naar de grafieken
*HANK*
forum gebruiker

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ten eerste namens Hank en Aad allemaal de beste wensen voor 2006.

Pag 1 is weer bijgewerkt:

Blokje weer inelkaar.

Probleem koeling.

Resultaten testdag met de div aanpassingen.

Nog wat foto's van de testdag:

Afbeelding Afbeelding
Het blokje er maar even onderuit gehaald om de andere kop te monteren. De bike op de testbank (haalde in deze uitvoering geen goede resultaten :wink: )
Laatst gewijzigd door *HANK* op zo 29 jan 2006, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
Gast

Bericht door Gast »

Is nu het doel om hem alleen maar harder op te laten trekken of willen juliie ook meer topsnelheid winnen?
*HANK*
forum gebruiker

Bericht door *HANK* »

dutchblade schreef:
IS de originele kop ook deelbaar trouwens?

Zal ik de foto's van de ombouw van de rad hier posten of in een apart topic???
Ja dat is een deelbare kop.

Ja poost de foto's maar hier, ben benieuwd.
Niet om alles af te kraken maar misschien moeten jullie iets meer aandacht schenken aan jullie kenmerkje in het blok. Zo op het eerst oog ziet het er niet al te strak uit. Als ik het mis heb moet je het zeggen.
Ik hoop dat jullie ook een beetje critiek kunnen hebben
Inderdaat dat gaan we verbeteren (als de uitkomst van de test goed is :wink: ) en wij kunnen tegen critiek, graag zelfs want wij kunnen het ook niet altijd bij het rechte eind hebben.

Is nu het doel om hem alleen maar harder op te laten trekken of willen juliie ook meer topsnelheid winnen?
Het grootste doel is om aan te tonen wat er niet goed is.
Maar je kan op 2 manieren tunnen namelijk op koppel onderin of op top vermogen.
Uiteindelijk wil je natuurlijk allebij, maar dat is bijna niet mogelijk dus moet je een voorkeur aangeven wat het belangrijkste is.
Bij deze bike licht de nadruk meer op meer koppel onderin, daar de meeste bike's toch indoor rijden en je dan het meeste hebt aan koppel onderin.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
Gast

Bericht door Gast »

Cool... Want wat ik nu raar vindt is dat ie standaard 9 pk had en dat de blata origami van schroefje "maar"
10 pk had... dus als je tog net wat meer uitgeeft aan een chinees heb je een bike met maar 1 pk verschil aan een "echte" fabrieksbike.
Het geeft wel aan dat china de goeie kant uitgaat met zijn minibikes :)
Laatst gewijzigd door Gast op ma 02 jan 2006, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

hahaha gelijk maar Abt in de cilinder gegrafeerd
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Staat er dan ook *HANK* op de andere kant :wink:

@BamiBiker: De verdere kwaliteit van een Blata is hoger dan die van deze bike. Kwaliteit zit niet alleen in de kracht van het blokje. Je kunt wel een enorm sterke motor in een flutframe hangen, maar dan is het geen fabrieksbike. Komt nog bij dat zo'n fabrieks ook al goedgekeurd is voor de race en deze bike is dat niet. Daar zit ook een hoop verschil in prijs in.
schroefje

Bericht door schroefje »

BamiBiker schreef:Cool... Want wat ik nu raar vindt is dat ie standaard 9 pk had en dat de blata origami van schroefje "maar"
10 pk had... dus als je tog net wat meer uitgeeft aan een chinees heb je een bike met maar 1 pk verschil aan een "echte" fabrieksbike.
Het geeft wel aan dat china de goeie kant uitgaat met zijn minibikes :)

Dat zijn appels en peren vergelijken de Blata's zijn echt wel een heel stuk beter van kwaliteit en het giet werk is ook van een VEEL betere legering!

En dan het las werk en het kappen werk,etc...etc....

En dat mijn bike maar 10,4 Pk heeft gaat opgelost worden dus :)
Gast

Bericht door Gast »

Nicolaas-racing schreef:hahaha gelijk maar Abt in de cilinder gegrafeerd
Tuurlijk, wat denk jij, allemaal reclama :D
Sharkbite
forum gebruiker

Bericht door Sharkbite »

Waarom hangen jullie niet eens een echte Blata origami uitlaat onder? Wat zou jullie uitlaat gaan kosten?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gesloten