lopend project MINIBIKE
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
op een freesbank kan je hem ook moeilijk afdraaien;)
heb je draaibank voor nodig
en ik heb er nu wel een thuis
maar daar heb je niet zoveel aan qua gewicht enz.
kheb zelf een ''voor de humor'' afgedraaid vliegwiel liggen
kunnen wel ruilen @ meeting/race?
heb je draaibank voor nodig
en ik heb er nu wel een thuis
maar daar heb je niet zoveel aan qua gewicht enz.
kheb zelf een ''voor de humor'' afgedraaid vliegwiel liggen
kunnen wel ruilen @ meeting/race?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
dat ding weegt wel 842 gram das echt zwaar, mijn koppeling en huis ook helemaal bij gewerkt, secundair tandwiel ook lichter, krukas op gevult, alle lagers vervangen door skf c3, carters uitgefreesd en een veertje tussen het koppelings mechanisme, zodat ie nog later opengaat!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hey willem
jah ik heb jouw ook niet gezien(d8 jouw wel te zien aan je avaterbike als die van jouw is)
ik vond het zeer tov ook al reed ik maar 3 rondes mee
koppakking is opgeblazen maar ben eigen koperen pakking aant maken.(dicht beter af enz.)
ook me ontsteking heb ik goed afgesteld dit x.
nee 22 mei ben ik er neit
de week erop wel, dus 29 mei in schravenpolder d8 ik(heb er apart vrij voor genomen)
nog een maandje om goed af te stellen en weer te meeten en racen.
gr.
erwin
jah ik heb jouw ook niet gezien(d8 jouw wel te zien aan je avaterbike als die van jouw is)
ik vond het zeer tov ook al reed ik maar 3 rondes mee

koppakking is opgeblazen maar ben eigen koperen pakking aant maken.(dicht beter af enz.)
ook me ontsteking heb ik goed afgesteld dit x.
nee 22 mei ben ik er neit

de week erop wel, dus 29 mei in schravenpolder d8 ik(heb er apart vrij voor genomen)
nog een maandje om goed af te stellen en weer te meeten en racen.
gr.
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hiero weer ff een update van mijn kant!
ondertussen een race gevolgd in kwadendamme(zeeland)
dit resulteerde in de 3e ronde al als uitvaller.
mijn koppakking was eruit geknalt
ondertussen gedaan:
-eigen koperen pakking gemaakt
-voorvorkspeling weggehaald
-een sifon(van wastafel enz.) als luchtfilter.
-carb helemaal goed afgesteld.
-ontsteking afgesteld met meter(ohm gemeten enz. dus niet zo op het oog afgesteld)
-vliegwielbescherming
-tankontluchting gefixt.
de pics:
extra versteviging voor voorvork:

mijn vliegwiel werd heel erg heet dus ik laat het orginele kapje er gewoon af.
als beschermin voor mijn voet komt er nog wel een klein plaatje.
dit moet ik nog solderen(aluminium)
dit doe ik met alutite.
normaal kan je alu alleen lassen maar dit spul kwamk tegen op een beurs.
werkt nog echt goed ook(komt nog foto als het in elkaar zit)

sifon als luchtfilter(dubbele buis voor nog meer lucht)

hier nog de tankontluchting en de koperen pakking(niet zo duidelijk)
links kan je klein stuk van pakking zien en rechts loopt de slang van ontluchting
(tankontluchting juist zolang gemaakt voor het klotsen enz. in de tank)

waar de ontluchtingsslang bij me blok vastzit(kit)

hier loopt hij van boven naar onder:

hier op mijn eigen draaibank een vorkpoot aan het draaien(omhulsel zodat hij dikker lijkt)
ik polijst hem gelijk als hij veel toeren draait.

later nog foto's van eindresultaten
nu dat filter nog zwart maken en die extra verstevingen @ kroonplaat ook.
zaterdag 29 mei ga ik weer racen in schravenpolder.
dan komen er goeie foto's en filmpjes(dit x lag ik er wel erg snel uit)
zo ziet een race er ongeveer uit:
gewoon door het dorp:
hier de start(zelf bepalen waar je staat)

ik ging juist 8eraan staan om te kijken hoeveel ik er in kon halen.


let bij de laatste ook op de sjopper;)
zondag ga ik bij mijn opa 8er op terrein(heel lang recht stuk) de topsnelheid sjecken.
zal rond de 65 liggen denks
stay tuned.
ondertussen een race gevolgd in kwadendamme(zeeland)
dit resulteerde in de 3e ronde al als uitvaller.
mijn koppakking was eruit geknalt
ondertussen gedaan:
-eigen koperen pakking gemaakt
-voorvorkspeling weggehaald
-een sifon(van wastafel enz.) als luchtfilter.
-carb helemaal goed afgesteld.
-ontsteking afgesteld met meter(ohm gemeten enz. dus niet zo op het oog afgesteld)
-vliegwielbescherming
-tankontluchting gefixt.
de pics:
extra versteviging voor voorvork:

mijn vliegwiel werd heel erg heet dus ik laat het orginele kapje er gewoon af.
als beschermin voor mijn voet komt er nog wel een klein plaatje.
dit moet ik nog solderen(aluminium)
dit doe ik met alutite.
normaal kan je alu alleen lassen maar dit spul kwamk tegen op een beurs.
werkt nog echt goed ook(komt nog foto als het in elkaar zit)

sifon als luchtfilter(dubbele buis voor nog meer lucht)

hier nog de tankontluchting en de koperen pakking(niet zo duidelijk)
links kan je klein stuk van pakking zien en rechts loopt de slang van ontluchting
(tankontluchting juist zolang gemaakt voor het klotsen enz. in de tank)

waar de ontluchtingsslang bij me blok vastzit(kit)

hier loopt hij van boven naar onder:

hier op mijn eigen draaibank een vorkpoot aan het draaien(omhulsel zodat hij dikker lijkt)
ik polijst hem gelijk als hij veel toeren draait.

later nog foto's van eindresultaten
nu dat filter nog zwart maken en die extra verstevingen @ kroonplaat ook.
zaterdag 29 mei ga ik weer racen in schravenpolder.
dan komen er goeie foto's en filmpjes(dit x lag ik er wel erg snel uit)
zo ziet een race er ongeveer uit:
gewoon door het dorp:
hier de start(zelf bepalen waar je staat)

ik ging juist 8eraan staan om te kijken hoeveel ik er in kon halen.

let bij de laatste ook op de sjopper;)
zondag ga ik bij mijn opa 8er op terrein(heel lang recht stuk) de topsnelheid sjecken.
zal rond de 65 liggen denks
stay tuned.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Rossi jij hebt 4 inch blata velgjes niet?
Ik ga nu nieuwe kroonplaten maken voor mijn voorvork en heb nu nog puchmaxi naven, maar ik wil er ook blata velgjes op zetten binnenkort.
Omdat ik alvast rekening wil houden met de breedte van de voorvork vroeg mij af of jij even wilde nakijken hoe ver
de poten van je voorvork uit elkaar staan?
Alvast bedankt!
Ik ga nu nieuwe kroonplaten maken voor mijn voorvork en heb nu nog puchmaxi naven, maar ik wil er ook blata velgjes op zetten binnenkort.
Omdat ik alvast rekening wil houden met de breedte van de voorvork vroeg mij af of jij even wilde nakijken hoe ver
de poten van je voorvork uit elkaar staan?
Alvast bedankt!

- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand