koud goed..warm klote

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

mannid

koud goed..warm klote

Bericht door mannid »

hey als ik mijn sendai mini bike start doet hij het goed, rijden ook goed maar als hij warm is gaat hij niet meer vooruit. hij maak dan wel toeren maar komt niet vooruit. hoe kan dat? ps er zit een nieuwe koppeling op.
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

deed ie het met de oude koppeling al hetzelfde "?
mannid

Bericht door mannid »

nee volgens mij niet maar kan het ook niet aan het koppelinghuis liggen waar dat kleine tandwieltje aan vast zit? misschien verbrand ofzo?
Gast

Bericht door Gast »

als je bike warm is en niet meer op toeren komt heeft dat niks met je koppeling te maken maar heb je waarschijnlijk een warmloper.
maar als je bike warm is en hij maakt gigantisch overtoeren en je komt niet vooruit dan staat je koppeling te slippen( of je ketting ligt eraf :) )
Gast

Bericht door Gast »

Heey, ik heb hetzelfde probleem, alleen, bij mij gebeurt t pas als ik uhm van de choke haal :S

enig idee wat dat betekent ?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je krijgt door de choke er af te halen meer lucht dan benzine qua mengsel. Dus zul je moeten zorgen dat je meer benzine krijgt= grotere sproeier.
mannid

Bericht door mannid »

als mijn koppeling gaat slippen, wat kan ik daar aan doen? ik weeg 85 kilo
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je schoentjes verzwaren. Maar hier is al vrij veel over gevraagd en als je een zeer gedegen en goed antwoord wil moet je even kijken voor de topics van *HANK*
Gast

klinkt stom

Bericht door Gast »

klinkt mischien stom maar wat zijn schoentjes???
ganta

Bericht door ganta »

van je koppeling..
je hebt 3, bij sommige 2, schoentjes.
tja hoe leg je dat uit... het zijn die dingen die naar buiten komen tegen je koppelings huis als je motor op toeren komt..
ik weet niet of het een beetje duidelijk is.. anders moet iemand anders het maar even beter uitleggen.
schroefje

Re: klinkt stom

Bericht door schroefje »

chopmhal schreef:klinkt mischien stom maar wat zijn schoentjes???

De schoentje's van een koppeling is het frictie matriaal wat tegen de koppelingskom word geduwd door middel van centirfugaal krachten,Of plat gezegd het donkere matriaal aan het uit einde van je koppelings beentje.
Yamaha

Re: klinkt stom

Bericht door Yamaha »

schroefje schreef:
chopmhal schreef:klinkt mischien stom maar wat zijn schoentjes???

De schoentje's van een koppeling is het frictie matriaal wat tegen de koppelingskom word geduwd door middel van centirfugaal krachten,Of plat gezegd het donkere matriaal aan het uit einde van je koppelings beentje.
of gewoon waar de zwarte pijltjes naar wijzen.

:wink: Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

whuahahahaha :D :D
zijn dat nou schoentjes :P
ik wist niet dat ze die dingen zow noemden :P
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Zijn die schoentjes niet datgene waar het fricitie materiaal op zit. Want dat kun je verzwaren, het frictie materiaal niet toch :?
mannid

Bericht door mannid »

ja maar waar moet je ze nu dan zwaarder maken? er zit weinig ruimte op zo'n koppeling
Gesloten