Chinees start niet, heel veel al geprobeerd

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je kunt hem met opzet verzuipen. Dat doe je door rustig aan je trekstarter te trekken. Gewoon echt langzaam dus niet alsof je hem wil starten, je wil gewoon rustig kijken hoe lang je koort is dus je trekt hem 1,2,3,4 naar buiten. Niet snel en dan behoorlijk gas bij geven. Dat paar keer doen en dan verzuip je hem en dan kun je kijken of je bougie nat is.
Gast

Bericht door Gast »

doe er gewoon een nieuwe bougie in ook al vonkt hij, ik had het zelfde probleem, maar mijn bougie vonkte ook wel, maar ik deed er een goed merk bougie in en hij starte meteen.
Gast

Bericht door Gast »

bassie schreef:doe er gewoon een nieuwe bougie in ook al vonkt hij, ik had het zelfde probleem, maar mijn bougie vonkte ook wel, maar ik deed er een goed merk bougie in en hij starte meteen.
Heb een nieuwe gehaald van ngk of nkg ofzo, en doet het nog steeds niet. Dat van Xigh hierboven ga ik nu even proberen :)
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:Je kunt hem met opzet verzuipen. Dat doe je door rustig aan je trekstarter te trekken. Gewoon echt langzaam dus niet alsof je hem wil starten, je wil gewoon rustig kijken hoe lang je koort is dus je trekt hem 1,2,3,4 naar buiten. Niet snel en dan behoorlijk gas bij geven. Dat paar keer doen en dan verzuip je hem en dan kun je kijken of je bougie nat is.
Dit heb ik nu geprobeerd, maar de bougie word dan ook niet nat. Wat nu?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Dan komt je benzine niet in je cilinder. Dus zul je hem helemaal moeten nalopen. Kijk eerst of het in vlotterkamer komt, makkelijkste manier om dat te checken is door je benzine kraan dicht te zetten en dan je vlotterkamer eraf te draaien. Let wel op, want daar zit nog benzine in, dus trek oude kleren aan en zet even iets onder je bike ofzo zodat je benzine opgevangen word. Dan druk je het koperen beugeltje omhoog en dan zet je je benzine kraan open. Laat dan rustig de beugel wat zakken en als er benzine begint te stromen loopt het goed door. Het moet een straaltje zijn, als het van dat gedruppel is is je benzine kraan gaar (veel voorkomend probleem).

Succes.
Gesloten