mini suzuki schreef:deze ik zal de link wel ff geve http://www.minipocketbike.nl/ en dan minibike race en dan de lucht gekoeld van 250 mvg niek
Ik zou als ik jou was dan even wat meer uitgeven voor een watergekoelde b1 replica.
Ik heb beide gereden en het verschil is er wel degelijk, een luchtgekoelde heeft een erge dip van vermogen in het middenste toerengebied. De vermogendip is pas echt te merken als de bike warm word en warm word hij, zeker als je binnen rijd. Neem je nu een watergekoelde, deze heeft deze dip ook nog maar doordat het vermogen hoger ligt merk je dat nauwlijks.
Doordat de watergekoelde meer vermogen heeft ga je ook minder het problemen hebben met het afstellen van je koppeling, ja kan je koppeling ook op een lager toerental laten opnemen in vergelijking met de luchtgekoelde. Lager toerental wil zeggen minder slip, minder slip staat gelijk aan minder slijtage van de koppeling dus gaat je koppeling langer mee.
Uiteindelijk ga je meer plezier hebben van een standaard watergekoelde dan een opgevoerde luchtgekoelde, wat die luchtgekoelde uiteindelijk duurder gaat maken dan die 100€ verschil nu tussen de watergekoelde en de luchtgekoelde.
Sendai is gewoon degelijker als de andere chineesjes
als je perse een luchtgekoelde wil zou ik een tai chi nemen
ik denk dat daar meer power in zit dat een luchtgekoelde b1
en ik denk dat daar sharkbite het mee eens is
fryslan boppe schreef:ja dat is een b1 rep ja maar daar moet je ff andere kopeling in doen dan is het goed
Met de standaard koppeling goed afgesteld kun je er ook wel even mee vooruit hoor. Alleen hij is wel vrij snel op gesleten dus je moet wel geld achter de hand hebben voor een andere koppeling.
stafke007 schreef:Sendai is gewoon degelijker als de andere chineesjes
als je perse een luchtgekoelde wil zou ik een tai chi nemen
ik denk dat daar meer power in zit dat een luchtgekoelde b1
en ik denk dat daar sharkbite het mee eens is
Greetzzz Steven
Sendai heeft tot zover mijn ervaring reikt de beste afwerking onder de chineesjes, V-racer bikes zijn ook van dit kaliber en Lucky seven zou er ook bijhoren naar verluidt. Maar staar je daar niet blind op ik heb aan de kadertjes al aardig wat verlast en de demper is net hetzelfde verhaal als alle andere.
Het kan best zijn dat die luchtgekoelde blokjes meer power hebben dan andere luchtgekoelde maar watergekoeld is en blijft beter.
Als je indoor gaat rijden ga je aan een luchtgekoelde niet veel plezier beleven, ze gaan snel warm lopen en dan ga je niet fijn de bocht uit kunnen komen. Watergekoelde met de standaard setup en eventueel koelsysteem wat bijgewerkt zijn echt beter om binnen te rijden en buiten met een lang recht stuk ook.
Ik wil je niet mijn keuze opleggen je moet uiteindelijk zelf je bike kiezen.
ja ik wil wel een watergekoelde maar op de baan waar ik rij ( is elke vrijdag ) is watergekoeld niet toegstaan en het is heel goedkoop daar dus ik wil daar wel blijven vandaar luchtgekoeld ( is buitenbaan ).
stafke007 schreef:Sendai is gewoon degelijker als de andere chineesjes
als je perse een luchtgekoelde wil zou ik een tai chi nemen
ik denk dat daar meer power in zit dat een luchtgekoelde b1
en ik denk dat daar sharkbite het mee eens is
Greetzzz Steven
Als je indoor gaat rijden ga je aan een luchtgekoelde niet veel plezier beleven, ze gaan snel warm lopen en dan ga je niet fijn de bocht uit kunnen komen.
Misschien een idee om aan de eigenaar van de buitenbaan te vragen of er wel gereden mag worden met water in het koelingssysteem Denk dat hij een beetje bang is(zoals ook vele andere kartbanen) voor koelvloeistof op de baan..
hij is daar ook echter niet voor niets bang voor, de b1 LC wil nog wel eens overkoken, je kunt dan je koelkanalen uit (laten) boren, veel mensen passen dat toe, er zijn er ook die de radiateur vervangen voor een van grc ofzo, ook n optie naar mijn idee niet slim aangezien dat uitboren gratis(kan) zijn.
Misschien een idee om hier een ander topic over te openen want we gaan hier wel beetje over een ander onderwerp beginnen..
De 50cc B1 replica loopt inmiddels al even en geeft al meer dan 12 Pk aan het achterwiel !
Alleen ben ik tot de conclusie gekomen dat de zuigerveer van zeer slechte kwaliteit is, dus we hebben een groot probleem. Ik kan namelijk geen andere zuigerveer voor 39,5mm boring vinden....
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....