onstekings tijdstip tachi

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Blackvelvet

onstekings tijdstip tachi

Bericht door Blackvelvet »

Hallo ik had enkele vragen over de ta chi al gezocht maar niks echt kunnen vinden.

heb enkele vragen hier over:

1 hoe kan je het beste je onsteking goed op tijd zetten met een voeler?
2 welke maat sproeier zit er orgineel in ?
3 past een cilinder van een blata erop?
4 is het normaal dat hij weinig compressie heb t.o.v van een merkloos chineesje 49 cc?
5 welke type lagers gebruil je voor je krukas?


alvast bedankt
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

iemand suggesties?
ganta

Bericht door ganta »

wacht rustig af. het topic is pas 3 uur open.
er komt vanzelf wel iemand langs die antwoord weet ;)
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Re: onstekings tijdstip tachi

Bericht door mille »

Blackvelvet schreef:Hallo ik had enkele vragen over de ta chi al gezocht maar niks echt kunnen vinden.

heb enkele vragen hier over:

1 hoe kan je het beste je onsteking goed op tijd zetten met een voeler?
2 welke maat sproeier zit er orgineel in ?
3 past een cilinder van een blata erop?
4 is het normaal dat hij weinig compressie heb t.o.v van een merkloos chineesje 49 cc?
5 welke type lagers gebruil je voor je krukas?


alvast bedankt
1 ontsteking is niet verstelbaar
2 weet ik niet omdat er geen maat opstaat
3 oud model cilinder past er wel op maar dan zal je ook een waterpomp in
je blok moeten bouwen nieuwe cilinder+zuiger kost 320 euro
4 ik denk dat het ongeveer gelijk zal zijn
5 skf 6203 tn9 c3 kosten +/- 10 euro per stuk

hopend dat ik een paar vragen van je hebt kunnen beantwoorden
minibikegroet leen.
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

ok ik ben al weer een stukje verder morgen eens de lagers bestellen, ik heb liever goede lagers erin.

ga ook eens de cilinder eraf gooien, trekstarter gaat echt makelijk.
Bij me chineesje he ik aanzienelijk meer compressie, maar daar tegen over rekt en rijdt de tai chi stukken beter.


enkel verzuip die telkens natte bougie en niet willen starten .

wat kan ik allemaal aanpassen als ik het blok er toch onderuit heb?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Mischien je koppeling,wat bouten ophangings punten
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

Nicolaas-racing schreef:Mischien je koppeling,wat bouten ophangings punten
ja idd alles wordt verangen door rvs boutjes en moeren.
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Blackvelvet schreef:ok ik ben al weer een stukje verder morgen eens de lagers bestellen, ik heb liever goede lagers erin.

ga ook eens de cilinder eraf gooien, trekstarter gaat echt makelijk.
Bij me chineesje he ik aanzienelijk meer compressie, maar daar tegen over rekt en rijdt de tai chi stukken beter.


enkel verzuip die telkens natte bougie en niet willen starten .

wat kan ik allemaal aanpassen als ik het blok er toch onderuit heb?
wat ik je kan aanraden is zorgen dat je eerst al je spullen hebt voor je hem uitelkaar haalt want het duurt vaak een eeuwigheid voor je ze hebt
en kijk de vulringen van het bigend na (slijten snel in) waardoor de drijfstang tegen de wang aan gaat lopen. pas de zuiger aan (extra smeergaatje boren) en als je het aandurft pas de spoelkanaalen van de cilinder aan op de carters en haal de bramen uit de kanaalen.
om de maat van de standaard sproeier te bepalen kun je naar een goede brommer of motorzaak gaan die hebben vaak wel gereedschap om een sproeier te meten maar als ik het moet schatten zal hij zo rond de 86 zitten.

veel sleutel plezier groet leen
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

vulringen van het bigend
wat is dat en waar zit het? uiteinde krukas?



pas de zuiger aan (extra smeergaatje boren) en als je het aandurft pas de spoelkanaalen van de cilinder aan op de carters en haal de bramen uit de kanaalen.
waar boor je het smeer gaatje boven of onderin de zuiger?

