Tai Chi staat te rijk, nog mensen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Tai Chi staat te rijk, nog mensen?

Bericht door Sharkbite »

Ik heb vandaag nog eens gereden(buiten) met mijn tai chi nu ik wist dat die standaard te rijk staan. Hebben hier nog mensen er last van dat de branstof gewoon aan de powerfilter uit komt. Het is echt niet normaal meer ik nam de filter af en in de kraag van de carb stond gewoon rode brandstof, kwestie van hoeveel benzine er al niet vervlogen is. De brandstof in de kruik is lang zo rood niet.
Nu heb ik toch nog een vraagje, kan je andere sproeiers kopen voor de orginele 14mm carb van een tai chi. Zoja waar?
Laatst gewijzigd door Sharkbite op zo 04 dec 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Dat rode, wat je ziet, is waarschijnlijk olie.
En volgens mij passen er gewoon andere sproeiers in de standaard tai chi carb.
Oh... je vraag is trouwens een stuk makkelijker te lezen als je wat punten en komma's gebruikt....

Als je een goede maat hebt gevonden, laat even weten :wink:

Weet iemand trouwens wat voor maat er standaard in de 14mm carb zit van de tai chi? Er staat namelijk niets op...
Gast

Bericht door Gast »

Blijft je vlotter niet haken waardoor je carb overstroomt?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

icecubes schreef:Blijft je vlotter niet haken waardoor je carb overstroomt?
Dan loopt het via de overloop :? Heb je een tijd lang niet gereden ofzo? Want dan zakt je olie naar beneden. Die rode brandstof is olie, dat is zeker. Of je hebt roest in je carb en dat kleurt je benzine :? Ik heb serieus geen idee, maar dit is niet zoals het hoort.
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

@PIR3lly : Mijn excusses dat er geen punten en komma's instonden was rap rap getypt.
@ Xigh : Dat de brandstof die rode kleur heeft door de olie wist ik, ik gebruik catrol tts vandaar dus roest is uitgeslotten.
Bij mijn weten heb ik daar geen overloop op staan, heb geen retour leiding in elk geval.
Dus dat de vlotter blijft hangen kan goed zijn. Ik heb de carb ook eens volledig zuivergemaakt en toen heeft hij een tijdje meteen aangepakt bij het open draaien van de gas. Nu pruttelt hij even en dan verlopen de toeren mooi naar omhoog, dat pruttelen heeft met teveel benzine te maken denk ik, niet???
Nu ben ik juist op inspectie geweest rond de bougie en er komt al zwarte drek uit precies. Is het nu nodig om de hele blok te splitsen en proper te maken? Of volstaat het cc af te nemen en die proper te maken met piston en uitlaatpoort ?
Zijn er nog kenmerken van dat je vlotter blijft hangen?
Allen bedankt voor de info tot nu toe,het helpt mij al een stuk verder. Als ik met verschillende sproeiers ga proberen laat ik de juiste maat weten. Kan goed zijn dat er gewoon meteen een 17.5mm op komt en die juist ga afstellen.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Sharkbite schreef:@PIR3lly : Mijn excusses dat er geen punten en komma's instonden was rap rap getypt.
@ Xigh : Dat de brandstof die rode kleur heeft door de olie wist ik, ik gebruik catrol tts vandaar dus roest is uitgeslotten.
Bij mijn weten heb ik daar geen overloop op staan, heb geen retour leiding in elk geval.
Dus dat de vlotter blijft hangen kan goed zijn. Ik heb de carb ook eens volledig zuivergemaakt en toen heeft hij een tijdje meteen aangepakt bij het open draaien van de gas. Nu pruttelt hij even en dan verlopen de toeren mooi naar omhoog, dat pruttelen heeft met teveel benzine te maken denk ik, niet???
Nu ben ik juist op inspectie geweest rond de bougie en er komt al zwarte drek uit precies. Is het nu nodig om de hele blok te splitsen en proper te maken? Of volstaat het cc af te nemen en die proper te maken met piston en uitlaatpoort ?
Zijn er nog kenmerken van dat je vlotter blijft hangen?
Allen bedankt voor de info tot nu toe,het helpt mij al een stuk verder. Als ik met verschillende sproeiers ga proberen laat ik de juiste maat weten. Kan goed zijn dat er gewoon meteen een 17.5mm op komt en die juist ga afstellen.
Als je vlotter vast zit blijft je benzine constant doorlopen uit je overloop. Dus ook als je stilstaat. Pruttelen heeft inderdaad met teveel benzine te maken. Ik heb er zelf ook last van nu. Probeer eens te kijken hoe hij rijd zonder luchtfilter erop (niet standaard doen, maar gewoon even om te kijken hoe dat gaat).
Het mooiste zou zijn om je hele blok schoon te maken, maar als je hem startend kan krijgen kun je ook proberen op een wat lichtere mengsmering te rijden en zo wat olie te verbranden.
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

