Polini replica voortandwiel!!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Polini replica voortandwiel!!!
Wie kan mij helpen: ik zoek op korte termijn een 6 tands voortandwiel voor de Polini 911 replica. Niemand lijkt er een op voorraad te hebben. Het tandwiel verschilt van de " normale " tandwielen wat betreft het schroefdraad (dat is fijner) en de aansluiting bij het lager (dat is conisch). Is er iemand in de omgeving van Den Haag die voor mij een oplossing heeft?
Een oplossing heb ik niet voor je, maar wel een goed advies:
Zet er een 'normale' 80mm koppelingsklok op, kost je 2 tientjes. Dan kun je ook 'normale' tandwielen gebruiken. Uiteraard dien je dan ook je koppeling te vervangen, om die 2 mm te compenseren (standaard koppelingsklok is 78mm).
Maar ach, dan heb je ook wat!
(afgezien van't feit dat je 100 euro armer bent.. )
Zet er een 'normale' 80mm koppelingsklok op, kost je 2 tientjes. Dan kun je ook 'normale' tandwielen gebruiken. Uiteraard dien je dan ook je koppeling te vervangen, om die 2 mm te compenseren (standaard koppelingsklok is 78mm).
Maar ach, dan heb je ook wat!
(afgezien van't feit dat je 100 euro armer bent.. )

tandwiel
Zit net ff bij Hop te kijken: kaal huis slipkoppeling (34 Euro) Lager (11 Euro) voortandwiel (17 Euro) en een Polini koppeling ( 84 euro) , zit verder te denken aan een 72 of 74 achtertandwiel waardoor ik meteen een nieuwe ketting nodig heb (weer 40 euro). Dat lijkt mij het enige alternatief als ik geen passend voortandwiel kan krijgen. dat is dan wel 186 euro.
Wat je nodig hebt is een blata (gewone, geen race) tandwiel, deze past
gewoon op een polini 911 replica. ik heb de mijne bij ww.deroueracing.nl vandaan,
ik geloof een euro of 15,-
gewoon op een polini 911 replica. ik heb de mijne bij ww.deroueracing.nl vandaan,
ik geloof een euro of 15,-
Polini 911 replica
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
hallo.
je moet een gewoon polini 6t tandwiel kopen, wat je moet doen is het draad dat in je koppelings klok zit opdraaien er zit nu metries fijn in en je moet naar gewoon draad, heb ik ook gedaan want dan hoef je geen nieuwe klok tekopen en je kunt dan altijd tandwielen van polini kopen.
ik heb het aan een metaal man gevraagd en het is niet slecht, maar wel veel lokteit er tussen en goed laten drogen.
je moet een gewoon polini 6t tandwiel kopen, wat je moet doen is het draad dat in je koppelings klok zit opdraaien er zit nu metries fijn in en je moet naar gewoon draad, heb ik ook gedaan want dan hoef je geen nieuwe klok tekopen en je kunt dan altijd tandwielen van polini kopen.
ik heb het aan een metaal man gevraagd en het is niet slecht, maar wel veel lokteit er tussen en goed laten drogen.
- Dannyrossi46
- forum gebruiker
- Contacteer:
tandwiel
Je moet het : kaal huis slipkoppeling d=80 hebben van 34,08 Euro. Daarbij een lager koppelingshuis en een voortandwiel 6 tands. Daarbij ben je dan verplicht een nieuwe koppeling aan te schaffen, een HANK bijvoorbeeld!
tandwiel
En de gouden tip kwam van: "ertoes"!!! tandwiel besteld en hopelijk morgen binnen.
Prozaq: grote probleem met de meeste onderdelenleveranciers is de gebrekkige internetsites. Ze verkopen vaak meer dan erop staat. Zover ik het kon zien, was Hop de enige die hem los verkocht. Zodra mijn huidige koppeling is versleten, kan ik het koppelingshuis ombouwen en met een nieuwe koppeling rijden. Wanneer de koppeling de eerste tekenen van slijtage vertoont, heb ik ook het 78 mm huis nog...! Zo kan ik met de goede marges blijven rijden.
Prozaq: grote probleem met de meeste onderdelenleveranciers is de gebrekkige internetsites. Ze verkopen vaak meer dan erop staat. Zover ik het kon zien, was Hop de enige die hem los verkocht. Zodra mijn huidige koppeling is versleten, kan ik het koppelingshuis ombouwen en met een nieuwe koppeling rijden. Wanneer de koppeling de eerste tekenen van slijtage vertoont, heb ik ook het 78 mm huis nog...! Zo kan ik met de goede marges blijven rijden.