Uitlaat spuiten?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Spuiten beinvloed wel de prestaties van een uitlaat.
Beter smeer je hem zo nu en dan een keer in met olie, als het om de roest gaat.
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Het beinvloeden van de prestaties :shock: hoe zit dat dan want een !CENCUUR! is ook standaard zwart gespoten.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Klopt, neem aan dat !CENCUUR! dat in de berekening heeft meegenomen.
Als je de uitlaat spuit isoleer je hem en verandert de temperatuur, wat weer de prestaties beinvloed.
Gast

Bericht door Gast »

Whahaha dat meen je tog niet.
Is naar mijn idee een grote hoop bullshit.
Ik had me scooteruitlaat ook zwart gespote en liep PRECIES gelijk op professionele testbank.
Groeten lorenzo
Gast

Bericht door Gast »

Zal wel een fabriekspijp zijn geweest die al eens gespoten is geweest.
Doe het maar eens bij een dpr uitlaat ofzo en ga dan maar es testen.
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 707
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

TJtuning schreef:Spuiten beinvloed wel de prestaties van een uitlaat.
Beter smeer je hem zo nu en dan een keer in met olie, als het om de roest gaat.
bedoeling is dat je de uitlaat aan de buitenkant spuit en er geen 5 liter verf binnen in flikkert
dit verhaal kan mij niet echt overtuigen,kan zijn dat ik me vergis.
Zal wel een fabriekspijp zijn geweest die al eens gespoten is geweest.
Doe het maar eens bij een dpr uitlaat ofzo en ga dan maar es testen
ga er van uit dat je dit gedaan hebt met een dpr ? uitlaat op een vermogenbank en ook netjes rekening gehouden hebt met omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid.
wat scheelde het aan pk"s of vermogenafgift
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

uiteraard aan buitenkant :P

heb het op mijn scooter getest, scheelde toen 0,6pk en ja is rekening mee gehouden. Hebben het op dezelfde dag getest ook nog.
Gast

Bericht door Gast »

whhaha het maakt egt niks uit hoor.
ZEKER geen 0,6 pk. Ik vind trouwens een c21 geen fabriekspijp :wink:
Kortom maakt niks uit of je em spuit (gebruik wel hittebestendige verf/lak :P
Neluhz

Bericht door Neluhz »

gewoon spuiten, dat scheelt geen o,6 pk, je krijgt misschien zelfs vermogenswinst, omdat de uitlaat warmer kan worden.
maar wsl is het te verwaarlozen.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Nou ik zou zelfs dat vermogensverlies (wat no way 0,6pk kan zijn :roll:) voor lief nemen opdat m'n uitlaat niet meer zo snel roest.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hmaw

Zit een kern van waarheid in

Hetzelfde als je uitlaat inwikkelen met Folie..

Het verbreed en vervroegd je powerband.........

raar maar waar..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Untiej Mini Racing schreef:Hmaw

Zit een kern van waarheid in

Hetzelfde als je uitlaat inwikkelen met Folie..

Het verbreed en vervroegd je powerband.........

raar maar waar..
Helemaal niet raar.

Lucht heeft de eigenschap sneller te kunnen bewegen als het warm is, omdat de moleculen verder uit elkaar staan. Als je de uitlaat dus inpakt met folie, of spuit blijft er meer warmte in zitten, en kan je lucht sneller door je uitlaat heen. Waardoor je prestatie dus veranderd.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

l0renz00 schreef:whhaha het maakt egt niks uit hoor.
ZEKER geen 0,6 pk. Ik vind trouwens een c21 geen fabriekspijp :wink:
Kortom maakt niks uit of je em spuit (gebruik wel hittebestendige verf/lak :P
c21 is toch echt een fabriekspijp die standaard al in de lak zit.

Ik zeg btw niet dat het altijd 0,6 is en dat het slechter hoeft te zijn. Ik zei dat het de prestaties beinvloed!

Te warm worden van een uitlaat is juist wel weer nadelig voor een 2 takt motor
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

ik heb vandaag blanke lak op een berekende pijp gedaan en ben tevreden met het resultaat!
al had ik hem beter in de olie kunnen doen!
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gast

Bericht door Gast »

op en minibike zal je er echt niet veel van merken en zeker geen 0,6 pk.
zoals TnTnelis al zei de lucht kan door hitte sneller doorstromen maar daar merk je ( volgens mij ) nauwelijks iets van.
Plaats reactie