ik heb vandaag een bizeta race koppeling besteld, nu is mijn vraag bestaan er ergens schema's hoe je hem op vermogen en gewicht kan instellen ??
want ik neem aan dat je dus de veertjes strakker moet zetten als je meer gewicht hebt of niet
kan iemand mij hier bij helpen en het liefst heeft iemand een tabel daar voor
thx
bizeta race koppeling
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
het beste kun je ff een PB naar onze koppeling specialist #HANK# sturen
die kan je het beste uitleg geven.
die kan je het beste uitleg geven.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Hallo
Ik geef ook zo advies hoor
.
Hoe de koppeling moet staan hangt van zo veel dingen af, daarom is dat niet in een tabel vast te leggen.
Normaal gesproken gaan we uit van 8500 toeren waar de koppeling het kommetje mee gaat nemen, maar dit is sterk afhangkelijk hoe de bike van onderuit oppakt.
Ook is het van belang met welke tandwiel verhouding je rijd, en het het gewicht van je zelf.
Maar ik zou in idergeval met rode veren gaan rijden en de schoentjes iets verzwaren ( dit doormiddel van een M8 stelboutje in het schoentje te plaatsen in het daarvoor bestemde tapgat M8.)
Dan gewoon eens gaan proberen en langzaam de veerspanning hoger te zetten totdat de bike lekker optrekt en in een keer doorloopt.
Gaat de koppeling na wat afstelwerk boven de 9000 toeren aan grijpen dan is er toch wat mis met de trekkracht van onderuit.
Kijk uit: ga niet elke keer vanuit stilstand wegtrekken met je nieuwe koppeling, want dan zijn je schoentjes zo weg.
Weg trekken en dan gewoon blijven rijden even doortrekken en dan weer wat gas minder en weer gas geven.
Dus zorg ervoor dat de bike blijft rijden
Ik geef ook zo advies hoor

Hoe de koppeling moet staan hangt van zo veel dingen af, daarom is dat niet in een tabel vast te leggen.
Normaal gesproken gaan we uit van 8500 toeren waar de koppeling het kommetje mee gaat nemen, maar dit is sterk afhangkelijk hoe de bike van onderuit oppakt.
Ook is het van belang met welke tandwiel verhouding je rijd, en het het gewicht van je zelf.
Maar ik zou in idergeval met rode veren gaan rijden en de schoentjes iets verzwaren ( dit doormiddel van een M8 stelboutje in het schoentje te plaatsen in het daarvoor bestemde tapgat M8.)
Dan gewoon eens gaan proberen en langzaam de veerspanning hoger te zetten totdat de bike lekker optrekt en in een keer doorloopt.
Gaat de koppeling na wat afstelwerk boven de 9000 toeren aan grijpen dan is er toch wat mis met de trekkracht van onderuit.
Kijk uit: ga niet elke keer vanuit stilstand wegtrekken met je nieuwe koppeling, want dan zijn je schoentjes zo weg.
Weg trekken en dan gewoon blijven rijden even doortrekken en dan weer wat gas minder en weer gas geven.
Dus zorg ervoor dat de bike blijft rijden

Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!