UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

home made? of is het beter
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Het koppelingshuis is van Blata, waarom die erop zit weet ik eigenlijk ook niet :oops:
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Blackvelvet schreef:is er ook wat aan de koppelingskom enzo wat aan gedaan of hoort dat zo?
Hallo

De koppelings kom is van BLATA (nieuw model) dit vanwege de betere koeling, ik moet namelijk de bestaande kom nog aanpassen.
Maar op de testbank staat de koppeling erg laag in toeren, daardoor heb ij in het begin erg veel slip (dus veel warmte) vandaar deze kom, betere koeling.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

opzich zou je de orginele koppelingskom van de chinees ook zo kunnen aanpassen denk ik. Zal idd beter koelen die van blata
schroefje

Bericht door schroefje »

Blackvelvet schreef:opzich zou je de orginele koppelingskom van de chinees ook zo kunnen aanpassen denk ik. Zal idd beter koelen die van blata

Dat ben ik niet geheel met je eens de warmte word afgegeven door het matriaal waar de kom van is gemaakt en IMO is de kom van een Blata van veel betere kwaliteit (het matriaal)


maar ik ben het wel met je eens dat de kom van een chinees aangepast kan worden maar nogmaals en dit is al eerder gezegd dit is geen topic over BLATA V.S CHINEES dus ga nu niet steeds deze bike met een blata vergelijken want dat zijn appels en peren vergelijken.
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

Niet zo direct zijn schroefje, simpele vraag simpele antwoord . kan jij ergens uit mijn tekst halen dat ik een vergelijking maakt..................
Baan

Bericht door Baan »

Knap werk hoor met de uitdraaien van de grafieken.
Nu kunnen wij goed zien wat het meest uithaalt.
Ben benieuwd wat de uitlaat hier nog aan toe gaat voegen.

Zal hij daarmee ook meer toeren gaan draaien?
Gast

Bericht door Gast »

Hebben jullie ook al gekeken of hij nou ook echt beter koeld tegenover normaal.Wil men koelings probleem over 2 weken verholpen hebben en kan alle tips en info gebruiken !!

Gr J
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

gaan jullie die uitlaat ook verkopen :?:

verder mooi werk

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

10,6 Pk

Bericht door *HANK* »

Hallo

Zo de testen met de uitlaten zit er op, en de resultaten zijn niet verkeerd.

De eerste uitlaat die we getest hebben ( was ontworpen op meer van onderuit) kwamen we aan de 9,4 Pk. :wink:

Dit was eingelijk nog niet wat voor ogen hadden, maar Aad had zijn best gedaan er nog een uitlaat bij gemaakt, deze is toch wat hoogtoeriger.

Dit had dan ook gelijk zijn uitwerking op het vermogen namelijk 10,6 Pk bij 11000 toeren :wink: :wink: , er is onderin wel wat ingeleverd maar dat is nog zeer aceptabel.

Hieruit blijkt dus wat wij vermoeden, dat de meeste winst met de uitlaat te behalen is, daarnaast blijkt wel dat een 40 cc pas bij wat hogere toeren begint te leven.
Dit alles wel met een 17,5 mm carburateur, tevens zijn de stalen membraam plaatjes weer terug gezet en blijkt dus geen verschil te maken.

Dat was het even verdere info met uitdraai komt nog.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben benieuwd naar de uitdraai :)
Gast

Re: 10,6 Pk

Bericht door Gast »

*HANK* schreef:
Dit alles wel met een 17,5 mm carburateur, tevens zijn de stalen membraam plaatjes weer terug gezet en blijkt dus geen verschil te maken.

Wat kan je zeggen over het nut van een 'beter' membraam? Wanneer maakt het wel verschil?
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Top resultaten, met die uitlaat!!!
Maar waar ik nu wel heeeeel erg benieuwd naar ben is hoe jullie uitlaat zich vergelijkt met bijvoorbeeld een originele blata of misschien een zocchi, tecnigas, etc uitlaat...
dutchblade

Bericht door dutchblade »

PIR3lly schreef:Top resultaten, met die uitlaat!!!
Maar waar ik nu wel heeeeel erg benieuwd naar ben is hoe jullie uitlaat zich vergelijkt met bijvoorbeeld een originele blata of misschien een zocchi, tecnigas, etc uitlaat...
Ik ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de zocchi, want daar zat ik toch wel over te twijfelen om die aan te schaffen.

De oroginele Blata Origami uitlaat schijnt ook voor verbetering vatbaar te zijn, tenminste als ik een aantal engelse sites kan geloven.

Zou het geen optie zijn om de uitlaat onder het blok te laten lopen, net zoals de Elite??? Scheelt weer een scherpe bocht.

En, wat misschien wel het belangerijkste is, KOST TIE??? :lol:
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Echt toppie dat jullie dit doen =D>
Verbaas me er wel over dat de uitlaat van een chinees een gedeelte van het ''Vermogen'' tegenhoud :roll:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gesloten