
Polini 911 replica met tecnigas uitlaat
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Jarnodiek schreef:Bedankt voor de reactie's!
Ik heb de bike gekocht bij technoline voor €489.(kan goedkoper bij welink...weet ik maar kon niet wachten)
Het is idd deze technigas uitlaat:
Hij moet als het goed is vandaag nog binnenkomen,ik verwacht ook niet
dat ie in 1 keer zal gaan passen.
Maar ik zal foto's maken zodra ik hem heb en eventuele aanpassingen
zal ik ook vermelden voor eventuele volgelingen
He Jarnodiek,
Ik heb dezelfde minibike als jij en probeer ook al een tijdje dezelfde uitlaat eronder te zetten. Helaas zonder succes tot op heden


De uitlaat pas er goed onder maar het bochtje, die meegeleverd word bij die Technigas, pas bij langa na niet. Wel past de orginele bocht, alleen is hij moeilijk lucht dicht te krijgen (klinkt wel fantastisch en lijkt een bulk meer vermogen te hebben). Ik ben inmiddels zo ver dat als je een 28mm verwarmingsbuis neemt dat deze perfect in de technigas past. Het probleem is alleen dat deze niet de vorm heeft (hij is recht

Ik weet zeker dat het mogelijk is en zal niet sterven voor dat ik er een oplossing voor heb, maar als jij die hebt zie ik hem graag tegemoet.
Succes met je aankoop, je zal er geen spijt van krijgen.
Groetjes,
Rick Baan
P.s. Welkom op het forum. Bezoek hem vaak je zal er op elke vraag een antwoord vinden

Helaas is ie vandaag nog niet binnengekomenBaan schreef:Jarnodiek schreef:Bedankt voor de reactie's!
Ik heb de bike gekocht bij technoline voor €489.(kan goedkoper bij welink...weet ik maar kon niet wachten)
Het is idd deze technigas uitlaat:
Hij moet als het goed is vandaag nog binnenkomen,ik verwacht ook niet
dat ie in 1 keer zal gaan passen.
Maar ik zal foto's maken zodra ik hem heb en eventuele aanpassingen
zal ik ook vermelden voor eventuele volgelingen
He Jarnodiek,
Ik heb dezelfde minibike als jij en probeer ook al een tijdje dezelfde uitlaat eronder te zetten. Helaas zonder succes tot op heden![]()
.
De uitlaat pas er goed onder maar het bochtje, die meegeleverd word bij die Technigas, pas bij langa na niet. Wel past de orginele bocht, alleen is hij moeilijk lucht dicht te krijgen (klinkt wel fantastisch en lijkt een bulk meer vermogen te hebben). Ik ben inmiddels zo ver dat als je een 28mm verwarmingsbuis neemt dat deze perfect in de technigas past. Het probleem is alleen dat deze niet de vorm heeft (hij is recht) zodat deze in de uitlaat past en onder het blok. Ook de flens van de technigas bocht is te klein. Dus ook moet je opzoek gaan naar een passende flens. Dit wilde ik pas doen als ik die verwarmingsbuis pas gemaakt heb.
Ik weet zeker dat het mogelijk is en zal niet sterven voor dat ik er een oplossing voor heb, maar als jij die hebt zie ik hem graag tegemoet.
Succes met je aankoop, je zal er geen spijt van krijgen.
Groetjes,
Rick Baan
P.s. Welkom op het forum. Bezoek hem vaak je zal er op elke vraag een antwoord vinden

