Verschil tussen polini 911 rep en andere chinezen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Verschil tussen polini 911 rep en andere chinezen

Bericht door Gast »

Hoe komt het dat een polini rep 6.5 pk heeft en een andere chinees maar 2 ?

Waar zitten precies de verschillen? Zijn het alleen het blok en de carb dat zoveel verschil maken of spelen er nog andere dingen mee?

Ik bedoel natuurlijk niet de algehele kwaliteit van de onderdelen, maar puur het verschil in motorisch vermogen.

EDIT: sorry verkeerde forum!
Bram_Snoek
forum gebruiker

Bericht door Bram_Snoek »

chinees is luchtgekoeld
polini rep watergekoeld

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Totaal verschillende blokken,er is een generatie water en lucht gekoeld ,40 cc,tot zeg maar 6/7 pk [polini en blata replicaas]en de rest zijn blokken 47-49 cc met geforceerde koeling[met de grote zwarte kap cq aantrek mechanismen.]
Laatst gewijzigd door mark#41 op wo 04 jan 2006, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

tjaah je kan het ook zien als een fiat panda en een ferrari is tog ook verschil in pk simpel heb niks met water of lucht gekoelt te maken gewoon de motor van die goedkoope chineesjes hebben een bos maaier motortje en die polini 911 een replica motor van de echt polini 911 simpel zat beetje onzin vindt ik als je logich nadenkt kan je het zelf ook wel bedenken, :roll:

CiioA,,
ertoes
forum gebruiker

Bericht door ertoes »

blizz schreef:tjaah je kan het ook zien als een fiat panda en een ferrari is tog ook verschil in pk simpel heb niks met water of lucht gekoelt te maken gewoon de motor van die goedkoope chineesjes hebben een bos maaier motortje en die polini 911 een replica motor van de echt polini 911 simpel zat beetje onzin vindt ik als je logich nadenkt kan je het zelf ook wel bedenken, :roll:

CiioA,,
Mee eens.... kan er niets aan toevoegen
Polini 911 replica

- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

alleen heb je zeker geen echte 6,5 pktjes denk ik
mischien 4,5 a 5 pk :roll:
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ja dat zeker,dat is hetzelfde als bij een nitro sport of tai chi.Jullie hebben geen echte 6,5 pk hoor.Denk meer aan 4 tot 5 pk..
Gast

Bericht door Gast »

blizz schreef:tjaah je kan het ook zien als een fiat panda en een ferrari is tog ook verschil in pk simpel heb niks met water of lucht gekoelt te maken gewoon de motor van die goedkoope chineesjes hebben een bos maaier motortje en die polini 911 een replica motor van de echt polini 911 simpel zat beetje onzin vindt ik als je logich nadenkt kan je het zelf ook wel bedenken, :roll:

CiioA,,
Dat er verschil is snap ik wel, ik was gewoon benieuwd hoe dat precies komt. En in mijn optiek bestaan er geen domme vragen, en als deze wel bestaan zou het raar zijn als je ze zelfs hier niet meer mocht stellen. 8)
Dannyrossi46
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dannyrossi46 »

ik denk dat een van de grote verschillen is de stijfheid van het frame...
je merkt en voelt dat je een stevige bike onder je kont hebt.....

enverder denk ik ook het gemak dat je toch (bijna) alle onderdelen van polini ,bizeta enzo. eronder kwijt kan.......

en moet zeggen dat ik tot nu toe geen negatieve dingen over de polini rep kan zeggen... nou ja eentje
de tank gaat heel snel bladderen....... maar heb je ook met een echte polini tank ...
maar eigenlijk stoort het me niet
tis een beetje jammer
en qua pk's ben ook erg benieuwd naar het echte hoeveelheid maar denk zeker boven de 5'5
Lelyracing

Dannyrossi46 schreef:ik denk dat een van de grote verschillen is de stijfheid van het frame...
je merkt en voelt dat je een stevige bike onder je kont hebt.....

enverder denk ik ook het gemak dat je toch (bijna) alle onderdelen van polini ,bizeta enzo. eronder kwijt kan.......

en moet zeggen dat ik tot nu toe geen negatieve dingen over de polini rep kan zeggen... nou ja eentje
de tank gaat heel snel bladderen....... maar heb je ook met een echte polini tank ...
maar eigenlijk stoort het me niet
tis een beetje jammer
en qua pk's ben ook erg benieuwd naar het echte hoeveelheid maar denk zeker boven de 5'5
Hahaha hoe kom je daar nou weer bij :roll: die echte 911 tankje kan niet bladeren want het is zwart kunstof, en dus is er niks af te vallen... je zult zeker merken dat het een goede koop is zo een nieuw echte 911 tankje!
Dannyrossi46
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dannyrossi46 »

dat bedoel ik ook....daarom zijn ze alleen verkrijgbaar in zwart of wit....
want als je een echte polini tank gaat spuiten gaat hij ook bladderen.....
snap je
Lelyracing

nou die van mij is paars gespoten en gaat super mee :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ligt gewoon aan de kwaliteit van het kunstof, (wat het ook is)
de echte 911 tankje is gewoon beter en daarom kan je die schijnbaar wel spuiten zonder te bladeren, (ligt ook aan welke verf je gebruikt). 8)
felix
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door felix »

waarschijnlijk zit er een 'cover' over heen,

groetjes
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Gesloten