Van dik naar dun !!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
audifreakzeeland
forum gebruiker

Van dik naar dun !!!

Bericht door audifreakzeeland »

Ik ben over gestapt van 6x54 dikke ketting +tandwielen naar 6 x60 dunne ketting + tandwielen .

Ik ben nog aan het wachten op mijn nieuwe koppelingshuis ,maar tot mijn grote verbazing is het nieuwe tandwiel kleiner dan het dikke tandwiel .

De schakels zitten korter op elkaar als bij de dikke ketting ,ik heb een 60 tands tandwiel gekocht om hem op de kartbaan beter te laten trekken .

Nu is alleen mijn vraag ben ik hier nu op vooruit gegaan of niet .

Gr Richard
mille
forum gebruiker

Bericht door mille »

60 tands is veel te klein je moet zo rond de 70 tands zitten voor op de kartbaan voortandwiel is wel goed.
audifreakzeeland
forum gebruiker

het gaat mij alleen om of de verhouding ongeveer hetzefde is ,trekkracht had hij al genoeg .

gr richard
mille
forum gebruiker

Bericht door mille »

audifreakzeeland schreef:het gaat mij alleen om of de verhouding ongeveer hetzefde is ,trekkracht had hij al genoeg .

gr richard

standaard zit er een 6/68 op maar de meeste gaan naar 72 achter voor op de kartbaan.
Gast

Bericht door Gast »

hij zal véél beter optrekken dan voordien geloof me maar wil je echt de max eruit halen steek dan achteraan een 70 of 72 tandwiel let wel op met de ketting die kan tekort worden bij een groter tandwiel
Racegroetjes Thierry
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

pethi schreef:hij zal véél beter optrekken dan voordien geloof me maar wil je echt de max eruit halen steek dan achteraan een 70 of 72 tandwiel let wel op met de ketting die kan tekort worden bij een groter tandwiel
Racegroetjes Thierry

juist niet toch :?

Vanvoren is hoe kleiner hoe beter trekken, en vanachter is hoe kleiner hoe harder rijden :twisted:
mille
forum gebruiker

Bericht door mille »

de winter schreef:
pethi schreef:hij zal véél beter optrekken dan voordien geloof me maar wil je echt de max eruit halen steek dan achteraan een 70 of 72 tandwiel let wel op met de ketting die kan tekort worden bij een groter tandwiel
Racegroetjes Thierry

juist niet toch :?

Vanvoren is hoe kleiner hoe beter trekken, en vanachter is hoe kleiner hoe harder rijden :twisted:

voor grooter en/of achter kleiner trekt hij minder hard maar loopt hij wel harder voor klein achter groot trek harder maar loopt zachter.
audifreakzeeland
forum gebruiker

De nieuwe tandwielen zitten erop en ik kan zeggen dat hij er super op loopt ,hij rijdt goed hard en trekt ook nog lekker .

Gr Richard
Gesloten