Dan gaat het minimaal weer een week duren omdat vracer altijd op woensdag verzend...
Maarr ik had het idee om de originele flens vast te lassen aan de technigas of een dikkere diameter stuk pijp (zoals je al aangaf 28mm) nemen en die aan de flens lassen en eventueel wat buigen zodat ie weer met de veer geklemt kan worden.
Maar eerst de uitlaat maar eens binnenkrijgen en dan aan de gang.
Ik hou je op de hoogte!
greetz
Nou ik heb hem toch nog binnen gehad!
Uiteraard gelijk aan de slag gegaan.
Het viel eigenlijk reuze mee,de flens van de tecnigas past idd (net) niet dus heb ik de originele flens gebruikt dat vroeg ook wel om een paar aanpassingen.
eerst de foto van het verschil tussen de 2:
-
-Ik moest de benzineslang wat naar achteren brengen anders knelde hij teveel tussen de uitlaat en het frame.
-Hij lekte idd ook een beetje tussen de flens en de uitlaat zelf maar dit heb ik opgelost met vloeibare pakking,dit kun je eventueel ook zo weer lostikken en weer wegschuren.
-Ook moest ik eigenlijk een haak lassen maar ik had helaas niet de beschikking over het lasapparaat dus heb ek een slangeklem gemonteerd
en daaraan de veer via een plaatje gespannen aan de uitlaat.werkt perfect maar ga het van de week toch wel lassen.
fotootje:

1 van de krappe ruimte:

resultaat:


[img]
Heb er gelijk ff mee gereden en volgens mij trekt hij al een stuk sneller op en krijg bijna wheelie als de koppeling echt grijpt.
Ben er zeer tevreden mee! kost een beetje moeite maar dan heb je ook wat
en nog 2 filmpies gemaakt:
http://media.putfile.com/Polini-replica ... cnigas-gp1
http://media.putfile.com/stukje-rijden
Greetz
Uiteraard gelijk aan de slag gegaan.
Het viel eigenlijk reuze mee,de flens van de tecnigas past idd (net) niet dus heb ik de originele flens gebruikt dat vroeg ook wel om een paar aanpassingen.
eerst de foto van het verschil tussen de 2:
-

-Ik moest de benzineslang wat naar achteren brengen anders knelde hij teveel tussen de uitlaat en het frame.
-Hij lekte idd ook een beetje tussen de flens en de uitlaat zelf maar dit heb ik opgelost met vloeibare pakking,dit kun je eventueel ook zo weer lostikken en weer wegschuren.
-Ook moest ik eigenlijk een haak lassen maar ik had helaas niet de beschikking over het lasapparaat dus heb ek een slangeklem gemonteerd
en daaraan de veer via een plaatje gespannen aan de uitlaat.werkt perfect maar ga het van de week toch wel lassen.
fotootje:

1 van de krappe ruimte:

resultaat:


[img]
Heb er gelijk ff mee gereden en volgens mij trekt hij al een stuk sneller op en krijg bijna wheelie als de koppeling echt grijpt.
Ben er zeer tevreden mee! kost een beetje moeite maar dan heb je ook wat

en nog 2 filmpies gemaakt:
http://media.putfile.com/Polini-replica ... cnigas-gp1
http://media.putfile.com/stukje-rijden
Greetz
- SuperBike
- forum gebruiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
- Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker
Je hebt hem nu wel pas gekregen, maar volgens mij is er meer winst te behalen met deze uitlaat als de diameter van de uitlaatbocht wat groter is, nu knijp je hem hier toch mee af, en dat is jammer.
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
Polini 911 replica met tecnigad uitlaat
De tecnigas bocht is vrijwel identiek aan de originele bocht,hij is alleen wat korter.SuperBike schreef:Je hebt hem nu wel pas gekregen, maar volgens mij is er meer winst te behalen met deze uitlaat als de diameter van de uitlaatbocht wat groter is, nu knijp je hem hier toch mee af, en dat is jammer.
De diameters zijn hetzelfde en de bocht ook,alleen het koppelstuk is wat korter bij de tecnigas. ik moet dan veel moeite doen om de tecnigasbocht pas temaken en ik denk niet dat het veel meer zal opleveren.
Dat is idd mijn volgende stap! ben erg beniewd hoe dat word in combinatie met een 6T sprocketGeplaatst: Za Dec 31, 2005 6:45 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
hee jarnodiek
ik heb ook een polini 911 rep.
en die van ons trok ook niet goed op. Ik heb er ook een andere uitlaat onder gezet en toen trok hij nog niet goed op. Toen hadden we een verstelbare koppeling en carbon membramen erop gezet en toen reed hij als een speer.
afz. Jo

