chinees slecht? of goed?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gast

chinees slecht? of goed?

Bericht door Gast »

Hey,
Ik ben van plan een minibike te kopen, Gewoon voor de lol maar ze zeggen dat als je een chineesje koopt dat er vaak wat mee mis is, en als je wat nieuws heb dat het vaak niet past. Nou ben ik er benieuwd wat de ervaringen van mensen zijn die bijvoorbeeld een Sendai Aikido hebben??want die zag ik wel zitten.

Mvg, Erwin :D
Xigh

...

Bericht door Xigh »

De Aikido is weer beter dan de naamloze chinees. Ze zijn niet super maar om op te beginnen zijn het erg leuke bikes. Je zult er wel wat aan moeten/gaan sleutelen om hem beter te maken. Maar om kennis te maken met de sport is het erg leuk.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:De Aikido is weer beter dan de naamloze chinees. Ze zijn niet super maar om op te beginnen zijn het erg leuke bikes. Je zult er wel wat aan moeten/gaan sleutelen om hem beter te maken. Maar om kennis te maken met de sport is het erg leuk.
Ok thnx,
Deze vraag was al gesteld volgens mij? mijn fout..maar zijn er ook nog mensen met ervaringen met de Aikido?

Mvg,

Erwin
Gast

Bericht door Gast »

De Aikido is op zich een leuke bike om mee te beginnen. Ik heb hem nu ongeveer een maand en heb in zo'n korte tijd nog nooit zoveel geleerd over minibikes.
Na aanschaf moesten er wel een aantal dingen gebeuren voor hij naar mijn wens reed.

- Voorwiel liep aan
- Carburateur was verstopt
- Benzine lekte uit tank

Verder is mijn ervaring dat de kappen snel stuk gaan, dit als gevolg van het regelmatig los en vast moeten draaien van de schroeven door het vele sleutelen.

Op zich reed hij prima na een aantal aanpassingen, maar al snel vond ik dat ie te langzaam was, zeker in vergelijking tot anderen waarmee ik op de kartbaan reed. Dus nu zit er een racekoppeling, racemembraam en Tecnigas uitlaat onder. Vooral de uitlaat zorgt voor een aanzienlijke vermogenstoename, zowel voor trekkracht als topsnelheid. Verder heb ik betere kwaliteit remhendels, handvatten en een andere gashendel gekocht.

Ik heb ook nog geprobeerd een rocketkey en licht vliegwiel te installeren, dit tot nare gevolgen (zie ander topic van mij).

Mijn conclusie: Sendai Aikido is een leuk model om mee te beginnen, maar houd er rekening mee dat je minstens net zoveel tijd aan het sleutelen bent als dat je er mee rijd. Als je dat niet erg vind kan ik de Aikido aanraden.

Weet je echter van jezelf dat je steeds sneller wilt, dan is de Aikido niet een super goede basis om te blijven upgraden, simpelweg omdat het frame niet geweldig is (wel een stuk beter trouwens dan merkloze chinezen) en veel onderdelen zijn van matige kwaliteit. In dit geval kan je beter een Europees merk zoeken.

Tot zover een stukje over mijn ervaringen met de Aikido. Ongetwijfeld zal niet iedereen dezelfde mening delen, maar hopelijk heb je er toch wat aan.
Midnight

Bericht door Midnight »

wat waren de nare gevolgen van de rocketkey dan?
Gast

Bericht door Gast »

Ik had rocketkey samen met verlicht vliegwiel gemonteerd. Maar het bij het starten bleek er onbalans in het vliegwiel te zijn, waardoor de rocketkey werd verbrijzeld, het vliegwiel in 3 stukken brak en mn krukas is beschadigd...
Gast

Bericht door Gast »

timmerzz schreef:De Aikido is op zich een leuke bike om mee te beginnen. Ik heb hem nu ongeveer een maand en heb in zo'n korte tijd nog nooit zoveel geleerd over minibikes.
Na aanschaf moesten er wel een aantal dingen gebeuren voor hij naar mijn wens reed.

- Voorwiel liep aan
- Carburateur was verstopt
- Benzine lekte uit tank

Verder is mijn ervaring dat de kappen snel stuk gaan, dit als gevolg van het regelmatig los en vast moeten draaien van de schroeven door het vele sleutelen.

Op zich reed hij prima na een aantal aanpassingen, maar al snel vond ik dat ie te langzaam was, zeker in vergelijking tot anderen waarmee ik op de kartbaan reed. Dus nu zit er een racekoppeling, racemembraam en Tecnigas uitlaat onder. Vooral de uitlaat zorgt voor een aanzienlijke vermogenstoename, zowel voor trekkracht als topsnelheid. Verder heb ik betere kwaliteit remhendels, handvatten en een andere gashendel gekocht.

Ik heb ook nog geprobeerd een rocketkey en licht vliegwiel te installeren, dit tot nare gevolgen (zie ander topic van mij).

Mijn conclusie: Sendai Aikido is een leuk model om mee te beginnen, maar houd er rekening mee dat je minstens net zoveel tijd aan het sleutelen bent als dat je er mee rijd. Als je dat niet erg vind kan ik de Aikido aanraden.

Weet je echter van jezelf dat je steeds sneller wilt, dan is de Aikido niet een super goede basis om te blijven upgraden, simpelweg omdat het frame niet geweldig is (wel een stuk beter trouwens dan merkloze chinezen) en veel onderdelen zijn van matige kwaliteit. In dit geval kan je beter een Europees merk zoeken.

Tot zover een stukje over mijn ervaringen met de Aikido. Ongetwijfeld zal niet iedereen dezelfde mening delen, maar hopelijk heb je er toch wat aan.
Hey hier heb ik wat aan bedankt!
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

vraag eens aan Bamibiker..
heeft net een nieuwe aikido gekocht en ook al problemen mee..!
Gesloten