Watergekoelde cilinder voor Puch blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ja.. dan betaal je een dikke smak geld.. en je mag hopen dat je een goed resultaat krijgt met zo`n cilinder..Lg tweewielers schreef:Gewoon met een draadje kan makkelijk ...
en over de timing e.d. wat als je dan naar een tuner gaat ?
*Lg*
Ik denk dat de tuner niks garandeerd..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Je kan markie beter een Mailtje sturen, of nog beter bellen... want laate tijd is ie niet echt veel meer opt Forum.Los Limbos schreef:Ik kreeg van markie een watergekoelde cilinderkop aangeboden gekregen
Maar hij reageert nie op mijn PB![]()
![]()
Weet iemand meer over hoe waterkoeling werkt zonder een waterpomp??
Moet ik dan opassen met lengte van slangen enzo??
gr
Zeker nog te veel met zijn Auto aant klooien

- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Water koeling zonder pomp, werkt doormiddel het feit datLos Limbos schreef:Ik kreeg van markie een watergekoelde cilinderkop aangeboden gekregen
Maar hij reageert nie op mijn PB![]()
![]()
Weet iemand meer over hoe waterkoeling werkt zonder een waterpomp??
Moet ik dan opassen met lengte van slangen enzo??
gr
warm water stijgt t.o.z.v. koud water.
Dus water word warm, stijgt, beland in radje, water koeld af en zakt naar beneden

Zorg er voor, als je dit systeem gaat gebruiken, dat de ingang van het radje boven de uitgang van de kop zit.
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
Was ook nie tegen jouw bedoelt Sleutel ,
maar ik heb al vaker gelezen dat aslk iemand iets nie snapt of effe wa verkeerd begrijpt ,dat er altijd mensen zijn die meteen zeggen dat je er nie aan moet beginnen.
Maar daar hou ik nu over op
Wat Stefano zei kan best kloppen
Aan welke afmetingen koet ik dan denken??
Een radiator van een Aerox of zo ( 23 x 10 x nog wa )
maar ik heb al vaker gelezen dat aslk iemand iets nie snapt of effe wa verkeerd begrijpt ,dat er altijd mensen zijn die meteen zeggen dat je er nie aan moet beginnen.
Maar daar hou ik nu over op
Wat Stefano zei kan best kloppen
Aan welke afmetingen koet ik dan denken??
Een radiator van een Aerox of zo ( 23 x 10 x nog wa )
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dat klopt Stefan en je zal een radjestefano schreef:Is het dan niet zo als je zonder pomp werkt dat je dan een redelijk groot radjenodig bent,omdat deze manier van koeling redelijk traag gaat?
NEt als de antieke rolls royce auto's,een waar 60 liter koelvloeistof ingaat.
Stefan

En het liefst 1 waar bij het water vertikaal naar beneden kan.
Maar hoe groot je hem dan moet nemen...ik zou het niet weten.
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
leuk! puchblok watergekoeld maken
wat ik op het scooterforum zag is dat ze een cilinder gebruikte van een kawasaki kx 80 slag lag heel dicht bij de 43 mm [puch] ook ben ik al verschillende mini's en puchs tegen gekomen met lc cilinder
deze cilinders zijn er voor gebruikt
kawa kx 80 [oud type]
aprilia af1
honda nsr
alle drie de cilinders hebben een membraan op de cilinder dus je hoeft niet te kloten met membraan op het carter te fixxe
de meeste maken een plaat hiermee zorg je er alleen voor dat de zuiger bovenin de cilinder komt maar de slag los je niet op!! en je timingen kloppen niet meer + dat je laagtoerige cilinder moet gaan zoeken en die zijn er ook niet veel daarbij komt ook nog dat je erop moet letten dat de pistonpen dikte 12mm moet zijn als je teminste niks aan je krukas veranderd
wat ik op het scooterforum zag is dat ze een cilinder gebruikte van een kawasaki kx 80 slag lag heel dicht bij de 43 mm [puch] ook ben ik al verschillende mini's en puchs tegen gekomen met lc cilinder
deze cilinders zijn er voor gebruikt
kawa kx 80 [oud type]
aprilia af1
honda nsr
alle drie de cilinders hebben een membraan op de cilinder dus je hoeft niet te kloten met membraan op het carter te fixxe
de meeste maken een plaat hiermee zorg je er alleen voor dat de zuiger bovenin de cilinder komt maar de slag los je niet op!! en je timingen kloppen niet meer + dat je laagtoerige cilinder moet gaan zoeken en die zijn er ook niet veel daarbij komt ook nog dat je erop moet letten dat de pistonpen dikte 12mm moet zijn als je teminste niks aan je krukas veranderd