Watergekoelde cilinder voor Puch blok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Gewoon met een draadje kan makkelijk ...


en over de timing e.d. wat als je dan naar een tuner gaat ?

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Lg tweewielers schreef:Gewoon met een draadje kan makkelijk ...


en over de timing e.d. wat als je dan naar een tuner gaat ?

*Lg*
Ja.. dan betaal je een dikke smak geld.. en je mag hopen dat je een goed resultaat krijgt met zo`n cilinder..

Ik denk dat de tuner niks garandeerd..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

Ik kreeg van markie een watergekoelde cilinderkop aangeboden gekregen
Maar hij reageert nie op mijn PB :x :x

Weet iemand meer over hoe waterkoeling werkt zonder een waterpomp??

Moet ik dan opassen met lengte van slangen enzo??

gr
derbi master

Bericht door derbi master »

Los Limbos schreef:Ik kreeg van markie een watergekoelde cilinderkop aangeboden gekregen
Maar hij reageert nie op mijn PB :x :x

Weet iemand meer over hoe waterkoeling werkt zonder een waterpomp??

Moet ik dan opassen met lengte van slangen enzo??

gr
Je kan markie beter een Mailtje sturen, of nog beter bellen... want laate tijd is ie niet echt veel meer opt Forum.

Zeker nog te veel met zijn Auto aant klooien :wink:
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Los Limbos schreef:Ik kreeg van markie een watergekoelde cilinderkop aangeboden gekregen
Maar hij reageert nie op mijn PB :x :x

Weet iemand meer over hoe waterkoeling werkt zonder een waterpomp??

Moet ik dan opassen met lengte van slangen enzo??

gr
Water koeling zonder pomp, werkt doormiddel het feit dat
warm water stijgt t.o.z.v. koud water.
Dus water word warm, stijgt, beland in radje, water koeld af en zakt naar beneden :wink:
Zorg er voor, als je dit systeem gaat gebruiken, dat de ingang van het radje boven de uitgang van de kop zit.


Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

radje?? WTF is een radje?? :shock: :( :oops:

Of moet ik de hamster uit zijn kooi jagen en zijn radje pakken :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Los Limbos schreef:radje?? WTF is een radje?? :shock: :( :oops:

Of moet ik de hamster uit zijn kooi jagen en zijn radje pakken :lol: :lol:
Radiateur :D
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

als je de afkorting radje niet kent kun je beter niet aan een watergekoelde bike beginnen IMO :roll:
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

na daar ben ik het nie mee eens
Er zijn toch ook wel woorden die jij nie kent
Ik zat bij radje te denken aan een pompje of zo

mvg
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Los Limbos schreef:na daar ben ik het nie mee eens
Er zijn toch ook wel woorden die jij nie kent
Ik zat bij radje te denken aan een pompje of zo

mvg
Je vroeg de werking van het systeem zonder pomp, dus heb ik je die gegeven :|
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
stefano

Bericht door stefano »

Is het dan niet zo als je zonder pomp werkt dat je dan een redelijk groot radje :wink: nodig bent,omdat deze manier van koeling redelijk traag gaat?

NEt als de antieke rolls royce auto's,een waar 60 liter koelvloeistof ingaat.

Stefan
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

Was ook nie tegen jouw bedoelt Sleutel ,
maar ik heb al vaker gelezen dat aslk iemand iets nie snapt of effe wa verkeerd begrijpt ,dat er altijd mensen zijn die meteen zeggen dat je er nie aan moet beginnen.

Maar daar hou ik nu over op

Wat Stefano zei kan best kloppen
Aan welke afmetingen koet ik dan denken??
Een radiator van een Aerox of zo ( 23 x 10 x nog wa )
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

stefano schreef:Is het dan niet zo als je zonder pomp werkt dat je dan een redelijk groot radje :wink: nodig bent,omdat deze manier van koeling redelijk traag gaat?

NEt als de antieke rolls royce auto's,een waar 60 liter koelvloeistof ingaat.

Stefan
Dat klopt Stefan en je zal een radje :wink: moeten gebruiken, die op het hoogste punt de ingang heeft en op het laagste punt de uitgang.
En het liefst 1 waar bij het water vertikaal naar beneden kan.
Maar hoe groot je hem dan moet nemen...ik zou het niet weten.


Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

Ik heb wel een adresje gevonden waar ze bijna alle soorten en maten radjes :wink: verkopen van Honda brommers. Ik vraag daar wel hoe en wa ik nodig heb

Nu moet Markie nog effe wa laten weten en dan ken ik aan de gang
paul

Bericht door paul »

leuk! puchblok watergekoeld maken

wat ik op het scooterforum zag is dat ze een cilinder gebruikte van een kawasaki kx 80 slag lag heel dicht bij de 43 mm [puch] ook ben ik al verschillende mini's en puchs tegen gekomen met lc cilinder

deze cilinders zijn er voor gebruikt
kawa kx 80 [oud type]
aprilia af1
honda nsr

alle drie de cilinders hebben een membraan op de cilinder dus je hoeft niet te kloten met membraan op het carter te fixxe

de meeste maken een plaat hiermee zorg je er alleen voor dat de zuiger bovenin de cilinder komt maar de slag los je niet op!! en je timingen kloppen niet meer + dat je laagtoerige cilinder moet gaan zoeken en die zijn er ook niet veel daarbij komt ook nog dat je erop moet letten dat de pistonpen dikte 12mm moet zijn als je teminste niks aan je krukas veranderd
Plaats reactie