Uitlaatbocht buigen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Baan

Uitlaatbocht buigen

Bericht door Baan »

Wie kan mij helpen??
Ik heb een 28mm buis die ik gebogen wil hebben, ik heb stad en land afgereden en afgebeld maar niemand kan mij helpen. Ik wil een technigas uitlaat onder een polini 911 replica zetten maar wil daarvoor een nieuwe uitlaatbocht maken omdat de bocht van die technigas niet past. Wel past de standard bocht. Dus ik heb wel een voorbeeld.

Maar goed wie helpt mij bij het op maat buigen van een pijp met een buiten diameter van 28mm, de radius van de bocht moet ongeveer 55mm en hij moet 180 graden gebogen worden.

Alvast bedankt Rick.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

( Volgens mij ) Kan je gewoon de std bocht gebruiken Weet het niet zeker.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Tip:

Koop een kreidler bocht, zijn stevige bochten 28 of 32 mm. zo is het makkelijk om je uitlaat pas te krijgen.

Te koop bij bijvoorbeeld:

www.kreidlerparts.com
www.50cc.nl

enz

Succes
Baan

Bericht door Baan »

Nicolaas-racing schreef:( Volgens mij ) Kan je gewoon de std bocht gebruiken Weet het niet zeker.


Std bocht van technigas is veel te kort en std bocht van std uitlaat is naar mijn idee teveel geknepen.

Die kreidler bocht is een goed idee. thx
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Oke,Weer wat geleerd..Ik wist het ook niet zeker,,
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Als je eenmaal een passende bocht hebt kun je hem makkelijk bij buigen.
Ook eens met een puch gedaan, en met het voorste gedeelte van de Proma CC op m'n mini.
Even verwarmen met een snijbrander, en dan aan het eind vastpakken met een tang ofzo, en dan voorzichtig en langzaam bijbuigen, en dan af laten koelen :)
edgo

Re: Uitlaatbocht buigen

Bericht door edgo »

Baan schreef:Wie kan mij helpen??
Ik heb een 28mm buis die ik gebogen wil hebben, ik heb stad en land afgereden en afgebeld maar niemand kan mij helpen. Ik wil een technigas uitlaat onder een polini 911 replica zetten maar wil daarvoor een nieuwe uitlaatbocht maken omdat de bocht van die technigas niet past. Wel past de standard bocht. Dus ik heb wel een voorbeeld.

Maar goed wie helpt mij bij het op maat buigen van een pijp met een buiten diameter van 28mm, de radius van de bocht moet ongeveer 55mm en hij moet 180 graden gebogen worden.

Alvast bedankt Rick.


Zoek een loodgieter in de buurt die heeft zo een buigtang voor 28mm,dit is ook een standaard loodgieters-maat.Misschien moet als de buis te dikwandig is,hij eerst heet gestookt worden :!:

succes :!:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Veel scholen hebben ze ook, en ik weet niet hoe oud je bent, maar als je rond de 16 zit kan je wel gewoon naar binnen lopen en het zaakje even ombuigen en weer naar buiten wandelen :wink:
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Ff een ouderwetse truc. Pijp aan beide zijden voorzien van een aangelast einddeksel en vooraf vullen met schelpenzand (ja, dat spul voor in de kanariekooi). Als je de pijp flink heet stookt, kun je deze vrij eenvoudig rond buigen, zonder dat deze knikt.
Na afloop ff op de juiste punten doorslijpen en klaar is kees.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Of een bochtje maken uit segmenten, dan kan hij gelijk conisch gemaakt worden......
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
asphalterix

Bericht door asphalterix »

Ik denk dat de kleine radius en de 180 graden het probleem is waarom niemand je kan helpen...
Dit wil nl niet met een standaard buigijzer.

Wat je wel kan doen is 2 stukken buis 90 graden laten buigen en deze vervolgens op de juiste maat aan elkaar laten tiggen.
Baan

Bericht door Baan »

Allemaal goeie tips.
Bedankt daarvoor.
Ik gaat wel ff met dat schelpenzand aan de slag denk ik.
Gesloten