Baan schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn de membraankleppen erg belangrijk in het bovenste toeren gebied?
Ik rij zelf een polini 911 replica en zou graag wat meer toeren draaien, kan ik dat met die membraankleppen behalen?
Of heb ik het nu helemaal mis?
Toppie topic mannen.
Vooral leerzaam en leuk dat jullie de moeite nemen om de vele vragen die hiermee gepaart gaan willen beantwoorden.
O, P.S. Hank, kan ik bij jou terecht om een uitlaat bochtje te buigen? Dat wil ik wel eens bij je langs komen.
Eventueel pb-en?
Sorry hoor dat ik mijzelf moet "quoten" maar is er iemand die een antwoord heeft op mijn vraag??
Je membraan zorgt ervoor dat er geen mengsel uit je cilinder terug gedrukt word. Bij hogere toeren werkt je membraan minder goed en word er toch een deel terug gedrukt. Dit maakte ik op uit het verhaal over de powerbox. Door die powerbox precies goed in te stellen zou hij bij een bepaald aantal toeren z'n werk nog wel helemaal goed doen op hogere toeren.
Misschien dat ik het fout heb hoor, maar door een beter werkend membraan zou je dus een beter mengsel in je cilinder krijgen, dus een betere verbranding en dus meer vermogen.
Heb gister men b1 replica (c1) gehaald.
Na wat assemblage foutjes te hebben herstelt,koelvloeistof ingedaan en gestart.De acceleratie te gek maar die koppeling zeg......pas bij mega veel toeren wordt het achterwiel aangespooord om een keertje rond te gaan. Je valt soms dood in de bochten De koeling lijkt me o.k.
Weet iemand de zwakke delen van de c1 ?
Is deze site iets ?
check ook de blast box..vage shit.
levert er iemand in nederland iets van ?? http://www.pocketbikesunlimited.com/C1- ... PARTS.html
Baan schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn de membraankleppen erg belangrijk in het bovenste toeren gebied?
Ik rij zelf een polini 911 replica en zou graag wat meer toeren draaien, kan ik dat met die membraankleppen behalen?
Of heb ik het nu helemaal mis?
O, P.S. Hank, kan ik bij jou terecht om een uitlaat bochtje te buigen? Dat wil ik wel eens bij je langs komen.
Eventueel pb-en?
Hallo
Ja er is in het hoge toeren gebied wat te berijken met andere membraam klepjes, maar dat is natuurlijk niet het enige ook de uitlaat speelt hier weer een belangrijke rol.
Stuur meer een Pb t'je, ja en langs komen mag altijd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Heb gister men b1 replica (c1) gehaald.
Na wat assemblage foutjes te hebben herstelt,koelvloeistof ingedaan en gestart.De acceleratie te gek maar die koppeling zeg......pas bij mega veel toeren wordt het achterwiel aangespooord om een keertje rond te gaan. Je valt soms dood in de bochten De koeling lijkt me o.k.
Weet iemand de zwakke delen van de c1 ?
Is deze site iets ?
check ook de blast box..vage shit.
levert er iemand in nederland iets van ?? http://www.pocketbikesunlimited.com/C1- ... PARTS.html
groetjes
Hallo
Wat betreft je koppeling deze staat te hoog afgesteld denk ik, dus de veren wat minder spanning geven en proberen.
Voor verdere koppelings problemen bekijk dit Topic http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3044
Wat betreft je verdere ''problemen / zwakke plekken" ja dan zit je hier op de goede plaats.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Als je de koppeling afsteld op een aangrijp toerental van 8300 toeren wat minimaal moet volgens deze uitdraai, dan zit de koppeling pas vast na het top vermogen.
Dat is nu juist het probleem, je mist dus het maximale van het motortje, want waar het motortje het beste presteerd slipt de koppeling.
Dus met andere woorden bij deze bike is de koppeling gewoon niet goed af te stellen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
De binnerotor is gebalanseerd, en het frame is voorzien van nieuwe lasjes en is gericht (dit was wel nodig soort van krom en scheef).
Daarna alles nog even gestraald.
Foto's op pag 1
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Een woord voor jullie werk "perfectie", een blata gaat er naast mogen komen staan!
Wat ga je nu nog allemaal veranderen/vervangen voor hij terug de testbank op gaat?
zo hee, dat frame ziet er veel beter uit.!
dat noem ik pas echte "lassen"
ik wil ook nog ff zeggen dat het erg prettig is dat er veel updates zijn, en vooral veel foto's bedankt!
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Dat heb ik gezien, die chinezen hebben hem goed gekopiëerd
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....