zelefde probleem heb ik ook niet willen starten bougie telkens zijknat, uitlaat vol gelopen met benzine schoon gemaakt allemaal.
Daarna sproeier nr 76 erin nog steeds verzuipen , membraam kleppen nagekeken in orde.

maar welke maat sproeir zit er orgineel in? staat er namelijk niet op


btw tis ook een tai chi

O ja er passen sproeirs in van dellorto dun .
alexie

Bericht door alexie »

als er benzine of olie of combi ervan in je filter komt, sluit je membraam niet goed af.
iedere keer dat de zuiger omhoog komt moet het membraam voorkomen dat de benzine mix terug je carberateur in komt.
haal het filter er maar eens af en laat de bike eens lopen en geef steeds even vol gas.
je ziet de benzine mix er bij jou aan de achterkant uitblazen. :shock:
dit kan niet als de membraam goed sluit.
je probleem ligt volgens mij daar.
succes 8-[
(in de mijne zit een 64/100 in met 17,5 dellorto)
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

THANKS alexie .
Ik denk dat alexie het probleem voor mijn bike gevonden heeft. Dat verklaart de brandstof aan de carb. En wat hij beschrijft zonder filter is exact hetzelfde als wat bij mij gebeurt. Andere kleppen erin zou dat het probleem oplossen of moet de box er dan ook uit?
Maar dat rond de bougie zwart is is toch nog een teken dat hem te rijk staat niet of kan dat ook door het membraan zijn?

Wat is een goed merk van kleppen of waar kan je de orginele kleppenbox van blata origami kopen?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

denk gewoon een stuk cabonplaat halen en zelf eruit knippen hier in de buurt verkopen scooter winkels dat.


btw welke maat sproeirer zit erin op een orgineel 14? mm carb
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Enkel de plaatjes vervangen zou het probleem moeten oplossen?
Ik zou het niet kunnen zeggen welke maat erin zit staat geen nummer op.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

ja dat is best rottig nu verzuip mijn ta chi constant te veel bezine, uitlaat komt vol te staan
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Het is niet ongebruikelijk dat er in je luchtfilter wat benzine licht, je moet maar eens kijken als het luchtfilter er af is en dan gas geven dan komt er in het begin een beetje mengsel terug, maar dat is niet ongebruikelijk.
Ik heb dat ook met mijn waterkoeler zelfbouwer en daar zit een polini membraam in wat zekerweten goed afsluit.

Het probleem licht aan de 14 mm carburateur deze heeft namelijk geen naald en is alleen maar af te stellen d.m.v. de hoofd sproeier.
Als deze goed staat voor het hoge toeren gebied,, wat dus noodzakelijk is zal hij in veel gevallen te rijk staan onderin.

Wil je dit probleem goed oplossen dan is het een aanrader om een carburateur met naald te nemen en stationiar sproeier, hiermee is hij over het hele toeren berijk goed af te stellen.

Tot nu toe wordt een Dellorto 17,5 mm veel gebruikt, maar in onze test gaan we ook nog een Dellorto PHBG 15 mm testen dit vanwege een hogere lucht snelheid.

Dus blijf dit topic volgen Gezocht watergekoelde v-racer voor een test
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Maar wat noem je een beetje bij mij stond waar er ook maar benzine kon staan het blank van de benzine.
OFF TOPIC : Hank bouw jij orginele blata koppelingen om met dan cerbon frictie materiaal op?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Sharkbite schreef:Maar wat noem je een beetje bij mij stond waar er ook maar benzine kon staan het blank van de benzine.
OFF TOPIC : Hank bouw jij orginele blata koppelingen om met dan cerbon frictie materiaal op?
dan zou ik maar eens kijken of je vlotternaald wel afsluit.
Gesloten