Laatst gewijzigd door Gast op za 31 dec 2005, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben er van overtuigt dat je er meer uit haalt als je dus wel een andere bocht maakt. De std bocht ten eerste niet perfect aan de flens vast. Hij loopt direct al scheef. Ten tweede is de std wel degelijk geknepen. Als je een nieuwe bocht maakt met over de hele lengte een diameter van 28mm, haal je er veel meer uit. Ik denk zelfs dat als je de std uitlaat behoud en er een goeie bocht onder zet dat je al heel wat wint.Jarnodiek schreef:De diameters zijn hetzelfde en de bocht ook,alleen het koppelstuk is wat korter bij de tecnigas. ik moet dan veel moeite doen om de tecnigasbocht pas temaken en ik denk niet dat het veel meer zal opleveren.
Maar verder klonk het wel goed he. Zeker dat je er zo ook al een heel stuk beter mee vooruit komt.
Ik ga intussen toch nog even verder zoeken om een passende bocht te laten maken.
Als het zover is hoor je van mij. En als iemand anders een goed idee heeft horen wij dat graag

O, en misschien kan je de titel van het topic ff wijzigen, dan is het voor andere ook beter te vinden....
Technigas GP1 onde polini 911 replica ofzo
Ik ga denk ik toch voor een originele Stamas standaard 6.2 uitlaat, is ook nog redelijk geprijst en past met een kleine aanpassing (bevestiging ophanging) zo op de motor , vandaag één mogen testen en was toch wel onder de indruk. Nog bedankt Dannyrossi.
Moet er wel bij zeggen dat de bestuurder(mijn zoon) maar net 25 kg weegt en dus nu met een 6t voor en 72 achter ook al aardig uit de voeten kan, maar de volgend stap word wel de stamas uitlaat.
Moet er wel bij zeggen dat de bestuurder(mijn zoon) maar net 25 kg weegt en dus nu met een 6t voor en 72 achter ook al aardig uit de voeten kan, maar de volgend stap word wel de stamas uitlaat.
Steven
Baan schreef:Ik ben er van overtuigt dat je er meer uit haalt als je dus wel een andere bocht maakt. De std bocht ten eerste niet perfect aan de flens vast. Hij loopt direct al scheef. Ten tweede is de std wel degelijk geknepen. Als je een nieuwe bocht maakt met over de hele lengte een diameter van 28mm, haal je er veel meer uit. Ik denk zelfs dat als je de std uitlaat behoud en er een goeie bocht onder zet dat je al heel wat wint.Jarnodiek schreef:De diameters zijn hetzelfde en de bocht ook,alleen het koppelstuk is wat korter bij de tecnigas. ik moet dan veel moeite doen om de tecnigasbocht pas temaken en ik denk niet dat het veel meer zal opleveren.
Maar verder klonk het wel goed he. Zeker dat je er zo ook al een heel stuk beter mee vooruit komt.
Ik ga intussen toch nog even verder zoeken om een passende bocht te laten maken.
Als het zover is hoor je van mij. En als iemand anders een goed idee heeft horen wij dat graag
O, en misschien kan je de titel van het topic ff wijzigen, dan is het voor andere ook beter te vinden....
Technigas GP1 onde polini 911 replica ofzo
Het zal idd wel flink kunnen schelen als we een volledige 28mm bocht zouden maken, ik ga van de week wel even bij een maatje van me langs,die zit in de uitlaten en maakt zelfs raceuitlaten voor officiele teams van aprillia in de racerij.(sambaracing) ik zal het probleem wel even voorleggen en misschien kan hij wel een perfect spruitstuk maken( misschien wel de perfecte uitlaat

Gewoon kopen die replica! geloof me dit is echt een wereld van verschil vergeleken met een andere chines.ey die filmpjes doen het bij mijn niet,
mooie bike ik ben vanplan om einde van deze maand ook die te gaan halen is die beetje goed