De spoelkanelen op je karter zijn dat er 2? als je membraam eraf haalt zie je ze zitten zijn dat die?

Op de zuiger kan ik niet mis zijn denk ik.

Of moet je zowel de inlaat kanaal als de uitlaat kanaal netjes afwerken?

sorry mensen moet het nog een beetje leren

En ga morgen eens bellen of er een scooter zaak in de buurt zit die sproeiers kan meten , weet ik gelijk weke er stndaart in zit in de tai chi


mvg faki
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Blackvelvet schreef:
vulringen van het bigend
wat is dat en waar zit het? uiteinde krukas?



pas de zuiger aan (extra smeergaatje boren) en als je het aandurft pas de spoelkanaalen van de cilinder aan op de carters en haal de bramen uit de kanaalen.
waar boor je het smeer gaatje boven of onderin de zuiger?

De spoelkanelen op je karter zijn dat er 2? als je membraam eraf haalt zie je ze zitten zijn dat die?

Op de zuiger kan ik niet mis zijn denk ik.

Of moet je zowel de inlaat kanaal als de uitlaat kanaal netjes afwerken?

sorry mensen moet het nog een beetje leren

En ga morgen eens bellen of er een scooter zaak in de buurt zit die sproeiers kan meten , weet ik gelijk weke er stndaart in zit in de tai chi


mvg faki
je hebt het smalend dat is de kant waar de zuiger aanvast zit en het bigend zit aan de anderekant van de drijfstang daar zitten twee koperkleurige ringen tussen en die willen nogal eens inslijten of soms zitten ze er helemaal niet tussen als ze blauw of zwart zijn is hij kapot.
en de poorten aan de kanten waar de zuiger zit willen nog al eens scherpe kanten aanzitten ten eerst is dit slecht voor de stroming en ten tweede laaten ze sporen na op je zuiger het zijn allemaal giet resten.

de spoelkanaalen in het karter en in de cilinder in het karter twee en in de cilinder vier dus als je het karter en de cilinder van elkaar haalt.
het smeer gaatje zit in de zuiger er zit er al een in meet dit gaatje op en boor nog zo,n gaatje vijf milimeter recht onder de andere.
groet leen
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

bedankt voor de uitleg tot hiertoe snap ik het.

Ik wou vandaag die lagers ophalen maar, ze vroegen of het gesloten of open lagers moesten zijn :roll: welke is het?

Extra smeer gaatje is ook al geboord.
Alleen schrok ik wel een beetje toen ik de cilinder er vanaf haalde :shock:

hier foto's:

Afbeelding

Afbeelding


damm volgens mij is dit niet goed afgewerkt :shock:


Mijn vraag hoe werken jullie die onneffen heden netjes weg?

Met een hele fijne vijl de kartels weg halen ?
Of dremelen?
en mag ik alle kalen gewoon netjes de kartelingen weg halen ? if enkel de 4 spoelkanalen?

Iemand een foto van een wel goede afgewerkte cilinder?


alvast bedankt faki
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Blackvelvet schreef:bedankt voor de uitleg tot hiertoe snap ik het.

Ik wou vandaag die lagers ophalen maar, ze vroegen of het gesloten of open lagers moesten zijn :roll: welke is het?

Extra smeer gaatje is ook al geboord.
Alleen schrok ik wel een beetje toen ik de cilinder er vanaf haalde :shock:

hier foto's:

Afbeelding

Afbeelding


damm volgens mij is dit niet goed afgewerkt :shock:


Mijn vraag hoe werken jullie die onneffen heden netjes weg?

Met een hele fijne vijl de kartels weg halen ?
Of dremelen?
en mag ik alle kalen gewoon netjes de kartelingen weg halen ? if enkel de 4 spoelkanalen?

Iemand een foto van een wel goede afgewerkte cilinder?


alvast bedankt faki
je moet de open lagers hebben. ik werk het weg met de dremel met een flexas maar je kan er moeilijk bij komen.
Gesloten